Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@10:30:52 GMT

پیشنهاد پرداخت وام به جای یارانه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۳۵۷۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، سیدافضل موسوی با بیان اینکه ارز دو نرخی فسادآور بوده و من با آن مخالفم، اظهار کرد:‌ به جای ارز دو نرخی یا ترجیحی باید روش‌های دیگری برای کمک به اقشار ضعیف جامعه به کار گرفته شود. این طور نیست که فقط از طریق ارز ترجیحی بشود به مردم کمک کرد.

وی ادامه داد: ممکن است با حذف ارز ترجیحی به طور موقت مشکلاتی ایجاد شود، اما پس از آن ثبات پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دولت هم باید درآمدهای ارزی خود را بیشتر کند تا در کشور ثبات ارزی بوجود بیاورد.

وی با اشاره به برخی مشکلات تخصیص ارز ترجیحی و حل نشدن مشکلات مردم تصریح کرد:‌ من با حذف ارز ترجیحی موافقم، زیرا ارز باید تک نرخی شود. وظیفه دولت هم کنترل قیمت ارز است. وقتی قیمت ارز واقعی شود تولیدکننده و واردکننده هم تکلیف خود را می‌داند. به هر حال در اجرای سیاست ارز ترجیحی مشکلاتی بوجود آمد و این ارز در جای خود مصرف نشد. دولت هم که نمی‌تواند برای تک تک افراد مأمور بگذارد و کنترل کند که آیا این ارز در جای خود مصرف شده است یا خیر. در هیچ کجای دنیا هم نداریم که ارز چند نرخی باشد. به طور مثال همین ترکیه که با مشکلاتی مواجه است آیا ارز دو نرخی دارد؟

موسوی ادامه داد: دولت کمک‌های خود را باید به تولیدکننده بدهد تا آن‌ها ماشین‌آلات و تکنولوژی وارد کنند و از این طریق هم محصول باکیفیت‌تر و با قیمت پایین‌تری تولید کنند تا هم تولید و اشتغال در داخل کشور راه بیفتد و هم آن‌ها توان صادرات داشته باشند. دولت باید به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وام بدهد و از آن‌ها حمایت کند و پس از آنکه تولید به راه افتاد، از آن‌ها مالیات بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: دولت در کنار حمایت از تولیدکننده باید به اقشار ضعیف جامعه هم کمک کند. البته نباید این گونه باشد که به همه مردم یارانه بدهد. اقشار ضعیفی که نیازمند کمک هستند باید از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند و سایر مردم هم باید خود را با شرایط وفق داده و بیشتر کار کنند. اگر تولید به راه بیفتد، از سویی هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم دولت از طریق دریافت مالیات می‌تواند هزینه‌های خود را تأمین کرده و آن را خرج جامعه کند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۲ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد یارانه پرداخت وام ارز ترجیحی ارز ترجیحی کالاهای اساسی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط افزایش قیمت های کاذب نتیجه تخصیص ارز ترجیحی است / برنامه دولت برای تغییر نحوه توزیع… ارائه کارت یارانه ای جدید از ابتدای ۱۴۰۱ منتظر یارانه جدید نباشید دولت حاضر نیست مسئولیت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را بپذیرد یارانه ۸۰۰ هزار تومانی منتفی شد؟ ایده کارت اعتباری به جای یارانه نقدی اجرایی می‌شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها کمیته علمی و ستاد ملی کرونا همکاری کامل دارند سهم زنان از جامعه بیکاران افزایش یافت قیمت جاروشارژی چند شد؟(جدول) ۲ هفته‌ تعطیلی برای تمام اماکن ورزشی مشهد پیشنهاد جالب یک کاربر به سازمان زندان‌ ها سرکشی عجیب قیمت خودرو / جهش یکباره قیمت سمند سروکله همسر رییس جمهور کره شمالی بالاخره پیدا شد + فیلم دلار چه زمانی سقوط می‌کند؟ ماندگاری ۸ روزه اومیکرون بر روی پوست و سطوح پیشنهاد پرداخت وام به جای یارانه این عادت روده هایتان را نابود می کند! علائم هشدار دهنده برای پاکسازی کبد طرح استفاده از رمزارزها در تجارت به کجا رسید؟ نحوه فعالیت اصناف در شرایط جدید کرونایی برای تقویت چشم چه غذایی بخوریم! تجارت ایران و اوراسیا سرعت گرفت طولانی‌ترین صاعقه تاریخ + فیلم ظرفیت بستری کرونا در اهواز پر شد بورسی ها مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند + عکس و فیلم تولیدکنندگان لوازم خانگی: فعلا کاهش قیمت عملیاتی نیست! تهاتر کالای ایرانی با افغانستان کلید خورد پیکر آیت‌ الله صافی‌گلپایگانی وارد نجف شد + فیلم سیاست‌ بانک مرکزی هدایت اعتبارات به بخش‌ های مولد اقتصادی است حمله به اوکراین دیگر قریب‌ الوقوع نیست خوفناک‌ترین چاله‌ای که تاکنون دیده‌اید! + فیلم مدیر مسئول پایگاه خبری صراط نیوز مجرم شناخته نشد دلایل عدم انتقال طارمی به آرسنال +عکس عفونت مجدد یکی از ویژگی‌های سویه پنجم کرونا سلطه اینترنت در جهان طی ٣٠ سال + فیلم فینالیست اول مشخص شد شرط حضوری شدن دانشگاه ها اعلام شد در پی بهبود وضعیت بورس هستیم تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرداخت هنری زندگی صحابه مهم پیامبر(ص) ثروتمند شدن در کدام کشورها آسان است؟ صدای پای آب به اصفهان رسید + فیلم افزایش بیماران کرونایی در برخی شهرهای خوزستان قیمت دلار ۱۴ بهمن ماه۱۴۰۰ ریزش مجدد بازار رمزارزها گونه‌ های همیشه قرمز نشانه چه بیماری است؟ افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان کرمانشاه چگونه در واتس‌اپ پیام‌ ها را در گروه پاک کنیم؟ هیچ شهرستان آبی در آذربایجان شرقی وجود ندارد شمشیربازان مس سونگون، فاتح رقابت‌ های لیگ برتر شدند پیش فروش سایپا آغاز شد + لینک و جزییات سفر تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا لغو شد وزاری خارجه ایران و امارات روابط دو کشور را مثبت خواندند تور آنتالیا + استانبول ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟ روزهای خطرناک کرونایی در پیش است افزایش گزینه رهن کامل در بازار مسکن تهران DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: یارانه پرداخت وام ارز ترجیحی ارز ترجیحی کالاهای اساسی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد