Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@18:32:48 GMT

پلیس: برگ سبز، سند رسمی خودرو محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۰۶۶۱

پلیس: برگ سبز، سند رسمی خودرو محسوب می‌شود

تین نیوز

 سرهنگ عین الله جهانی در گفتگو با شبکه خبر (روی خط خبر) درباره اینکه چرا برخی دفاتر اسناد رسمی از صدور وکالت برای خودرو‌هایی که فقط برگ سبز دارد، خوداری می‌کنند؛ گفت: مجموعه دستگاه قضا و همچنین رای دیوان عدالت اداری بر سند بودن برگ سبز خودرو تاکید دارد و برای معامله، دیگر به وکالت نامه نیازی نیست چرا که وکالت نامه در شرایط خاص باطل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: هموطنان می‌توانند با حضور در مراکز شماره گذاری، وسیله نقلیه خود را معامله کنند.

وی گفت: در مراکز شماره گذاری هویت خریدار و فروشنده احراز می‌شود و وسیله نقلیه را کارشناسان عالی تصادف و امور فنی بازدید و بررسی می‌کنند و از نظر حقوقی اگر مشکل نداشته باشد، وسیله نقلیه قابل خرید و فروش خواهد بود.

سرهنگ جهانی افزود: هموطنان در صورت همکاری نکردن دفاتر اسناد رسمی می‌توانند در مراجع قضایی علیه دفتر ثبت شکایت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری خودرو تین معاون پلیس راهور وسیله نقلیه تصادف خرید و فروش برگ سبز خودرو سند رسمی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 6089552

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • رسمی: گزینه همیشگی والیبال سرمربی جدید چین
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور