Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@23:26:15 GMT

دو صنعت مهم داخلی، مخاطب گلایه‌های رهبری !

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۴۰۳۷

دو صنعت مهم داخلی، مخاطب گلایه‌های رهبری !

رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز پیش اهالی صنعت با ایشان علاوه بر تمام رهنمودهای راهگشایی که به جهت پیشرفت و ارتقای صنعت کشورداشتند ، اما در عین حال به صراحت و با نام بردن از دو صنعت مهم که اتفاقا بیشترین حمایت ها از آنها به عمل آمده یعنی صنعت خودرو و صنعت لوازم خانگی گلایه های بسیار مهمی را از آنها به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا در مورد لوازم خانگی با عنایت به حمایت صریح و قاطع ایشان از این صنعت در چند ماه گذشته توقع این بود که دست اندرکاران صنعت لوازم خانگی با غنیمت شمردن این حمایت بسیار بزرگ و راهبردی و با ریل گذاری درست این صنعت مهم نه تنها بخش عمده بازار داخل را با تولیدات با کیفیت خوب و قیمت مناسب تامین نمایند بلکه با همتی بلند و دیدی وسیع به سمت دستیابی فناوری های نوین جهانی رفته و جاپای خوبی برای خود در بازارهای منطقه ای و جهانی ایجاد نمایند .

اما با کمال تاسف آن چه که عملا اتفاق افتاد این بود که این دوستان با توهم اینکه بازار انحصاری کشور همچون خودروسازان به چنگشان افتاده دقیقا پا در جای پا ی آنها گذاشته و تنها اقدامی که در این مدت از آنها شاهد بودیم فقط و فقط افزایش  چندین باره قیمت کالاهای تولیدی خود به بهانه های واهی و ساختگی بود به گونه ای که سرانجام خود مقام معظم رهبری در مقابل این قدر ناشناسی مجبور به واکنش شدند.

این اقدام مهم رهبری و تذکر شدید به مسئولان  مرتبط با تولید لوازم خانگی  بسیار به موقع و موثر بود  به گونه ای که اگر این اقدام انجام نمی شد تا چند صباح دیگر همان بلایی سر صنعت لوازم خانگی می آمد که هم اینک سر خودرو سازی آمده است.

یعنی در صورت ادامه همین روند تا چند سال دیگر ما شاهد تولید لوازم خانگی با فناوری از رده خارج ، بدون هیچ پیشرفتی ، با کیفیت بسیار نازل و قیمت های نجومی  می بودیم.

مورد مهم و راهبردی دیگری که ایشان بدان اشاره کردند در مورد بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل بود.

جای بسیار خوشبختی است برای تمام کسانی که  در رسانه های مختلف من جمله همین سایت محترم الف نسبت به روشنگری در مورد اجحافی که در قضیه خودروسازی به مردم می شود قلم زده اند  ، اینکه شخص رهبر انقلاب با صحه بر این روشنگری ها  بویژه در بخش کیفیت خودرو  و با گلایه از دست اندرکاران این صنعت، علی رغم همه گونه حمایت ها و با اشاره به اعتراض به حق مردم ، خواستار ارتقای کیفیت و فناوری در تولید ات خودرو شدند و با این فرمایشات عملا حجت را بر کلیه دست اندرکاران بخش تولید خودرو تمام کردند.

مسلما زین پس هیچ بهانه ای برای خودروسازن باقی نخواهد ماند و آنها نمی توانند  پشت مسائلی همچون تولید ملی و ... پنها ن شده و تمام ضعف ها و کاستی های خود را به پای مفاهیم مقدس و مهمی چون حمایت از تولید ملی و اشتغال و  امثال آنها گذاشته  و همچنان به راه اشتباه گذشته خود ادامه دهند.

در این بین و برای اجرای منویات رهبر انقلاب در جهت ارتقای فناوری و کیفیت خودرو علاوه بر دولت و مجلس و تمام ارگان ها و سازمان های دولتی ، نقش و وظیفه مردم و بویژه رسانه ها سنگین تر نیز خواهد شد ، اگر تا گذشته وظیفه رسانه روشنگری بوده اینک علاوه بر آن وظیفه مهم پیگیری و رصد دقیق صنعت خودرو سازی برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود نیز به آن افزوده شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها