Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه روز جاری شورای عالی بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال ۱۳۹۹ کلیه دارندگان سهام عدالت به مبلغ حدودا ۵۵۰ هزار تومان تا پیش از پایان امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  سید احسان خاندوزی طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، دستور امروز این شورا را مختص به موضوع سهام عدالت و جمعیت حدود 50 میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیر مستقیم آن عنوان و مهم ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال 1399 به سهامداران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد گفت: با وجود برگزاری مجامع عمده شرکت های عضو سهام عدالت در نیمه اول سال 1400، تا کنون  سودِ دارندگان مستقیم و غیر مستقیم سهام آنها تا کنون پرداخت نشده بود که در این جلسه مقرر شد، با تعامل  میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون های شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال، سود سهام عدالت سال 1399 افراد پرداخت شود.

وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود 550 هزار تومان به ازای هر کدام از دریافت کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتاً برای سهامدارانی که مبلغ یک میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دو برابر افزایش می یابد.

خاندوزی یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز شورای عالی بورس و اوراق بهادار را مسئله نمایندگی شرکت های سهام عدالت در شرکت های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد، نمایندگی سهام عدالت در شرکت هایی مثل پالایش و پخش تهران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، و بسیاری از دیگر شرکت ها که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت اختصاص یافته است؛ با مشارکت خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا پیش از این، یکی از ایرادات اساسی این بود که عملاً نقش آفرینی مردم و خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مدیریت شرکت های عضو این گروه، نادیده گرفته شده بود و مدیریت آنها عملاً از طرف وزارتخانه های دولتی دنبال می شد.

وی گفت: امروز یک قدم اساسی برداشته و مقرر شد، حتماً در کارگروه، نظر کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز لحاظ شود و امیدواریم از تاریخ سی و یکم تیر ماه سال 1400 به بعد، اختیارات مدیریتی شرکت های سهام عدالت نیز به شکل خیلی کامل تری، به مردم واگذار شود تا واقعاً به سمت یک اقتصاد با مشارکتِ ظرفیت های مردمی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت شورای عالی بورس و اوراق سود سهام عدالت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید