Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:15:57 GMT

سرانه فضای سبز زنجان ۱۵.۴ مترمربع است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۴۸۰

سرانه فضای سبز زنجان ۱۵.۴ مترمربع است

محسن قربانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان چهار پارک جدید در زنجان افزود: میزان سرانه فضای موجود در شهر زنجان نسبت به معیار و سرانه کشوری، عدد خوب و مناسبی است و ما میزان سرانه فعلی را بر اساس هدف گذاری انجام شده ظرف سه سال آینده به ۲۰ مترمربع خواهیم رساند.  

وی از اجرای کمربند سبز پیرامون شهر زنجان خبر داد و گفت: این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری هم هست و ما این طرح را برای کنترل حریم و محدوده و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر اجرا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه  اینکه ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان وجود دارد، اظهار داشت: شهرداری همه ساله در راستای توسعه فضای سبز در مناطق و شهرک ها بر اساس بودجه ای که دراختیار دارد، اقدام می کند و طی سال جاری نیز ۱۱ هکتار به وسعت فضای شهر اضافه کردیم.  

قربانی افزود: در احداث پارک‌های جدید بیشتر به سمت اجرای طرح های خشک منظر و کاهش چشمگیر چمن کاری حرکت کردیم و همچنین کاشت گونه های بومی و سازگار با آب و هوای زنجان را در نیز در فضاهای سبز دنبال می‌کنیم.   

وی از اجرای طرح نهضت درختکاری در شهرداری زنجان خبر داد و افزود: در این راستا طی سال گذشته ۱۵۰ هزار اصله نهال در شهر غرص شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم به طور همزمان چهار پارک علم و فناوری علوم پایه به مساحت چهار هکتار، پارک خیابان رُز کوی فرهنگ به مساحت ۱۷ هزار مترمربع، پارک مصباح در کوی الهیه به مساحت هشت هزارو ۵۰۰ مترمربع و پارک نیکان پونک به مساحت هفت هزارو ۵۴۰ مترمربع به بهره برداری رسیدند.  

برچسب‌ها زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنجان شهرداری زنجان زنجان شهرداری زنجان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی