Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار رسول رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل مازندران در ساری افزود: برای مهار اومیکرون در کشور نیازمند عزم و همدلی مجدد اقشار مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق بموقع واکسن هستیم.

وی با اظهار این که به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، این روزها بار دیگر کرونا در مازندران و دیگر نقاط کشور در حال جولان دادن است، گفت : طبق آمار ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تاکنون حدود هفت ملیون نفر از افراد واجد شرایط در کشور دز اول و همچنین هشت میلیون نفر هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق نکرده اند که این آمار همزمان با شیوع موج ششم کرونا در کشور بشدت نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خواست تا هنگام ارایه خدمات، رعایت دستورالعمل‌های کرونایی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تزریق واکسن کرونا را به ارباب رجوع یادآوری کنند و تاکید  کرد: به هیچ عنوان نباید  به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات داده شود.

سردار رحیمی گفت : سرعت انتقال اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا بسیار بالا است و متاسفانه باید اعلام کنم که روزهای سخت و طاقت فرسایی را به خاطر افزایش آمار ابتلا ، بستری‌ و فوتی‌ در هفته های آینده پیش رو داریم و به کادر درمان هم فشار سنگینی وارد خواهد شد .

وی اضافه کرد : از تمامی مسوولان می‌خواهم که باجدیت طرح بیماریابی و تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی را جدی بگیرند و نسبت به پیاده سازی دقیق آن بکوشند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: متاسفانه سویه اومیکرون، کودکان را هم مبتلا می‌کند و باید همه مسوولان، اقشار مردم را نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قانع کنند.

وی افزود : میزان کرونایی‌های کشور در  ماه‌های قبل به ۲۷۰ نفر در روز هم کاهش یافته بود ، اما این رقم اکنون به ۲۵ هزار مبتلا در روز رسیده و در هفته آینده این رقم به ۱۰۰ هزار مبتلا افزایش خواهد یافت.

سردار رحیمی گفت : برای رفع آسیب عادی انگاری‌های کرونایی در بین اقشار جامعه باید کار کنیم و نگذاریم که براحتی اومیکرون در کشور جولان دهد و جان بگیرد.

مازندران طبق گزارش رسمی وزارت بهداشت از جمله استان هایی است که اومیکرون بشدت در آن در حال شیوع است. هم اکنون برابر اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل بیش از ۶۰۰ نفر به خاطر ابتلا به اومیکرون در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم دیروز هشدار داد که اومیکرون در حال خارج شدن از کنترل در استان است چرا که آمار مراجعه سرپایی بیماران مشکوک به مراکز درمانی به حدود پنج هزار نفر رسید و احتمالا طی سه تا پنج روز آینده به ۱۰ هزار نفر می رسد در حالی که شبکه بهداشت و درمان استان ظرفیت خدمات دهی به ۹ هزار نفر را دارد.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل اومیکرون ویروس کرونا مازندران واکسن پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل اومیکرون ویروس کرونا پدافند غیر عامل اومیکرون ویروس کرونا مازندران واکسن دستورالعمل های بهداشتی رعایت دستورالعمل پدافند غیرعامل واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود