Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه گام دوم انقلاب حرکت به سمت پیشرفت و عبور از مشکلات است گفت: "دشمن‌شناسی" و "مقاله با تحریف" گام نخست در جهاد تبیین است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اهداف انقلاب اسلامی بسترساز ظهور است و این انقلاب همانطور که در حال حرکت است و قله‌های جهان را فتح می‌کند منجر به ظهور امام زمان(عج) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت امام(ره) با تاسیس انقلاب اسلامی عزت، قدرت، شوکت، بزرگواری، اقتدار و احیای مردمی شیعه و مسلمان برای ملت ایران و در برابر دنیا ایجاد کرد و با انقلاب اسلامی به دین رگ حیاتی داد و بار دیگر احیای دین کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: امام(ره) با شعار«نه شرقی، نه غربی» استقلال و آزادی را به کشور برگردانید و فاصله طبقاتی را در کشور برداشت در حالیکه همه‌ی این مواردی که امام(ره) ایجاد کرد در دوران پهلوی اول و دوم از دست رفته بود و هر دو دوره برده و نوکر غرب بودند اما امام(ره) با انقلاب این نوکری را برداشت.

عبدی تصریح کرد: کشور در شرایطی بود که برای تعویض روغن هلی‌کوپتر، در داخل کشور اجازه نمی‌دادند و به فردی حدود 4 هزار دلار داده می‌شد تا تعویض روغن یک هلی‌کوپتر را انجام دهد و از زمان فتحعلی شاه و محمدرضا پهلوی دوم در این مدت 200 سال تجزیه کشور انجام شد و حدود یک میلیون کیلومتر مربع از کشور تجزیه شد.

وی بیان کرد: زمانی آرارات مرز ترکیه رفت و با وکالت ترکیه قسمتی از افغانستان از ایران تجزیه شد و در جنوب کشور هم  نصف اروند از دست رفت و در آخرین مرحله یکی از استان‌های ایران به نام بحرین، عروس ایران توسط محمدرضا در سال 1350 از ایران جدا شد.

عبدی عنوان کرد: امام(ره) استقلال و نبود بردگی را ایجاد کردند و زمانی که به ترکیه تبعید شدند، گفتند جرم من این است که از استقلال کشورم دفاع کردم و در 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا گفتند که ما می‌خواستیم شاه آقای خود باشد ولی او متوجه نشد.

رسانه‌ها باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را هنرمندانه تبیین کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: امام(ره) همه حوزه‌های فرهنگ، صنعت، کشاورزی، سیاسی، اجتماعی و غیره را احیا کرد و به دشمنان و کسانی که وابسته به بیگانگان بودند «نه» گفت و دست اجانب را با انقلاب اسلامی قطع کرد در حالیکه 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند، مردم ایران با لایحه‌ای که هر کس به سگ آمریکایی تعرض کند محاکمه می‌شود هیچ گونه عزتی نداشتند.

وی تصریح کرد: امام(ره) در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و رسانه با انقلاب تحول بزرگی انجام دادند به طوری که در زمان پهلوی اول و دوم فرهنگ معنا نداشت و فحشا و جشن‌های 2 هزار و 500 ساله برقرار بود و کشف حجاب را به جای فرهنگسازی دنبال کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: امام(ره) با انقلابی که انجام دادند در فاصله 94 تا 97 در زمینه انتشار کتاب 131 هزار جلد در 183 عنوان چاپ و تجدید شد و 9 هزار و 300 پایگاه خبری و 42 خبرگزاری با هر دیدگاهی در حال فعالیت هستند.

عبدی افزود: اکنون 341 روزنامه با دیدگاه گوناگون و هزار و 272 نشریات علمی در کشور، هزار و 650 رسانه استانی و شهرستانی و 473 رسانه منطقه‌ای و محلی داریم درحالیکه قبل از انقلاب هیچ رسانه تاثیرگذار بین‌المللی وجود نداشت اما امروز بهترین رسانه و خبرگزاری تاثیرگذار بین‌المللی و داخلی وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه هزار و 508 فعالیت رسانه‌ای توسط زنان انجام می‌شود، گفت: شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارج از کشور داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند همچنین در صنعت، کشاورزی، بهداشت، آموزش و پرورش، دانشگاه و غیره می‌بینیم انقلاب امام(ره) انفجار نور بوده البته تا رسیدن به قله خیلی راه داریم که در گام دوم با راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه دولت‌سازی و تمدن جهانی انقلاب و نظام اسلامی تاکید کردند حرکت می‌کنیم.

وظیفه امروز ما جهادتبیین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید کردند که جهاد به معنای دست در دست دادن در یک مقطع ویژه نیست بلکه ابعاد ویژه و گسترده دارد و توام با رنج است و زمانی به کار گرفته می‌شود که دشمنی در کار باشد.

عبدی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در جمع مداحان در زمینه جهاد تبیین موضوعاتی بیان کردند امروز در همه حوزه‌ها در یک جنگ قرارداریم بنابراین افراد سیاسی به هر شکلی که می‌توانند به سبب اینکه جامعه اسلامی ما گرفتار نشود باید هدایت و روشنگری کنند و نماد جهاد تبیین، شاخصه‌ها و ویژگی‌های آن را بیان کنند.

وی تصریح کرد: امروز در جهاد تبیین باید دستگاه‌ها به ویژه سپاه و بسیج در مرحله نخست دشمن‌شناسی کنند و در مرحله بعد ابزار و حمله دشمن را برای مردم بیان کنند، امروز حمله دشمن در 10 قسمت قابل توجه است که در جهاد تبیین باید بیان شود به طوری که مورد نخست تحریف است و دشمن تلاش می‌کند تا کارکردها و انقلاب را وارونه جلوه دهد بنابراین در جهاد تبیین باید گذشته را بیان کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: برخی معتقد هستند که اگر شاه در این 43 سال بود همان کارهایی که انقلاب انجام داد شاه نیز انجام می‌داد اما باید بدانند کسی که برده غربی‌ها و بیگانگان است کاری پیش نمی‌برد زیرا آنها حاضر نیستند ذره‌ای از استقلال در کشور باشد و شاه به عنوان ژاندارم منطقه بود که از غربی ها دفاع کند و اگر خرید اسلحه از درآمد نفت بود تنها برای دفاع آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی از منطقه بود.

چهل‌و‌سومین فجر انقلاب|خاطرات مردم ایران از سرودهای انقلاب اسلامی +فیلمتجدید میثاق رئیسی و هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامیمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه: پیشرفت کشور به برکت انقلاب اسلامی است

عبدی بیان کرد: شعار جمهوری اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی و هدایت مقام معظم رهبری است و انقلاب ما انقلاب فرهنگی و دفاع از دین بود و مشکلات مردم هم باید رفع شود.

وی ادامه داد: برخی در حوزه اقتصاد معتقد هستند که معیشت نباشد دین هم باقی نمی‌ماند درحالیکه برای کسانی است که به دین پایبند نیستند اما کسانی که پایبند به دین هستند اگر اقتصاد آنها گرفتار است اما ارزش‌های دینی و اسلامی را حفظ می‌کنند.

دشمن به دنبال القای یاس و ناامیدی در کشور است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از ترفندهای دشمن شبهه‌افکنی است و تلاش دشمن در این زمینه باید مورد توجه باشد همچنین دشمن در زمینه القای یاس و ناامیدی، تغییر اصول، کم رنگ کردن غیرت مردم، غفلت از موفقیت‌ها و بزرگ کردن ضعف‌ها، نادیده گرفتن شکست‌های دشمن، غیرکارآمدی نشان دادن نظام و انقلاب، دوقطبی کردن کشور و اقتدارزدایی هم تلاش می‌کند.

عبدی خاطرنشان کرد: مردم باید بصیرت، تبیین مسائل روز، استقامت و جهاد داشته باشند و انقلاب با گام دوم مقام معظم رهبری با اقتدار تمام و اشدا در برابر دشمنان ایستاده و ما برای رفع مشکلات داخلی تلاش می‌کنیم و مسئولان هم باید معیشت و اقتصاد مردم را با اقتصاد مقاومتی برطرف کنند تا این انقلاب به انقلاب حضرت ولیعصر(عج) وصل شود.

وی با اشاره به اینکه موسس انقلاب امام خمینی(ره) و تداوم آن به دست مقام معظم رهبری با اسلام ناب و حضور و مردم سالاری دینی است بر همین اساس انقلاب را 43 سال پیش بردیم، گفت: علی‌رغم اینکه فتنه‌های گوناگون در دهه‌های مختلف داشتیم اما انقلاب همچنان به پشتوانه مردم و مقام معظم رهبری پابرجاست و به راه خود ادامه می‌دهد، همچنان خون به پای این انقلاب می‌د‌هیم تا به درخت تنومند تبدیل شود، جبهه مقاومت ایجاد شد و 165 هزار رزمنده حشدالشعبی در عراق تربیت شد و نیاز به بصیرت و دین دارد، انقلاب به 57کشور اسلامی صادر می‌شود و بسترسازی تمدن جهانی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی جهاد تبیین امام ره گام دوم حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند 1400 شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است. به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم. با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم. البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشور‌های منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز نیرو‌های مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم؟

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه دوستی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در خصوص عمده‌ترین مسائل این استان به ویژه در حوزه تجارت اظهار کرد: ‍ اقدامات دادگستری استان هرمزگان طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه‌هایی نظیر مقابله با قاچاق سوخت، ساماندهی وضعیت گمرک و اموال تملیکی، مقابله با زمین‌خواری و همچنین صدور اسناد اراضی ملی و زراعی، اقدامات شایان توجهی بوده است. 

وی در ادامه بیان داشت: ما در استانداری هرمزگان امور خود را در چهار حوزه مبنایی عمران و زیرساخت، اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد و مردم‌یاری به پیش می‌بریم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود چالش آب در این استان، گفت: پیش از استقرار دولت سیزدهم به 400 روستای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شد که در حال حاضر این رقم به 150 روستا رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبادی‌زاده» نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به این استان، به بیان برخی مشکلات و چالش‌های مردم هرمزگان در حوزه‌های مربوط به اراضی و قاچاق سوخت پرداخت. 

«آشوری» رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از روند مستمر بازدید‌های میدانی رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: انجام بازدید‌های میدانی و گفتگوی چهره به چهره با مردم و مسئولان، تا حد قابل توجهی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف منابع و تقویت سرمایه اجتماعی نظام، موثر خواهد بود. 

«قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این استان اظهار کرد: طی حدود دو سال و نیم گذشته، هزار و 500 کلاس درس در مناطق مختلف استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

«الماس‌نژاد» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به همراهی و همگامی این اداره کل با دادگستری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر و در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، استان هرمزگان دارای بیش از 75 بندر با مساحتی بالغ بر دو هزار و 400 هکتار هکتار است.

«مویدی» مدیر کل شیلات و جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم