Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، همایش معرفی بانوی اخلاق ورزش توسط کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وزارت ورزش و جوانان و جمع کثیری از نواب رئیس، مربیان و ورزشکاران در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛ مراسمی که برگزاری آن در این شرایط شیوع کرونا، انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به ورزش زنان در زمانی که کمیته بین‌المللی المپیک هم برابری جنسیتی را مطرح کرده، نکته بسیار مهمی است. حالا که بسیاری از زنان مسلمان ایرانی با داوری، مربیگری و همینطور مدال‌آوری، کانون توجه قرار دارند، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری و حمایت از ورزش زنان قطعا به موفقیت ورزش کشور کمک می‌کند.

از طرفی اخلاق پهلوانی و اخلاق ورزشی همیشه به عنوان یک اصل مطرح بوده و حتی ترویج آن با تجلیل از قهرمانان و بانوان اخلاق‌مدار کار پسندیده‌ای است که کمیته ملی المپیک انجام داد. سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این همایش گفت: اخلاق نشان دهنده هویت فرهنگی ماست و هدف اساسی انقلاب اسلامی، همانا حاکمیت اخلاق است و چارچوب‌های اصلی نظام اسلامی هرگز از آن دور نخواهد بود، چنانچه همواره شاهد در اوج بودن شاخص‌های اخلاقی در آن هستیم.

اما جدا از کار قابل احترام کمیته ملی المپیک، نگاهی به شرایط کشور هم از لحاظ گسترش شیوع کرونا و هم اقتصادی ایجاب می‌کند در برگزاری چنین همایش‌هایی تدابیر لازم صورت بگیرد و مانع از هزینه کردهای نمایشی و بدون خروجی شد که فقط هزینه هایی بیهوده ای را در پی دارد. اینکه کمیسیون زنان در نظر داشته با معرفی بانوی اخلاق گامی بری زنان بردارد، در آن شکی نیست اما حالا که خیلی‌ها درگیر کرونا و شرایط سخت اقتصادی هستند، آیا برگزاری چنین همایش هایی که بیشتر شعاری و نمایشی شده، باری از مشکلات برمی‌دارد؟ در حالی که این روزها شاهد گسترش شیوع کرونا هستیم و بارها مقامات از افزایش موارد بستری ابراز نگرانی کرده‌اند، برگزاری چنین همایشی آن هم با حضور ورزشکارانی که در اردوهای ملی هستند و خود را برای رویدادهای پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند، چه لزومی دارد؟

همایش‌هایی تکراری و پرهزینه که این روزها جز آلوده کردن ورزشکار به کرونا، نتیجه دیگری ندارد، چه سودی برای ورزشکار و ورزش می‌تواند داشته باشد؟ آیا کمیسیون ورزش زنان نمی‌توانست با مطرح کردن اسامی در سایت و اهدای هدایا به صورت شخصی، این مراسم را برگزار کند؟ آیا لازم است چنین برنامه‌های پر هزینه ای آن هم در شرایط کنونی اقتصادی جامعه برگزار شود؟ آیا برگزاری چنین همایش‌هایی توانسته اخلاق را در ورزش گسترش دهد یا فقط در حد شعار و نمایش باقی مانده؟ البته، بگذریم که این انتخاب ها بر چه مبنایی بوده و اساسا چگونه به این اسامی رسیده اند.

این سوالاتی است که مطرح شده و باید دید نظر کمیسیون زنان و کمیته ملی المپیک، از برگزاری این همایش‌ها و مراسم ها چیست؟ 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک همایش هایی شیوع کرونا همایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئو زن فلسطینی که اخیرا به خانه ویران شده‌اش بازگشته و علی رغم ویرانی، آن را تمیز و جارو می‌کند، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. کاربری در این باره نوشت : «زنان غزه, قویترین [زنان] روی زمین هستند.»

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه