Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@00:25:38 GMT

آمریکا به امارات ناو و جنگنده میفرستد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۰۱۱۵

سفارت آمریکا در امارات اعلام کرده برای حمایت از امارات در برابر «تهدیدهای موجود» به این کشور ناو و جنگنده ارسال می‌کند. ناطقان: آمریکا امروز چهارشنبه (۲ فوریه/ ۱۳ بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرده برای کمک به امارات متحده عربی در برابر حملات گروه انصارالله یمن به این کشور ناو و جنگنده اعزام خواهد کرد.

سفارت آمریکا در امارات متحده عربی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده بعد از چندین حمله توسط حوثی‌های یمن به امارات «برای کمک به امارات در برابر تهدیدهای موجود»، ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده و جنگنده‌های پیشرفته به منطقه اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق بیانیه سفارت آمریکا تصمیم برای اعزام این تجهیزات نظامی بعد از تماس تلفنی میان «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی گرفته شده است.

امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است که از سال ۱۳۹۴ یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. امارات روز گذشته برای سومین بار در هفته‌های گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت.

طبق بیانیه سفارت آمریکا ناوشکن «یو‌اس‌اس کول» به همراه نیروی دریایی امارات در ابوظبی پهلو خواهد گرفت و همزمان ایالات متحده جنگنده‌های نسل پنجم خودش را نیز در منطقه مستقر خوهد کرد.

آمریکا، علی‌رغم متهم کردن مستمر ایران به حمایت تسلیحاتی از گروه انصارالله از زمان آغاز جنگ یمن به طرق مختلف از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی حمایت کرده است. در بیانیه روز چهارشنبه تصریح شده که استقرار این تجهیزات «پیام آشکاری است مبنی بر اینکه ایالات متحده به عنوان یک شریک راهبردی در کنار امارات ایستاده است.»

جنگ یمن به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد. منبع: فارس برچسب ها: آمریکا ، امارات ، ناو وجنگنده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آمریکا امارات سفارت آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)