Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:07:35 GMT

بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه عمرانی در شهرستان بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۸۱۹

بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه عمرانی در شهرستان بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فاضلی‌فرد سرپرست فرمانداری بیرجند امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی منتخب شهرستان بیرجند افزود: امروز به نمایندگی از ۲۷۹ پروژه مرکز استان، پروژه‌های گازرسانی شهرستان بیرجند به‌طور متمرکز در روستای هاونگ پایین از توابع بخش مرکزی افتتاح شد و ساکنان این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های دومین روز دهه فجر در شهرستان بیرجند ۲۲۷ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۵۲ پروژه نیز آغاز شد.

سرپرست فرمانداری بیرجند اعتبار این پروژه‌ها را ۹۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از ۲۲۷ پروژه قابل افتتاح، ۱۳۲ پروژه روستایی و ۹۵ پروژه شهری است.

وی افزود: با توجه به شناختی که از این منطقه (روستای هاونگ و بند امیرشاه) دارم معتقدم در سنوات گذشته نسبت به این منطقه کوتاهی شده و امید است با حمایت استاندار و مسوولان دستگاه‌های اجرایی گام‌های موثری برای زدودن محرومیت از چهره منطقه برداریم.

فاضلی‌فرد گفت: امیدواریم با ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم این منطقه و بخش مرکزی بیرجند شاهد تثبیت جمعیت در روستاها و کمک به مردم باشیم.

دهیار روستای هاونگ هم ضمن تقدیر از خدمات دولت و گازرسانی به این روستا از مهمترین مشکلات پیش رو به نبود آب شرب لوله‌کشی و اجرا نشدن طرح هادی در این روستا اشاره کرد.

حسین هاونگی، نبود آسفالت راه‌های فرعی و آنتنی، احداث سیل‌بند با توجه به کوهستانی بودن منطقه، نبود آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در این روستا، دریافت ضعیف شبکه‌های سیما را از دیگر مشکلات اهالی روستا برشمرد.

امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی پروژه‌های گازرسانی به ۳۶ روستا، ۲۴ واحد صنعتی، طرح مسکن ملی و واحدهای مسکونی ویژه محرومان در شهرستان بیرجند افتتاح شد. با اجرای این پروژه ها  ۲۵۵ نفر جمعیت ساکن در ۳۶ روستای مرکز استان از گاز شهری برخوردار شدند.

شرکت گاز برای اجرای ۶۵ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۲۰۱ رشته انشعاب ویژه گازرسانی به این ۳۶ روستا ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده و اعتبار هزینه شده برای اجرای شبکه گازرسانی به ۲۴ واحد صنعتی نیز ۴ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان است.

همچنین در اجرای پروژه گازرسانی به طرح مسکن ملی و واحدهای مسکونی محرومان که ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است، ۱۷۷ نفر از گاز شهری برخوردار شدند.

همزمان با دومین روز دهه فجر عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور و پست برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آغاز و سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز شهرستان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده در بازدید از پروژه آبرسانی روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا، اظهار کرد: اجرای طرح بزرگ آبرسانی به این روستا‌ها از مصوبات سفر‌های استانی استاندار آذربایجان غربی است.

  وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، بزرگترین مشکل آبرسانی به روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا مرتفع خواهد شد.   پاشازاده در این بازدید بازدید که بخشدار نازلو، مدیر آب و فاضلاب نازلو و اعضای شورای اسلامی و دهیاران این روستا‌ها نیز حضور داشتند، اظهار کرد: رفع مشکل مسیر لوله گذاری اجرای این طرح آبرسانی با حضور کارشناس میراث فرهنگی انجام و این طرح به زودی اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز