Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین،  محمد تقی زاده دادستان شهرستان دماوند ظهر امروز در مراسم معارفه و دیدار با رئیس جدید محیط زیست ورامین، اظهار کرد: اقدامات فریدی که در گذشته ریاست اداره محیط زیست دماوند را داشت قابل تقدیر است و ضمن تبریک به وی، از مردم ورامین درخواست می کنم که با رئیس جدید اداره محیط زیست ورامین همراه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وظایف اداره محیط زیست بسیار گسترده و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و روسای ادارات محیط زیست علاه بر حفاظت از محیط زیست و گونه های مختلف جانوری می بایست طوری اقدام نمایند تا رضایت مردم در حفظ محیط زیست و آثار آن به برقرار و به یادگار بماند.

با افرادی که بخواهند به محیط زیست ورامین آسیب برسانند قاطعانه برخورد خواهیم کرد
 
محمد فریدی رئیس اداره محیط زیست ورامین اظهار کرد:  اصلی ترین وظیفه اداره محیط زیست حفظ آن است و به مردم ورامین که دوستدار محیط زیست هستند، اطمینان می دهم که با افرادی که بخواهند به محیط زیست ورامین آسیب برسانند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در شهرستان ورامین ۲۵۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده کویر داریم که از بهترین و زیباترین مناطق زیست محیطی کشور است که با گونه های شاخص گیاهی و جانوری از جمله، جبیر، آهو، قوش و میش، کل و بوز، کارا کال و گونه های خزنده و پرندگان شکاری دیده می شود.

فریدی تصریح کرد: با متصرفان، دست اندازان و کسانی که قصد تخریب محیط زیست را دارند و حقوق عامه مردم را زیر پا می گذارند و همچنین سلب آسایش و مزاحمت هایی که در جنبه هایی محیط زیستی  برای مردم ایجاد شود قاطعانه برخورد خواهیم کرد و از دستگاه قضایی شهرستان ورامین درخواست داریم محیط زیست را در این راه حمایت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تالاب بندعلیخان در چند سال اخیر هم با خشکسالی های متوالی و هم اینکه حق آبه تالاب رعایت نشده است، اضافه کرد: این تالاب هر ساله میزبان هزاران گونه پرندگان آبزی و کم آبزی، از سیبری شمال اروپا و روسیه به سرزمین ایران مهاجرت می کنند و این تالاب یکی از تالاب های بسیار غنی از نظر زیست محیط محسوب می شود که در دل منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ورامین قرار دارد و یک اثر بسیار ارزشمند است.

فریدی با اشاره به اینکه تالاب بندعلیخان وضعیت خوبی ندارد، افزود: سعی می‌کنیم با سلسه جلساتی که با همراهی فرماندار شهرستان ورامین، دستگاه قضایی و متصدیان امر و امور آب شهرستان و کسانی که در شهرک صنعتی به عنوان مدیر در آنجا هستند، با همکاری و کمک، تعامل و همراهی تالاب بندعلیخان را به روزهای خوبش برگردانیم.

به گزارش فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس محیط زیست دماوند و ورامین در روز گذشته با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران و مسؤولان در شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست قانون ورامین محیط زیست ورامین تالاب بندعلیخان اداره محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟