Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:41:53 GMT

بودجه پژوهشی دانشگاه‌های کشور سال آینده ۳۵درصد رشد دارد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۲۶۱۵

بودجه پژوهشی دانشگاه‌های کشور سال آینده ۳۵درصد رشد دارد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده در بخش دانشگاه‌ها ۳۵ درصد و در حوزه پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

علی خطیبی، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد  اظهارداشت: اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه 1401 که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده در بخش دانشگاه‌ها 35 درصد و در حوزه پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری 10 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش داریم پس از تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی به نحوه شایسته ای در مسیرهای مورد نظر وزارت در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صرف فعالیت‌های نوآورانه شود که از برکات آن دانشگاه و جامعه برخوردار شود.

معاون رئیس جمهور در گناباد: دولت سیزدهم گوش شنوا و پیگیر دارد گزارش تسنیم از مصائب ادامه‌دار صنایع گناباد/ مشکلاتی که ‌کارآفرینان و تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند پایان 29 سال انتظار؛ فرودگاه گناباد دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون وزیر علوم درباره تغییر وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: موضوع تغییر وضعیت نیروهای دانشگاه‌ها مشکل بسیاری از دستگاه‌ها و نه تنها دانشگاه‌ها است که رایزنی با مجلس و سازمان اداری و استخدامی شروع شده و در روندی مثبت، توافق‌هایی کسب شده که در این راستا به زودی خبر خوشی خواهیم داد.

 

 

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور