Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -سعید شهند گفت: در این راستا از جمله می‌توان به آق‌داغ خلخال اشاره کرد که قسمتی از آن با وسعت هشت هزار هکتار به عنوان پارک ملی معرفی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: همچنین منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر که زیستگاه اصلی کل و بز با وسعت ۱۰ هزار هکتار پس از تایید پرونده در شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: جنگل‌های فندقلو که جزو سرمایه‌های استان و کشور به شمار می‌رود اما سال‌ها مورد دست‌اندازی قرار گرفته است نیز قرار شده در قالب تفاهمی با منابع طبیعی، حدود یک هزار هکتار آن به این اداره‌کل تحویل شود که گام مهمی در را ستای حفظ جنگل‌های هیرکانی خواهد بود.

شهند گفت: اثر طبیعی منطقه فسیلی با وسعت پنج هکتار در شهرستان بیله‌سوار نیز از دیگر نقاطی است که هماهنگ شده به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شود و جزو مناطق تحت کنترل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار بگیرد.

او می گوید: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در حال حاضر ۱۰ درصد وسعت استان اردبیل را شامل می‌شود که از جمله شامل چهار منطقه حفاظت شده، ۶ تالاب و ۲ اثر طبیعی ملی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: استاندارد کشوری مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست حدود ۱۱ درصد است که با اقدامات مورد اشاره، استان اردبیل نیز به استانداردها نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آق داغ خلخال منطقه شکار ممنوع دربند مشکول محیط زیست اردبیل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مناطق تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست