Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در پانزدهمین اجلاس کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بکارگیری این سامانه در مرحله نخست به شیوه آزمایشی انجام می‌گیرد و پس از آن عملا وارد خدمت خواهد شد.

بنت اظهار داشت که نصب این سامانه موجب خواهد شد تا دور تا دور "اسرائیل" با لیزر در برابر حملات موشکی و راکتی، حملات پهبادی و دیگر تهدیدات حمایت شود و دشمنان این رژیم از قوی‌ترین برگه‌ای که اکنون در اختیار دارند، محروم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قرار است با همکاری شرکت‌های البیت و رافائل ۳ نسخه از این سامانه را تولید کند که یکی از آن‌ها ثابت بوده و در مرزهای فلسطین اشغالی نصب خواهد شد، یکی قابل جابجایی است و دیگری هم روی هواپیما نصب خواهد شد.

این سخنان در حالی بیان می شود که  دو کارشناس اسرائیلی با برشمردن چالش‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی پیش روی این رژیم، شکاف بزرگی را در آینده و واقعیت اسرائیل در سطوح مختلف برشمردند.

 «مانوئل تراختنبرگ»، رئیس مؤسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو و «درور شالوم»، رئیس سابق بخش تحقیقات در بخش اطلاعات نظامی، با انتشار گزارشی مشترک در مورد تهدیداتی که پیرامون اسرائیل وجود دارد، نوشتند: چالش های راهبردی که اسرائیل با آن مواجه است توانایی مقابله با جدی ترین تهدیدات خارجی را به آن نمی دهد.

آنها افزودند که گسترش تهدیدات علیه اسرائیل، خواه به دنبال دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای نظامی، یا نفوذ منطقه‌ای و افزایش فعالیت پروژه موشکی دقیق حزب‌الله، مقابله با همه را دشوارتر می‌کند. به ویژه از آنجایی که وضعیت امنیتی در کرانه باختری در حال بدتر شدن است و نسل جوان فلسطینی علاوه بر اقدامات قانونی علیه اسرائیل و طبقه بندی آن در زمره نظام نژاد پرست، به سمت ایده کشور شدن اسرائیل هجوم آورده اند.

این کارشناسان افزودند: واضح است که تهدیدهای خارجی فزاینده پیرامون اسرائیل، آن را با شکاف‌های داخلی در عدم آمادگی برای سناریوهای جنگ چندمنطقه‌ای و رویدادهای دیگری که در پس‌زمینه رخ می‌دهند، مواجه می کند، چالش اسرائیل به ویژه، تا حدی به دلیل فقدان تفکر یکپارچه در مورد همه مسائل و روابط متقابل آنها با سایر چالش های امنیت ملی است.

صهیونیست ها البته کتمان نمی‌کنند که با یک واقعیت در حال تغییر و پیچیده جهانی روبرو هستند چه در سطح تغییرات اقلیمی، بحران‌های اقتصادی مکرر و همه‌گیری کرونا و نیز نگرانی‌های فزاینده از رویارویی با ایران یا فلسطین، مهار پروژه موشک‌های دقیق لبنان و ترس از لغزش یک دولت واحد در برابرفلسطینیان در نوار غزه.

در عین حال، این چالش‌ها همزمان با افزایش شکاف‌های داخلی اسرائیل بین بخش‌های مختلف تشدید شده  است از جمله: تضعیف انعطاف‌پذیری اجتماعی، افزایش نرخ جرم و جنایت، انفعال در میان جوانان و موانع اقتصادی و اشتغال و همچنین مسائل مورد مناقشه با ساکنان صحرای نقب و شکایت از گروه های مختلف در مورد بی عدالتی در اعطای مسئولیت ها که آینده این رژیم را با خطرات زیادی مواجه می کند.

برچسب‌ها اسرائیل نفتالی بنت رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل نفتالی بنت رژیم صهیونیستی اسرائیل نفتالی بنت رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی خواهد شد چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به گزارش برخی مقامات ارشد آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود را مقید به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ چرا که هزینه و شخصیتی برای خود متصور نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشروعیت خود را در بین افکار عمومی و جهان به شدت در خطر می‌بینند، گفت: نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند و به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است تا افکار عمومی را برای حمایت از خود متقاعد کند؛ البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو راهبرد شکست خورده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند که به هر شکلی کابینه و قدرت خود را حفظ کند؛ اما تلاش‌های مذبوحانه، ثمری نخواهد داشت و به زودی شاهد پیروزی مقاومت و مردم مظلوم غزه خواهیم بود.

کد خبر 6092982 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا