Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_مناسبتهای مختلف بهانه‌ای است تا رزمایش کمک مومنانه، جهت دستگیری محرومین و نیازمندان انجام پذیرد، کمکی که اینبار نوبت به ایم‌الله دهه فجر رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، نوع‌دوستی و یاری رساندن به دیگران که در فرهنگ ما نهادینه شده ، همواره سبب خلق صحنه‌های زیبایی در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک مومنانه که طبق فرمایش مقام معظم رهبری از همان بدو گستردگی بیماری کرونا، در تمامی شهرها رونق یافت، هنوز هم به قوت خود باقی است.

کمک‌هایی که نقش مردم و خیرین در گستردگی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. مناسبت‌های مختلف بهانه‌ای می‌شود برای توزیع مهر و یاری در قالب کمک‌های مومنانه و اهدای بسته‌های معیشتی به افراد کم برخوردار جامعه. در ایام‌الله دهه مبارک فجر، به یُمن قداست روزهای پر شور انقلاب، اهدای سبدهای معیشتی و اهدای جهیزیه از جمله برنامه‌های تعیین شده از سوی نهادها محسوب می‌شود. شهرستان سوادکوه که بار محرومیت را به دوش می‌کشد، کمک‌های مومنانه فرصتی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی جامعه هدف آن است. رزمایش کمک مومنانه در اولین روز از دهه مبارک فجر در سوادکوه با همکاری سپاه شهرستان و کمیته‌امداد برگزار شد و طی آن تعداد 1500 بسته سبد کالا و 25 سری جهیزیه بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.

سرهنگ محمدباقر قزلباش فرمانده سپاه شهرستان سوادکوه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تبریک ایام دهه فجر روحیه جهادی را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب برشمرد و اظهارداشت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، روحیه جهادی و توجه به محرومین است که در بین مردم و مسئولین ایجاد شده است. 

قزلباش درمورد رزمایش کمک مومنانه گفت: در اولین روز از دهه فجر، رزمایش کمک مومنانه را داشته‌ایم و تعداد 1500 بسته برای کمک به محرومان سوادکوه، توزیع شد. 

وی افزود: ارزش ریالی هر بسته حدود 500 هزار تومان که در مجموع 750 میلیون تومان بوده است.‌این بسته‌ها به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا تهیه و در سطح استان تحویل همه شهرستان‌ها داده شد.در سال 1400 تعداد 5450 سبد کالا تاکنون در سوادکوه توزیع کردیم. 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه با بیان اینکه جامعه هدف این بسته‌های کمک مومنانه شامل افراد غیرتحت پوشش نهادهای حمایتی نیز شده، اظهارداشت: بخشی از محرومان تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی هستند. بخشی هم از اقشار و اصناف مختلفی که در دوران کرونا آسیب دیده‌اند و بخشی از جامعه هدف نیز مربوط به کسانی می‌شود که توسط حوزه‌‌ها و پایگاه‌های مقاومت شناسایی شدند.

احمد سعادت معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته‌امداد مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سواد‌کوه با اشاره به برنامه‌های ویژه کمیته‌امداد استان در ایام دهه فجر، اظهارداشت: افتتاح مراکز نیکوکاری، توزیع سبد کالا، توزیع جهیزیه و توزیع لوازم خانگی ازجمله برنامه‌های ویژه کمیته‌امداد در دهه فجر محسوب می‌شوند. 

وی افزود: افتتاح 50 مرکز نیکوکاری انجام شد.‌توزیع سبد کالا نیز در همه شهرستان‌ها براساس میزان کمک جمع‌آوری شده و همچنین اهدای جهیزیه، انجام می‌شود که در اولین روز دهه فجر تعداد 1500 بسته سبد کالا و 25 سری جهیزیه در سوادکوه توزیع گردید. 

سعادت درمورد توزیع لوازم خانگی در ایام دهه فجر در استان، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال قریب به هزار یخچال تحویل دهیم. تعداد 100 ماشین لباسشویی و 100 تلویزیون نیز در برنامه قرار دارد. آبگرمکن و بخاری در برخی شهرستان‌ها توزیع و برخی نیز در ایام دهه فجر توزیع خواهد شد.‌

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته‌امداد مازندران، کمک‌های مردمی را مهم‌ترین منبع مالی کمیته امداد دانسته و تصریح کرد: می‌توان گفت 90 درصد کمک‌های مومنانه از کمک‌های مردمی است. امسال قریب به 350 میلیارد تومان، مردم مازندران به کمیته‌امداد کمک کردند. این کمک‌ها در 4 سر فصل زکات، صدقات، اکرام و مبتنی بر نیاز بوده است. 

سعادت با بیان اینکه سوادکوه بالاترین میزان سرانه پرداخت صدقه در استان را دارد ، اظهارداشت: نرخ پرداخت صدقه در سوادکوه و سوادکوه شمالی بالاست. درواقع بالاترین نرخ در مازندران است. سوادکوه و سوادکوه شمالی از لحاظ سرانه پرداخت صدقه اول و جویبار دوم است.یکی از منابع ثابت در حوزه صدقات قرار دارد.‌

یک میلیارد تومان کمک مومنانه به مناسبت حماسه ششم بهمن در آمل توزیع شد + فیلم363 میلیارد تومان به نیازمندان کردستانی پرداخت شدسپاه کرمانشاه 24 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌کندبه گزارش تسنیم ، رزمایش کمک مومنانه روح لطیف خیرخواهی و فرهنگ دینی ما را به خوبی به تصویر می‌کشد. تصاویری که در پس همه آنها رنگ و بوی خدا را می‌توان به خوبی حس کرد. فرصت‌هایی که برای شاد کردن دل، چشم انتظاران  یاری و کمک، به خوبی غنیمت شمرده می‌شود به زیبایی خالق حماسه‌های نوع‌دوستی شده و تجلی‌گر انفاق، اخلاص و اکرام می‌شوند. رسیدگی به وضع محرومان جامعه، این روزها وسعت یافته و تکاپوی خدمت به نیازمندان در همه جا رونق گرفته است. اگرچه کمک‌های مومنانه ، جلوه زیبایی از تلاش برای کاهش آسیب‌های حاصل از فقر است اما برای حل معضلات اقتصادی و بحران‌های معیشتی، نیازمند تدابیر لازم در سطح کلان هستیم‌.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه کمک های مومنانه ایام دهه فجر کمیته امداد سبد کالا توزیع شد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا

مدیرکل صدا و سیما مازندران گفت: با هدف گرم شدن تنور انتخابات پخش مناظرات تلویزیونی در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هادی ابراهیمی افزود: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، سازمان صدا و سیما مقرر شده تا مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در رسانه استانی پخش شود.

وی با بیان اینکه مناظرات همانند دور نخست پخش خواهد شد، افزود: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی 4 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر،جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت.

ابراهیمی تصریح کرد: این مناظره‌ها و برنامه‌ها از فردا پنج شنبه 13 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیما مازندران افزود: 3 مناظره انتخاباتی 60 دقیقه‌ای قرار است با موضوع اقتصادی، سیاسی و بومی محلی و فرهنگی با شرکت این نامزد‌ها که در صدا‌ و سیمای مازندران ضبط شده است  پخش شود.

ابراهیمی بیان کرد: هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش خواهد شد و یک بار نیز بازپخش دارد.

وی ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت 21:30 پنج شنبه 13 اردیبهشت از سیمای مازندران در کنداکتور پخش قرار می‌گیرد.

 مدیر کل صدا و سیمای مازندران ادامه داد: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز در ساعت 21:30 روز‌های یک شنبه 16 اردیبهشت و روز سه شنبه 18 اردیبهشت پخش می‌شود.

ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر 4 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی ،جویبار و سیمرغ یک ویدیوی 20 دقیقه‌ای ضبط کرده است که پخش فیلم‌های تبلیغاتی هم از سیمای مازندران از فردا پنج شنبه 13 اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی روزانه یک بار پخش می‌شود.

 ابراهیمی گفت: در زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع 7 بار در یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران یادآور شد: پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزد‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته است که به شور انتخاباتی کمک می‌کند.

ابراهیمی گفت: رسانه ملی تلاش دارد با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت انتخاباتی سوق دهد.

وی یادآور شد: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات رایگان بود و هزینه‌ای دریافت نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی