Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:31:32 GMT

۳ خبر کوتاه از چالدران

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۲۲۴۱

۳ خبر کوتاه از چالدران

​​​​به گزارش ایرنا، فرماندار چالدران در جریان بازدید از تالاب روستای " زاویه سفلی" به اهمیت تالاب ها در اکوسیستم منطقه اشاره کرد و گفت: روز جهانی تالاب ها فرصت مناسبی برای آشنایی عموم مردم نسبت به اهمیت تالاب ها و حفاظت از آنها است.

محمدرضا عبدالله نژاد با اشاره به رویکرد زیست بومی تالاب ها آنرا گام مهمی در جهت حفظ تالاب ها برشمرد و اظهار داشت: احیای تالاب ها و استفاده از کارکردهای مختلف آن بدون مشارکت و همراهی جوامع محلی امکانپذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود تالاب ها در شهرستان را موهبت خدادادی دانست و افزود: تمامی آحاد جامعه باید بر حفظ و نگهداری و استفاده از ظرفیت های تالاب تلاش کنند.

حجت آذریار رئیس حفاظت محیط زیست چالدران نیز در این بازدید با اعلام اینکه شهرستان چالدران دارای ۶ تالاب دائمی و فصلی است، افزود: در این تالاب ها بیش از ۳۰ گونه پرنده مهاجر و بومی زیست می کنند.

 احداث کتابخانه گردشگری در مجموعه سید صدرالدین 

فرماندار چالدران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با تاکید بر لزوم توسعه و نوسازی فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی شهرستان و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابخانه های عمومی چالدران از لحاظ سرانه جمیعت در حد استاندارد است، اما از لحاظ میزان فضا با کمبود مواجه است.

محمدرضا عبدالله نژاد ادامه داد: تلاش می شود با جذب اعتبارات لازم مشکل فضای کتابخانه عمومی چالدران برطرف شود و از لحاظ اعتبارات از ظرفیت بنیاد علوی نیز استفاده خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری مستمر و منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل توسعه کتابخانه های عمومی برگزاری مستمر جلسات انجمن و پیگیری مصوبات است.

فرماندار چالدران همچنین کمک به تقویت مراکز فرهنگی را از رسالت مهم شهرداری ها عنوان کرد و گفت: بر همین اساس آنها نباید در پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها کوتاهی کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از شهرستان چالدران به عنوان یکی از شهرستان‌های گردشگری استان یاد کرد و اظهار داشت: احداث کتابخانه گردشگری در مجموعه سیاحتی و زیارتی سیدصدرالدین  باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد.

خدیجه معصومی بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و جذب مخاطب تاکید کرد و افزود: تولید محتوا، معرفی کتاب های نورسیده و پرمخاطب و نشر در فضای مجازی به صورت مستمر می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر نکته نظرات خود را در خصوص ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی بیان کردند.

هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریال برای سیستم روشنایی سالن ورزشی چالدران 

فرماندار چالدران در جریان بازدید از سالن ورزشی شهید باکری این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه مشکلات سالن‌های ورزشی شهرستان در قالب بازدیدهای متناوب مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: بعداز بازدیدهای انجام گرفته رسیدگی به این مشکلات در دستور کار فرمانداری قرار گرفت.

محمدرضا عبدالله نژاد با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات سالن های ورزشی چالدران یکی از خواسته‌های فرمانداری در سفر استاندار آذربایجان غربی به چالدران بود، ادامه داد: در قالب این سفر تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی جزو مصوبات قرار گرفت.

وی در ادامه با اعلام اینکه در قالب مصوبات سفر استاندار آذربابجان غربی به چالدران ۱۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد، اظهار داشت: در فاز اول  سیستم روشنایی سالن ورزشی شهید باکری به لامپ های استاندارد اماکن ورزشی مجهز می شود که در طول چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

چالدران با بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است. 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری آذربایجان غربی چالدران فرمانداران نهاد كتابخانه های عمومی کشور روز جهانی تالاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری آذربایجان غربی چالدران فرمانداران نهاد كتابخانه های عمومی کشور روز جهانی تالاب کتابخانه های عمومی فرماندار چالدران آذربایجان غربی کتابخانه ها تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند