Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@09:16:12 GMT

کشف گل صد میلیون ساله

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۱۶۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی به سرپرستی دانشمندان چینی فسیل گل کاملا سالم درون یک سنگ کهربا کشف کرده‌اند که قدمت آن به ۱۰۰ میلیون سال می‌رسد.

کشف این گل شواهدی برای مطالعه تکامل گیاهان گلدار در جنوب شرقی آسیا ارائه می‌دهند؛ به گفته محققان، این کشف نشان داد که برخی از گل هایی که امروزه در آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند، از زمان دایناسورها بدون تغییر باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقاتی از دانشگاه علم و فناوری چینگدائو (QUST) با همکاری کارشناسان دانشگاه‌ها در انگلیس و سایر موسسات، دریافتند که فسیل‌های گل تقریباً مشابه گونه مدرن Phylica است که در آفریقای جنوبی یافت می‌شود. 

این مطالعه در «Nature Plants» منتشر شده است، یک مجله علمی که مقالات تحقیقاتی اولیه را در مورد تمام جنبه های زیست شناسی، فناوری، اکولوژی و تکامل گیاهان منتشر می‌کند.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد انگلیس چین سنگ کهربا فسیل گل گیاهان گلدار دانشگاه علم و فناوری چینگدائو بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط پنج عضو دائم شورای امنیت بر سر منع وقوع جنگ هسته‌ ای توافق کردند انگلیس هم المپیک پکن را تحریم کرد تعلیق تمامی پروازهای مستقیم از چین به انگلیس شیوع سریع‌تر گونه جدید کرونا در انگلیس صادرات ۱۰کشور اول جهان در ۵۰سال اخیر +فیلم بدهکارترین کشورهای جهان کدامنـد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها بورس امروز ۱۳ بهمن / بازگشت تقاضا به صنایع کوچک بورسی؟ ۸۰ درصد ایرانی‌ها ۲ دوز واکسن کرونا زده‌اند پیش فروش یکساله محصولات سایپا + شرایط مشارکت عبور دمای اقیانوس ها در سال ۲۰۱۴ از نقطه بی بازگشت برگ سبز یا سند دفتری؟ / تعلل مجلس در تصمیم‌گیری کشف گل صد میلیون ساله تور زمینی و هوایی خوزستان چند؟ (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۱۴بهمن / دلار از کاهش بیشتر منصرف شد؟ محبوب ترین نوشیدنی دنیا در معرض خطر قرار دارد شتاب افزایش بستری در موج ششم کرونا رکورد شکست تصویر ناسا از طوفان گرد و غبار در ایران خطر قطع کابل های اینترنت جهانی توسط روسیه چقدر جدی است؟ احتمال افزایش محدودیت های جشنواره فاجعه انسانی در افغانستان گوشی شیائومی را چند بخریم؟ (جدول) دانشگاه تهران غیرحضوری شد گوگل به دنبال استفاده از بلاکچین در سرویس های اصلی برف شادی بر چهره اصفهان + عکس توصیه عارف به مسئولان نظام در آستانه سالگرد انقلاب تشکیل دولت در سایه توسط روحانی؟ چرا در برخی اشیاء چهره انسان می‌ بینیم؟ نادرترین ببر جهان + عکس قیمت سیب زمینی ۲ برابر شد! گران ترین سگ در ایران چند؟ سال نو در کره شمالی چطور است؟ + فیلم صاحبان مشاغل آزاد می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟ استخدام آموزش و پرورش آسان می شود احتمال افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارگران کلاغ ها هم استخدام می شوند + فیلم مردی که ۸ همسر در یک خانه دارد! + عکس دستورالعمل کرونایی برای کارکنان پایتخت نیست! وضعیت وحشتناک تالاب گاوخونی + عکس افزایش دو یا سه برابری دامنه نوسان، منتفی است دارایی صندوق بیمه کاربران بایننس به ۱ میلیارد دلار رسید خرید زمین در متاورس، سرمایه گذاری مناسبی است؟ بارندگی در ۲۳ استان کشور آغاز ثبت‌ نام عتبات دانشجویی از امروز دلایل افزایش بهای نفت از نگاه تحلیلگران ۳۸۰ هزار داوطلب در کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کردند افزایش غیرقانونی حقوق اساتید دانشگاه ها اصلاح شود سفر به سوریه ارزان شد رییس جمهور بر مزار شهدای هواپیمای اوکراینی حضور یافت + فیلم پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به بازنشستگان؟ چه تعداد دوز سوم واکسن در کشور تزریق شد؟ تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی در قم + عکس تلویزیون‌‌ ۳۲ اینچ را چند بخریم؟ (جدول) ۳۸۱۶۰ مبتلای جدید کرونایی در کشور بیانیه تند باشگاه گل‌گهر پس از تایید حکم کمیته انضباطی در استیناف لزوم واکسیناسیون کودکان در مازندران آلودگی هوای تهران تا جمعه DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس چین سنگ کهربا فسیل گل گیاهان گلدار دانشگاه علم و فناوری چینگدائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16

در حال حاضر یک سری جزئیات از سری آیفون ۱۶ پرو مکس و مدل های معمولی به بیرون درز پیدا کرده که در این محتوا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. البته این موارد بر اساس شایعاتی است که پخش شده و ممکن است مانند سری های قبلی برخی خبرها در حد شایعه باشند و به واقعیت تبدیل نشوند. به هر حال در این مقاله در مورد این که ایفون ۱۶ کی میاد صحبت می کنیم و همچنین بهبودی هایی که قرار است در سری 16 انجام شود را بررسی می کنیم.

ایفون ۱۶ کی معرفی می شود؟

هنوز زمان دقیق این که ایفون ۱۶ کی میاد مشخص نشده است اما با توجه به زمان معرفی سری های قبلی می توانیم زمان تقریبی آن را بدانیم. آیفون 15 در 12 سپتامبر 2023 معرفی شد و 10 روز بعد یعنی در 22 سپتامبر در اختیار عموم قرار گرفت. بر این اساس انتظار می رود آیفون 16 نیز در تاریخ 10 یا 12 سپتامبر 2024 معرفی شود و بعد از 10 روز به دست مشتریان برسد.

استفاده از پردازنده A18 Pro در سری آیفون ۱۶ پرو مکس

آنچه که در مورد سخت افزار آیفون ۱۶ انتظار می رود این است که اپل در تمامی مدل های این سری از تراشه 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. با این حال ممکن است آیفون 16 معمولی و 16 پلاس تراشه معمولی A18 Bionic را دریافت کنند، اما مدل های پرو به تراشه نسل جدید یعنی A18 Pro مجهز شوند و شاهد بهبود عملکرد و عمر باتری نیز باشیم. اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد نسل بعدی تراشه A18 را در دسترس نداریم اما انتظار می رود تراشه ای که برای آیفون 16 پرومکس و پرو برنامه ریزی شده است دارای یک موتور عصبی ارتقا یافته با هسته های بیشتر باشد. طبق شایعات پخش شده تراشه نسل جدید A18 امکان بهبود عملکرد یادگیری هوش مصنوعی ماشین را فراهم می کند.

آیا طراحی ایفون 16 تغییر می کند؟

در چند سال گذشته طراحی آیفون تا حد زیادی ثابت مانده است. اما در آیفون 16 انتظار می رود تغییراتی اعمال شود که بر اساس شایعات پخش شده بیشترین تغییراتی که قرار است در سری جدید آیفون اعمال شود در قسمت ماژول دوربین در مدل استاندارد و دکمه Action است. البته هیچ یک از این گزارش ها توسط اپل رد یا تایید نشده است و باید تا سپتامبر صبر کنیم و ببینیم این شایعات تبدیل به واقعیت می شوند یا خیر.

MacRumors عکس آیفون 16 را منتشر کرده که رندرهایی از نمونه اولیه سری 16 هستند و طبق گفته آن، اپل ممکن است ترتیب دوربین آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را تغییر دهد و به صورت عمودی طراحی کند. در دو سری قبلی جدا از بدنه تیتانیوم در آیفون 15 و حذف اسلات سیم کارت در پارت نامبر آمریکا، تغییر چشم گیری صورت نگرفته بود. آیفون 14 و 15 پارت نامبر LLA فاقد سیم کارت فیزیکی هستند و سری 13 نیز از یک سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند، از این جهت نیز قیمت گوشی آیفون ۱۳ با پارت نامبر LLA ارزان تر از مدل های دو سیم کارته است.

دکمه جدید Capture در ایفون 16

در مورد دکمه Action شایعه شده که به همه مدل های آیفون 16 اضافه می شود. در این سری علاوه براینکه دکمه Action در تمامی مدل های آیفون 16 قابل دسترس است، دکمه جدید Capture خازنی را نیز خواهیم داشت که میانبری برای عکسبرداری است و هم سطح با قاب گوشی طراحی می شود. شایان ذکر است شایعات قبلی در مورد دکمه های کناری گوشی ایفون 16 به این صورت بود که دکمه Action به مدل های استاندارد نیز می رسد و دکمه Capture نیز فقط در مدل های پرو قابل دسترس است. به هر حال تا زمانی که اپل از ورژن ۱۶ آیفون رونمایی نکند در مورد درست بودن این شایعات و خبرها اطمینان نخواهیم داشت.

آیا دوربین گوشی آیفون 16 ارتقا پیدا می کند؟

آیفون 16 ممکن است با دوربین جدیدی روبه‌رو شود و شاید هم اپل به دوربین 48 مگاپیکسلی اکتفا کند. شایعات در مورد دوربین آیفون ۱۶ می گویند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از دوربین های فوق عریض 48 مگاپیکسلی بهبودیافته بهره خواهند برد. ما همچنین امیدواریم که آیفون ۱۶ پرو دوربین تله فوتو جدید 5X که در آیفون 15 پرو مکس وجود داشت را به دست آورد که البته باید منتظر افزایش قیمت آن در مقایسه با قیمت آیفون 15 پرو مکس نیز باشیم. گفتنی است هیچ تغییر سخت افزاری عمده ای در سیستم دوربین آیفون 16 معمولی و آیفون 16 پلاس وجود ندارد.

طبق گفته MacRumors که ادعا می کند عکس آیفون ۱۶ را دارد، اپل ممکن است ترتیب دوربین آیفون 16 معمولی و 16 پلاس را تغییر دهد. بر این اساس دوربین ها به صورت عمودی در هر دو گوشی، مشابه آیفون 12 قرار خواهند گرفت. هنوز مشخص نیست که چرا اپل به طور خاص موقعیت دوربین ها را در آیفون 16 و 16 پلاس تغییر می دهد. اپل در آیفون 13 به دلیل اینکه می خواست یک ماژول بزرگ‌تر را در کنار لنزهای دیگر قرار دهد، طراحی دوربین را از عمودی به موربی شکل درآورد اما این امکان وجود دارد که دیگر نیازی به قرار دادن دوربین‌ها به این شکل در آیفون 16 نباشد.

صفحه نمایش کم مصرف آیفون ۱۶

زمزمه هایی در مورد صفحه نمایش آیفون 16 شنیده ایم که گفته می شود از یک صفحه نمایش کم مصرف جدید استفاده می کند. همچنین شایعه شده اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس و 16 پرو با افزایش سایز روبه‌رو می شوند، یعنی نمایشگر آیفون ۱۶ پرو، 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس نیز 6.9 اینچ خواهد بود. علاوه براین نسبت تصویر نیز افزایش پیدا می کند و از 19.5:9 به 20:9 یا 20.5:9 می رسد.

خرید آیفون ۱۶ با کمترین قیمت از آترین کالا

آیفون ۱۶ نسل بعدی گوشی اپل است که قرار است با یک سری تغییرات جذاب و کاربردی در سپتامبر 2024 معرفی شود. از صفحه نمایش کم مصرف جدید در آیفون ۱۶ پرو مکس تا نمایشگرهای بزرگتر، لنزهای زوم بهتر، دکمه اکشن، دکمه Capture خازنی و مجموعه ای از ویژگی های جدید مجهز به نسل AI از جمله مواردی هستند که انتظار می رود در آیفون ۱۶ مشاهده شوند.

به هر حال اپل در سری جدید آیفون بهبودی هایی انجام می دهد که بدون شک برای طرفدارانش جذاب خواهد بود. با عرضه آیفون ۱۶ توسط اپل، آترین کالا نیز تمامی مدل های آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که شما می توانید مدل مورد نظر را بسته به سلیقه خود انتخاب کرده و با بهترین قیمت از این فروشگاه تهیه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900557

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها