لیگ یک / شروع موفق بگوویچ در پایان نیمفصل
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۸۶۶۹
سرمربی کروات تازهوارد شاهین شهرداری بوشهر توانست با پیروزی در خانه مقابل قعرنشین جدول کار خود را در فصل جاری لیگ یک آغاز کند.
به گزارش "ورزش سه" نبرد دو تیم قعرنشین جدول ردهبندی لیگ یک در هفته پایانی نیمفصل از حیث حضور سرمربی جدید روی نیمکت شاهین شهرداری بوشهر حائزاهمیت بود؛ دو تیم 5 امتیازی که کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دو به شمار میروند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وینگو بگوویچ سرمربی کروات نامآشنا در فوتبال ایران در هفته گذشته جانشین مهدی قنبری شد تا امروز نخستین تجربه خود در فصل جدید لیگ یک را با شاهین شهرداری بوشهر به دست آورد؛ بگوویچ وعده داده که شاهین را در لیگ یک حفظ کند و او کار بسیار دشواری برای تحقق این وعده دارد، چرا که 11 امتیاز فاصله تیم بوشهری تا منطقه امن در جدول ردهبندی است.
شاهینیها امروز بازی را بهتر از حریف تبریزی خود آغاز کردند و توانستند بعد از خلق چند موقعیت گلزنی، در دقیقه 25 توسط مهدی ببری به گل برتری برسند؛ حملات بازیکنان شاهین بعد از گل هم ادامه داشت و در مقابل سبزپوشان ماشینسازی روی ضدحملات برای رسیدن به گل تساوی برنامهریزی کرده بودند که ضدحملات آنها بیثمر بود تا نیمه اول با برتری شاگردان بگوویچ به پایان برسد.
سفیدپوشان شاهین نیمه دوم را هم به مانند نیمه اول با استراتژی تهاجمی دنبال کردند و به دنبال گلهای بیشتر بودند که در دقیقه 65 میلاد سوری موفق شد گل دوم را هم برای تیمش به ثمر برساند تا خیال شاگردان بگوویچ از پیروزی در مسابقه امروز آسوده شود.
دقایق پایانی مسابقه در شرایطی دنبال شد که سبزپوشان ماشین سازی به دنبال باز کردن دروازه شاهین بودند اما تلاش آنها به ثمر ننشست تا در نهایت بازی با برتری 2 گله شاهین شهرداری بوشهر به پایان برسد.
برتری در نخستین تجربه حضور بگوویچ روی نیمکت شاهین شهرداری بوشهر در این فصل لیگ یک باعث امیدواری هواداران این تیم ریشهدار به بقای تیم شده است و آنها امیدوارند که این نتایج در نیمفصل دوم ادامهدار بوده و سرمربی کهنهکار کروات بتواند شاهین را در لیگ برتر نگه دارد.
شاهین شهرداری بوشهر با برتری در مسابقه امروز 8 امتیازی شد و در رتبه هفدهم فاصلهاش با رتبه شانزدهم را به 8 امتیاز کاهش داد و در مقابل ماشینسازی با 5 امتیاز قعرنشین جدول لیگ یک باقی ماند.
ماشین سازی تبریز شاهین شهرداری بوشهرمنبع: ورزش 3
کلیدواژه: ماشین سازی تبریز شاهین شهرداری بوشهر شاهین شهرداری بوشهر ماشین سازی لیگ یک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.
ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به آغاز فعالیت بادبوم در سال ۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم برای اینکه این سالها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و اضافه کرد: امروز آغاز رسمی جشنواره «آسمون» است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوا برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال خواهد بود.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزییات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و آثار ارزانقیمت شروع کردهام. کسانی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، از خودشان و تجارب و خاطراتشان شروع کنند.
وی اضافه کرد: تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد. یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
وی به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید. موضوعاتی که جزییات قابل لمسی از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برآمده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان «بیست و یک روز بعد» تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم. من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم «بیست و یک روز بعد» که قصه ای واقعی داشت را ساختم که درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضران گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید، بنویسید این کار برای شما تولید داستان میکند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
وی در پایان بیان کرد: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یاد بگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.
کد خبر 6090133 عطیه موذن