Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-فیاض گفت: با توجه به نقش کلیدی و سلامت محور محصولات غذایی بر سلامت جامعه، بازدید‌های مستمر و ادواری از نحوه عملکرد واحد‌های تولیدی فراورده‌های گوشتی به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

بازرسان استاندارد ضمن بازدید‌های ادواری از کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی، شرایط تولید از جمله، مواد اولیه مورد استفاده، شرایط مطابق استاندارد خطوط تولید، محیط کارخانه، دستگاه‌ها و ماشین آلات، انبارها، سردخانه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به طور مرتب مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌دهند.

همچنین به موجب قانون استاندارد، مدیران کنترل کیفیت مستقر در واحد‌های تولیدی موظفند در تمام ساعات فعالیت کارخانه در واحد تولیدی حضور و نظارت کافی و موثر بر تمام مراحل تولید داشته باشند و چنانچه آزمایشگاه واحد تولیدی توانایی انجام برخی آزمون‌های خاص را نداشته باشد، مجاز است تا با آزمایشگاه‌های مورد تائید استاندارد جهت انجام آن آزمون‌ها، قرارداد معتبر منعقد و نمونه محصولات یا مواد اولیه خود را در طی فواصل زمانی تعیین شده به آن آزمایشگاه‌ها ارسال کنند.

۱۸ واحد تولید کننده فرآورده‌های گوشتی با ۷۷ فرآروده دارای پروانه استاندارد در مازندران هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

به گفته فیاض ۹۷ نمونه از فرآورده‌های گوشتی واحد‌های تولیدی استان از جمله سوسیس و کالباس از ابتدای امسال تاکنون طی برنامه‌های زمان بندی مشخص از سطح عرضه و تولید نمونه برداری و جهت بررسی مطابقت با معیار‌های درج شده در استاندارد ملی مربوط به آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده ارسال و در موارد مشاهده مغایرت با معیار‌های مشخص شده در استاندارد مربوطه، اقدامات قانونی لازم انجام گرفت.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید گوشت سازمان استاندارد فرآورده های گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل