Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - انجمن شرکت‌ها و موسسات پژوهشی و دانش بنیان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی (اپنا)، در واکنش به سخنان اخیر رهبری، بیانیه‌ای صادر کرده است.

روز دهم بهمن، رهبر انقلاب در سخنرانی خود در جمع تولیدکنندگان کشور و مسئولان اقتصادی و صنعتی، بیان کردند: «معتقدم شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد داخلی، می‌توانند نیاز‌های ما را در صنایع بزرگ همچون نفت برآورده کنند؛ بنابراین، نباید تصور شود که ارتقای فناوری در صنایع گوناگون، فقط منوط به حضور شرکت‌های خارجی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن شرکت‌ها و موسسات پژوهشی و دانش بنیان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی (اپنا) در بیانیه خود، عقد قرارداد‌های اجرایی و عادلانه میان نهاد‌های دانش بنیان با وزارت نفت و شرکت‌های تابعه را لازمه ایجاد اشتغال پایدار جوانان تحصیلکرده و صادرات کالا و خدمات فناورانه به کشور‌های نفت‌خیز دانسته و اعلام کرده که می‌تواند مصادیق بسیاری را در زمینه تولید انواع مواد شیمیایی، نرم افزار‌های کاربردی، خدمات فنی-مهندسی، ساخت تجهیزات و طراحی فرآیند‌ها به وزارت نفت معرفی کند.

به اعتقاد انجمن اپنا، هم اکنون یکی از خلأ‌های مهم برای دانش بنیان کردن عملیاتی صنعت نفت، نبود سامانه اطلاعاتی شفاف، جامع و در دسترس است.

منظور، سامانه‌ای است که اولویت‌ها، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های فناورانه را بر مبنای تجارب گذشته، وضعیت فعلی و با نگاه به آینده شناسایی کند و در دسترس همه ذینفعان قرار دهد تا از موازی کاری و دوباره کاری‌ها (اتلاف زمان، هزینه و منابع) جلوگیری شده و جهت گیری‌های کلی و جزئی به وضوح مشخص شود.

انجمن اپنا مدعی است که برای این سامانه، الگوی پیشنهادی آماده کرده است.

دانش بنیان‌های نفتی، گام بعدی برای عملیاتی شدن دانش بنیان شدن صنعت نفت را، عملگرایی مدیران و پرهیز از کار‌های نمایشی، کلی گویی و عدم شفافیت می‌دانند و در مجلس و دولت تقاضا کرده‌اند که به منظور تهیه و اصلاح قوانین، مقررات، سیاستگذاری و تدوین دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های اجرایی، از نظراتشان استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

اخذ رتبه مشاوره، نسخه جدید وزارت نفت برای دانش بنیانی ها! / بخشنامه‌ای که فسادزاست جوابیه وزارت نفت به شکایت دانش بنیانی‌ها از وزارت خانه پاسخ دانش بنیان‌های نفتی به وزارت نفت دانش بنیان‌های نفتی، انجمن تشکیل می‌دهند / وزارت نفت، به مطالبات دانش بنیان‌ها توجه کند

سید فرهنگ فصیحی سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، روز بیست و سوم آذر در حاشیه نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) گفته بود: حدود ۵۰۰ نیاز فناورانه شرکت‌های تابعه و معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت را احصاء و اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان صنعت نفت رهبر انقلاب دانش بنیان ها وزارت نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان