Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار مازندران گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران باید از اعتبارات ملی برخوردار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سید محمود حسینی‌پور، امروز در در چهارمین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، شورای حفظ آثار استان مازندران و ستاد راهیان نور، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دعای خیر شهدا و امام راحل در این دنیای ظلم و جهالت که استکبار جهانی برای ما درست کرده بدرقه راه ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عظمت انقلاب اسلامی و کار امام (ره) و شهدای گرانقدر باعث شد ملت ما از استکبار نجات یابد.

استاندار مازندران تصریح کرد: امروز شاهد نظامی هستیم که مبتنی بر مردم سالاری دینی است و بعد از 43 سال در این کشور شیعی با آرامش زندگی می‌کنیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب انقدر عظیم بود که هنوز کسی نتوانست ماهیت این حرکت را بنویسید و تاریخ باید نویسنده آن باشد همانند واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) که بعد 1400 سال ماهیت خود را در دنیا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کربلا و حادثه کربلا منحصر به فرد است و امروز شاهد آن هستیم که این واقعه چه تاثیراتی در دنیا و بر روزی مسلمانان و غیر مسلمانان داشته است.

استاندار مازندران افزود: پرچم سرخ حسینی همچنان برافراشته است و ما در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز بالای 300 هزار شهید تقدیم نظام کرده‌ایم.

حسینی‌پور تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین شهدای کربلا و شهدای انقلاب نیست و فقط از لحاظ کمیت شهدای انقلاب بیشتر بوده و این شهدا از جمله شهید همت‌ها و سردار سلیمانی هستند.

وی بیان کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب امام حسین (ع)  است و این پرچم منتهی به ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: سالگرد انقلاب اسلامی غیر از برنامه‌های اجرایی دهه فجر باید در باطن نیز درست عمل کنیم یعنی باید در محضر شهدا پاسخ‌گو باشیم که برای مردم چه کردیم.

 حسینی‌پور ادامه داد: خدمت‌گذاری به مردم یعنی اَدای دِین به شهدا تا شرمنده آن‌ها نباشیم؛ باید نیت‌مان شهدایی باشد و خالصانه و فی‌سبیل‌الله برای احیای راه و ارزش‌های شهدا قدم برداریم و در این مسیر ابتدا باید خودمان را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر و خط شهدا باید الگویی در جامعه برای ما مسئولان و مدیران برای خدمت‌رسانی به مردم باشد، تصریح کرد: یکی از بزرگترین مسیر احیای مدیران بخش ارزشی و بصیرتی راهیان نور است و مسئولین باید در این زمینه پیش قدم بشوند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری اجرایی راهیان نور کمک حال باشند تا این برنامه به نحو احسنت اجرا در استان شود.

حسینی‌ پور با بیان اینکه مازندران استانی گردشگر پذیر است، گفت: تلاش کنیم با توجه به ظرفیت‌های استان قدمی در راستای افزایش گردشگر و درآمدزایی این حوزه بهره‌مند شده و مقصد گردشگری خود را از اعتبارات ملی بهره‌مند سازیم.

حسینی‌پور گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران باید ملی شود و از امکانات و بودجه ملی برخوردار شود چراکه معتقد هستیم استان گردشگرپذیر هستیم و سالانه 40 میلیون مسافر داخلی و 200 هزار مسافر گردشگر خارجی به مازندران سفر می‌کنند.

وی بیان داشت: باید ارزش‌های دفاع مقدس و مظلومیت مردم و شهدا را از دریچه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به مردم دنیا نشان بدیم و لازمه‌اش مجهز شدن این مکان به 10 زبان بین‌المللی است چراکه بزرگترین محل تبلیغ ارزش‌هاست و باید بودجه درستی به این مکان اختصاص یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران در برگزاری بزرگداشت ارزش‌های انقلاب و شهدا از استان‌های اول است، گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان یکی از برنامه‌ها، بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خواهد بود.

سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: راهیان نور کار عظیم و ارزشمند فرهنگی  است و باید مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم.

وی دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم را جامعه هدف راهیان نور عنوان کرد و بیان داشت: ادارات متولی و پشتیبان اجرای برنامه راهیان نور مشخص شدند و سپاه کربلا نیز در این امر دخیل است.

سردار مسلمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این راستا راه و هدف را برای ما تعیین کردند، تصریح کرد: باید ادارات و دستگاه‌های متولی بیانات ایشان را شاخص قرار دهند و نسبت به انجام آن اهتمام لازم را به عمل آورند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه جامعه دچار ولنگاری شده است و راهیان نور بهترین راه پناه بردن به مفاهیم دفاع مقدس است و باید تقویت شود، ادامه داد: برای مصون ماندن جوانان از آسیب‌های اجتماعی باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات راهیان نور را برطرف کنیم، همکاری ادارات را در کاهش هزینه‌ها و وسایل سفر موثر دانست و افزود: باید شرایط را برای این سفر معنوی مهیا کنیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه برگزاری راهیان نور نیازمند عزم و اراده مسئولین است، گفت: اگر فضای کرونایی اجازه بدهد آمادگی برگزاری راهیان نور را به بهترین وجه ممکن داریم.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با اشاره به سند ملی راهیان نور اظهار داشت: از نقش آفرینی 28 دستگاه در اجرای این سند خبر داد و اظهار داشت: ستاد راهیان نور در استان به ریاست استاندار و دبیری سپاه کربلا فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا اعزام کاروان‌های راهیان نور را به مدت 2 سال تأخیر انداخت، بیان داشت: امسال آمادگی برای برگزاری راهیان نور داریم و طبق ستاد ملی مقابله با کرونا از اول اسفند اعزام‌ها آغاز خواهد شد.

به گفته سردار ملکی راهیان نور نوآوری و تحول آفرین است و با همکاری دستگاه‌های متولی نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد. 

سردار ملکی همچنین به اجرای 111 مأموریت توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ما اولین استانی بودیم که صاحب انتشارات دفاع مقدس شدیم و نشر «سرو سرخ» را راه اندازی کردیم و سالانه 60 عنوان کتاب تولید می‌کنیم.

این مسئول به تولید فیلم دفاع مقدس، تولید موشن‌گرافی و نماهنگ و تولیدات فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: نقش استان مازندران در دفاع مقدس باید در قالب فیلم به نمایش درآید و در این راستا نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هستیم.

سردار ملکی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل عنوان و اضافه کرد: از تعداد 1000 مدخل شناسایی شده، 270 مقاله در سال جاری توسط نویسندگان این حوزه آماده شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 406 شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شدند، به تشییع پیکر هشت شهید گمنام در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در سال آینده سهمیه 25 شهید گمنام را به نیت لشکر 25 کربلا گرفتیم که پیکر 5 شهید در اوایل سال و 20 شهید دیگر همزمان با ایام فاطمیه تشییع خواهند شد.

ایلام باغ موزه دفاع مقدس ندارد/ نوجوانان استان به دنبال یافتن حقیقت حماسهرشادت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شودجانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس: گنجینه‌های دفاع مقدس به عنوان گفتمان به جامعه عرضه می‌شودوی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، به همکاری شهرداری ساری در تکمیل این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: انتظار داریم در سفر رییس جمهور به استان برنامه بازدید از این مرکز پیش بینی شود.

سردار ملکی یادآور شد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس یادگاری دفاع مقدس است و مکانی برای تحول جوانان و محلی برای راهیان نور نسل‌ امروز و آینده خواهد بود. 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دفاع مقدس مازندران استاندار مازندران انقلاب اسلامی دفاع مقدس کل حفظ آثار سپاه کربلا سردار ملکی راهیان نور حسینی پور اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد