Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح تدوین دانش فنی و ایجاد پایلوت تولید نیکل و کبالت از مواد معدنی یکی از ۴۱ طرح شاخص و فناورانه جهاد دانشگاهی کشور است.

مرتضی تیموری با بیان اینکه تولید این مواد به قطع وابستگی به خارج کشور و واردات نیکل و کبالت منجر می شود، افزود: در زمان حاضر بدلیل تحریم های ظالمانه این مواد راهبردی (استراتژیک) و گرانبها با واسطه و هزینه های گزاف وارد کشور می شود درحالیکه با تولید آن در داخل از واردات آن بی نیاز خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از طرح تولید نیکل و کبالت از مواد معدنی کشور، استقلال اقتصادی کشور تکمیل و بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: این طرح فناورانه در سال ۱۳۹۸ به دفتر مرکز جهاد دانشگاهی کشور ارائه و در سال ۱۳۹۹ تصویب شد.

تیموری خاطرنشان کرد: آماده مشارکت با بخش خصوصی برای راه اندازی کارخانه تولید نیکل و کبالت در مقیاس صنعتی هستیم تا از واردات این مواد فلزی که در صنایع مختلف کاربرد دارد، بی نیاز شویم.

مدیر طرح تدوین دانش فنی استحصال نیکل و کبالت از مواد معدنی کشور نیز در این مراسم گفت: نیکل و کبالت از مواد راهبردی (استراتژیک) است که د ردر صنایع مختلف از جمله فولاد، پالایشگاه، آلیاژی، آبکاری، شیمیایی، هسته ای، نظامی، الکتریکی و الکترونیکی کاربرد دارد.

علی احمدی با بیان اینکه ذخائر خوبی برای تولید این مواد فلزی در استان های اصفهان، خراسان جنوبی و فارس وجود دارد، افزود: عیار فلز نیکل در منابع معدنی کشورمان پایین است و ما در این طرح با استفاده از جدیدترین فناوری های روز موفق به استحصال این ماده معدنی با خلوص ۹۹ درصد شدیم.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود سه هزار تُن نیکل به ارزش ۷۰ میلیون دلار به کشورمان وارد می شود، تاکید کرد: در زمان حاضر مشکلات زیادی برای تامین این فلزات راهبردی (استراتژیک) از بازار بین المللی بدلیل محدودیت های تحریم وجود دارد.

احمدی ادامه داد: می توان با تولید این مواد در داخل از واردات آنها بی نیاز شد که در طرحی که امروز افتتاح شد به دانش فنی استحصال نیکل و کبالت از مواد معدنی داخلی دست پیدا کردیم.

به گزارش ایرنا همچنین در این مراسم با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور از ۳۰ عنوان کتاب منتشر شده توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان رونمایی و از تعدادی از جهادگران واحدهای مختلف استان تجلیل شد.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان فناوری جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه