Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عبدوس روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی به رسانه ها گفت: طرح احیا و بازسازی ۱۰۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعیِ این استان که در اثر فعالیت بهره برداری معادن تخریب شد و ماده معدنی آنان به اتمام رسیده است دهه فجر به پایان می رسد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: اجرای طرح احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی این استان که در اثر فعالیت و بهره برداری معادن، تخریب شدند برابر دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون معادن و ماده ۱۷ اصلاحی و دستورالعمل‌های فنی و اجرایی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برابر مصوبه کمیته تعامل بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، محدود های معدنی در سطح استان سمنان به وسعت ۱۰۰ هکتار امسال برای احیا و بازسازی معرفی و انتخاب شده است که در دهه فجر این طرح به پایان می رسد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  سمنان خاطرنشان کرد:  با هماهنگی و تعامل انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در سالجاری جهت اعلام عرصه های معدنی مستعد احیاء و بازسازی، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی و بخشی از آن تاکنون هزینه شده است.

اجرای ۲ طرح احیای عرصه های آسیب‌دیده از معدنکاری در سال آینده

وی ادامه داد: دو طرح مطالعاتی احیاء و بازسازی عرصه های متاثر از فعالیت معدنی در حال تهیه است که پیش بینی می شود در سال آینده عملیات اجرایی آن با همکاری معدنکاران آغاز شود.

عبدوس ادامه داد: بازسازی و احیای عرصه‌های منابع طبیعی آسیب دیده ناشی از فعالیت‌های معدنی یکی از اصولی‌ترین راهکارهای مهم در کنترل آثار زیان‌بار بعد از فعالیت معادن، دستیابی به ایجاد محیطی مناسب و مطلوب برای تجدید حیات طبیعی و استفاده از سایر قابلیت‌های معادن است.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قانون معادن و درج موضوع بازسازی و احیا در ماده ۲۵ این قانون و ماده ۱۷ اصلاحیه مربوطه، بازسازی و احیای معادن بر عهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گذاشته شد.

عبدوس اضافه کرد: با توجه به اینکه سمنان یک استان معدنی است و تعداد زیاد معادن فعال در استان وجود دارد ، درصورت تخصیص اعتبار کافی و پس از بررسی محدوده‌های تخریب شده، با اجرای عملیات اصلاح و احیا تا حد قابل توجهی از شدت تخریب فعالیت های معدنی کاهش می یابد.

 وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای عملیات معدنی در استان سمنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیازمند اعتبارات بیشتری در این خصوص است که در این راستا پیگیریها و اقدامات لازم  نیز برای تحقق این هدف انجام می شود. 

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: علاوه بر اجرای این طرح  چنانچه برنامه مناسبی برای معادن فعال به منظور جلوگیری از تخریب اراضی و تشدید فرسایش ارائه شود، شرایط پایداری را در معادن به همراه خواهد داشت که این امر نیازمند تعامل بیشتر بین سازمان‌های مرتبط و بهره برداران معادن است.

عبدوس تاکید کرد: فعالیت‌های معدنی آثار مخرب زیادی بر عرصه‌های منابع طبیعی دارد و جبران خسارت‌های وارد شده ناشی از عملیات اکتشاف و بهره برداری دشوار و بعضی مواقع غیرممکن است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این معادن پس از بهره برداری و پایان ذخیره معدنی یا نداشتن کیفیت مناسب رها شده و علاوه بر آثار مخرب، چشم اندازی نا همگون بر زیست بوم‌ها  و عرصه های منابع طبیعی به نمایش می گذارد.

برچسب‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت منابع طبیعی و آبخیزداری مرمت منابع طبیعی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت منابع طبیعی و آبخیزداری مرمت منابع طبیعی دهه فجر عرصه های منابع طبیعی بهره برداری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران