Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:11:07 GMT

هند مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۰۴۹

هند مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، روز سه شنبه هفته جاری نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که بانک مرکزی این کشور ارز دیجیتال خود را در اول آوریل راه اندازی خواهد کرد.

وی افزود: این کشور همچنین قصد دارد از درآمد حاصل از انتقال دارایی‌های مجازی با نرخ ۳۰ درصد مالیات بگیرد.

برای ثبت جزئیات تمام این تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال، وزیر دارایی هند پیشنهاد کرد که یک درصد مالیات در مبدا برای پرداخت‌های مربوط به خرید دارایی‌های مجازی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر «هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه در حین محاسبه چنین درآمدی به جز هزینه تحصیل مجاز نخواهد بود. علاوه بر این، زیان ناشی از انتقال دارایی دیجیتال را نمی‌توان با هیچ درآمد دیگری تسویه کرد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود هدیه دارایی دیجیتال مجازی نیز بر عهده گیرنده مالیات باشد.

خرید ارزهای دیجیتال در هند علیرغم فشارهای نظارتی شدید در حال گسترش است به طوری که در یک نمونه از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال حجم معاملات سالانه آن از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۰ "۱۷۳۵٪" رشد داشته است.

وزیر دارایی هند می‌گوید: گفت: "افزایش خارق العاده ای در تراکنش دارایی‌های دیجیتال مجازی وجود دارد." بنابراین بزرگی و فراوانی این معاملات، ارائه یک سیستم مالیاتی خاص را ضروری کرده است.

بانک مرکزی هند مدت‌هاست که روی یک استراتژی که وابستگی این کشور را به پول نقد کاهش دهد، کار کرده است. به گفته وزیر دارایی، راه‌اندازی روپیه دیجیتال «رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال خواهد داد» و منجر به «سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر» می‌شود.

کد خبر 5415049

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز دیجیتال هندوستان مالیات رمز ارز وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس بانک مرکزی نهضت ملی مسکن سازمان بورس و اوراق بهادار صادرات محصولات کشاورزی سید رضا فاطمی امین وام بدون ضامن وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سید احسان خاندوزی سید جواد ساداتی نژاد وزیر دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد