Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:09:49 GMT

منابع امنیتی اسرائیل بلوف لیزری بنت را برملا کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۲۳۳

منابع امنیتی اسرائیل بلوف لیزری بنت را برملا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه امنیتی رژیم صهیونیستی، ادعای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم در کنفرانس امنیتی INSS در تل‌آویو  را که گفته بود: «اسرائیل طی یک سال به دیوارهای دفاعی لیزری مجهز خواهد شد» تکذیب کردند.

به نوشته «رأی الیوم»، بنت طی این کنفرانس امنیتی سالانه مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی به منظور محافظت در برابر راکت‌ها، موشک‌ها و پهپادها، در عرض یک سال مجهز به پدافند لیزری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما منابع امنیتی این رژیم این ادعا را تکذیب کردند.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی و سایر رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از منابع امنیتی مختلف و مرتبط با با توسعه این سیستم، گفتند که سامانه لیزری برای استفاده در عرض یک سال آماده نخواهد شد و آزمایش‌ها برای توسعه آن هم‌چنان ادامه دارد.

این منابع ضمن ابراز تعجب از ادعای نفتالی بنت در این خصوص، اعلام کردند که تکمیل این سیستم تا عملیاتی شدن بین دو تا سه سال زمان می‌برد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه، 1 فوریه) گفت که ارتش این رژیم یک سامانه رهگیری مبتنی بر لیزر را معرفی خواهد کرد تا یک سیستم حفاظتی ضد پهپادی و ضد موشکی ایجاد شود.این سامانه نخست به صورت آزمایشی و سپس به صورت عملیاتی به کار گرفته خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که این سامانه در ابتدا در جنوب سرزمین‌های اشغالی (اطراف نوار غزه) و سپس در دیگر مکان‌ها مستقر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که این سامانه باعث ایجاد تغییر در واقعیت‌های کنونی می‌شود. به ادعای او در حال حاضر اسرائیل برای رهگیری و سرنگونی راکت‌های ارزان‌قیمت حماس که به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک می‌شود مجبور است موشک‌هایی که ده‌ها هزار دلار قیمت دارند شلیک کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که با عملیاتی شدن این سامانه، حماس پول زیادی را برای شلیک راکت‌ها هزینه خواهد کرد و با هزینه‌ای اندک، این راکت‌ها سرنگون می‌شوند.

وی اضافه کرد: «این به ما اجازه خواهد داد که در میان مدت و طولانی مدت، اسرائیل را با دیواری از لیزر احاطه کنیم و این سامانه از ما در برابر موشک‌ها، راکت‌ها، پهپادها و دیگر تهدیدها دفاع خواهد کرد و به طور موثر دشمنانمان را از قدرتمندترین کارتشان بی بهره کنیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما برای توسعه موشک‌ها، لیزرها، توانمندی‌های سایبری و... سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما دشمنان خود را دنبال خواهیم کرد و شکافی ایجاد می‌کنیم  که جنگ به دور باشد. به محض اینکه در برابر موشک‌‌ها، محافظت لیزری فراگیر داشته باشیم، این باعث حذف سامانه‌‌های موشکی اطرافمان خواهد شد. امروز، موشک‌های قسام با ۲۰۰ دلار شلیک می‌شود و ما با موشکی که ارزش آن ۱۰۰ هزار دلار است، آن را رهگیری می‌کنیم. ایده لیزر معادله را تغییر خواهد داد».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند لیزری نخست وزیر اسرائیل بلوف بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد راکت ها موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم