Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@04:32:11 GMT

حمله ارتش ترکیه به شمال عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۱۴۱

مقام‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کردند گه هواپیماهای ارتش ترکیه نیمه شب سه‌شنبه اول فوریه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در این منطقه عراق را بمباران کردند.

به گزارش یورونیوز؛ نیروهای ضد تروریستی اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که مواضع پ‌ک‌ک به‌ویژه در منطقه کوهستانی مخمور بمباران شده است و چند نفر در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های محلی از بمباران اردوگاه پناهجویان مخمور در نینوا و سنجار (شنگال) خبر می‌دهند. خبرگزاری شفق عراق گزارش کرد شش پایگاه حزب کارگران کردستان ترکیه در کوهستان‌های قره‌جوخ در جنوب اربیل هدف بمباران هوایی ارتش ترکیه قرار گرفته‌اند. به گزارش همین منبع به نقل از یک مقام محلی در جریان بمباران اردوگاه آوارگان مخمور، هشت نفر کشته و زخمی شدند. به گفته‌ همین منابع یکی از قربانیان، از فرمانده‌هان پ‌ک‌ک بوده است.

برخی منابع محلی گزارش کردند تونل‌های شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در کوه‌های سنجار در منطقه ژال میران تا مرز سوریه یکی از اهداف حملات سه‌شنبه شب نیروی هوایی ترکیه بوده است.

ترکیه از بیش از دو دهه پیش و به‌ویژه از زمان سقوط حکومت صدام حسین مواضع پ‌ک‌ک در کردستان عراق را هدف قرار می‌دهد. ترکیه، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی می‌دانند.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس چهارشنبه شب مناطقی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرد.

در ادامه تجاوزات آمریکایی انگلیسی به اهداف جنبش انصارالله یمن، رسانه‌های یمنی امشب هم از تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به مناطقی از استان صعده در شمال یمن خبر دادند.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در این تجاوز هوایی، چهارشنبه شب بار دیگر، مناطقی را در شمال استان صعده یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

کد خبر 6094722

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • شمال یمن بمباران شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)