Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم آمریکا برای استقرار نیروی نظامی بیشتر در اروپای شرقی تنش‌ها را با روسیه تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - سفارت روسیه در واشنگتن می‌گوید که ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین، این کشور را به سمت راه‌حل نظامی برای وضعیت مرز‌های شرقی خود سوق می‌دهد.

به گزارش «روسیا الیوم و ریانووستی»، سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد «کمک‌های نظامی آمریکا، اوکراین را به سمت سیاست انتقام جویی سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، درباره بحران اوکراین و تضمین‌های امنیتی پیشنهادی مسکو به ناتو و واشنگتن گفتگو کرد.

در بیانیه کرملین که پس از تماس تلفنی سران دو کشور در روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است که آن‌ها «در زمینه بحران داخلی اوکراین و وضعیت ارائه تضمین‌های امنیتی الزام آور قانونی به روسیه به تبادل نظر پرداختند.»

پیش از این «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، همزمان با تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ناتو با روسیه بر سر اوکراین، ضمن تایید این موضوع که نیرو‌های آمریکایی به اروپا اعزام خواهند شد، ادعا کرد «تعهد ما به ناتو طبق قانون اساسی آمریکا همچنان قاطع است. بر اساس بخشی از این تعهد و به منظور آمادگی برای احتمالات مختلف، آمریکا به زودی نیرو‌های دیگری را به رومانی، لهستان و آلمان منتقل خواهد کرد.»

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به این اقدام آمریکا گفت «استقرار نیرو‌های آمریکایی به این معناست که این کشور به تشدید تنش‌ها در اروپا ادامه می‌دهد و این موضوع صحت نگرانی‌های روسیه را ثابت می‌کند.»

بیشتر بخوانید: سخنگوی پنتاگون: نیروهای آمریکایی به زودی به اروپا اعزام می‌شوند اختلافات غرب و مسکو بر سر پیشنهادهای تضمین‎ امنیتی روسیه

از سویی دیگر «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت «مقامات آمریکا دیگر از عبارت قریب الوقوع برای توصیف تهاجم احتمالی به اوکراین استفاده نمی‌کنند.»

وی افزود «ما استفاده از این عبارت را متوقف کردیم زیرا سیگنالی را ارسال می‌کرد که ما قصد ارسال آن را نداشتیم؛ همانطور که می‌دانیم رئیس جمهور روسیه هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.»

در همین حال «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان گفته که به زودی با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد.

صدر اعظم آلمام در مصاحبه‌ای گفته که در آینده نزدیک به مسکو سفر می‌کند و با رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه آمریکا اوکراین ناتو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه روسیه آمریکا اوکراین ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو مسئول اصلی جنگ کنونی در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می‌کند.

استولتنبرگ گفت: چین می‌گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند