Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سید وحید حسینی در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شیوع کرونا در فارس، گفت: حساسیت مردم نسبت به کروناویروس و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش یافته و با تداوم بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر این بیماری، با عواقب جبران ناپذیری مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه طبق رنگ بندی جدید کروناویروس، وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز شده است، گفت: هم اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کرونا نیست و ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش نسبت به این بیماری خطرناک، احساس مسئولیت داشته باشند.

او با اشاره به سرایت پذیری بالای اُمیکرون و سرعت انتقال آن در بین افراد جامعه گفت: افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند افزایشی موارد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، نشانگر سرعت بالای انتقال و بیماری زایی سویه اُمیکرون است، بنابراین هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، در شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به موج ششم کروناویروس، خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در افزایش نظارت‌ها در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد شد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان نقش مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس (۱۶ ساعته) در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: ضرورت دارد شهروندان در صورت مشاهده علائم ابتلا به کروناویروس، با پرهیز از هرگونه خودمراقبتی، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

دکتر سید وحید حسینی همچنین آمار تزریق واکسن علیه کروناویروس در استان را مورد بررسی قرار داد و بر پوشش گسترده واکسیناسیون در استان، به ویژه تزریق دز سوم در جمعیت هدف تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی