Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:45:54 GMT

بارش در استان مرکزی ۹ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۸۶۸۳

بارش در استان مرکزی ۹ درصد افزایش یافته است

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط بارش سال زراعی جاری استان مرکزی، (اول مهرماه جاری) تاکنون ۱۳۶ و یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

وی بیان کرد: مجموع بارندگی ۴۸ ساعت گذشته استان مرکزی در ایستگاه‌های هواشناسی استان مرکزی در ایستگاه اراک به ۱۳ میلیمتر، ساوه به ۱۰ و یک دهم میلیمتر، تفرش هفت و هفت دهم میلیمتر، محلات هشت و یک دهم میلیمتر، شازند ۲۱ و ۶ دهم میلیمتر، خنداب پنج و یک دهم میلیمتر، کمیجان سه و سه دهم میلیمتر، دلیجان پنج و ۹ دهم میلیمتر، آشتیان هفت و نیم میلیمتر، غرق آباد سه و ۹ دهم میلیمتر، بارانسنج فرمهین هشت و نیم میلیمتر و مامونیه سه و چهار دهم میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از تداوم سرمای هوا تا فردا (پنجشنبه) در استان است و به دلیل پایداری هوا و وارونگی دما پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا فردا پنجشنبه در استان مرکزی وجود دارد که موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی می‌شود. 
مرادی اظهار داشت: بررسی‌های فعلی حاکی از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت پنجشنبه است و این سامانه در ساعاتی از صبح جمعه موجب بارش پراکنده باران و برف در برخی مناطق استان مرکزی می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین بارش‌ها از اواخر وقت جمعه و بامداد شنبه تا حدی تشدید می‌شود و در ساعاتی از روز شنبه عمدتا به صورت رگبار برف تداوم دارد.

۱۳۶ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی اداره کل هواشناسی مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت راه و شهرسازی اراک استان مرکزی وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی اداره کل هواشناسی مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران