Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، توافق نامه همکاری در اجرای برنامه حمایت فناوری در حوزه فناوری‌های فضایی میان سازمان فضایی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

در این مراسم که با حضور حسن سالاریه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران و علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، برگزار شد، رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اهمیت توسعه بخش خصوصی گفت: فعال شدن بخش خصوصی باعث افزایش شتاب توسعه فناوری فضایی خواهد بود و برای داشتن بخش خصوصی فعال، پویا و خلاق باید به دانشگاه‌ها که سرچشمه‌های تولید علم و دانش و آموزش نیروی انسانی متخصص هستند توجه ویژه داشت تا با طراحی مسیرهای نو و مبتنی بر خلاقیت بتوانیم از جوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم برای ورود به صنعت و شکوفایی این بخش حمایت لازم و کافی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با ابراز خرسندی از این رویکرد سازمان فضایی ایران افزود: تعامل بین دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و پارک‌های علم و فناوری با هدف افزایش اشتغالزایی فناورانه همواره در اولویت وزارت علوم بوده و برای تحقق این هدف طرح‌ها و ایده‌های نو برای ایجاد مسیرهای سریع‌تر و هموارتر برای ورود نیروی انسانی متخصص و کارآفرین به صنعت تدوین شده است.

وی طرح حمایت (گرنت) فناوری را یکی از این طرح‌ها دانست که مجموعه سازمان فضایی ایران می‌تواند به عنوان یک کارفرمای مادر در حوزه فضایی نقش آفرینی مؤثری در آن داشته باشد و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای بسیاری از دانش آموختگان و دانشجویان باشد.

امضای این توافق نامه به منظور بسط و توسعه توان ملی در نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر دانایی در حوزه فناوری‌های فضایی، زمینه ساز حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی دانشگاه کارآفرین و ارتقا ظرفیت توسعه فناوری فضایی توسط نخبگان دانشگاهی خواهد بود.

کد خبر 5415535 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری توافقنامه همکاری فناوری فضایی نخبگان حاکمیت سایبری فناوری فضایی تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری اینترنت حکمرانی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات همراه اول اقتصاد دیجیتالی گوگل امنیت اطلاعات اکتشافات فضایی سازمان فضایی ایران وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند