Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزراری آریا-

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به ریاست حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ فضل اله رنجبر، فرماندار کرمانشاه؛ محمود مرادی، استاد دانشگاه و مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه روز پنجشنبه 7 بهمن ماه سالجاری در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از برتر شدن انجمن استان در کشور، گفت: هماهنگ کردن مسئولین جهت تشکیل جلسات انجمن و پیگیری و اجرای مصوبات این جلسه ها کار راحتی نیست، لذا نیاز به پیگیری مستمر دارد و به پاس این برتر شدن باید از تلاش ها و زحمات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی و وجود فضای مجازی حضور جوانان، دانش آموزان و عامه مردم در محیط کتابخانه ها بسیار موثر است تا وابستگی به فضای مجازی برای مردم به ناهنجاری تبدیل نشود.

معاون استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: فضای مجازی را باید به عنوان یک فرصت برای پیشرفت فرهنگی دانست و از این ظرفیت ارزشمند برای کتابخوان کردن افراد جامعه نهایت استفاده را برد.

خوش اقبال بیان کرد: اکنون که جایگاه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه یک جایگاه پسندیده و برتر در کشور است، باید تاثیر این کسب رتبه در بین جامعه و خانواده‌ها، در راستای فرهنگ مطالعه قابل مشاهده باشد.


معصومه حسنی خونسار در این جلسه گفت: انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالجاری رتبه برتر انجمن های کشور را کسب کرد و در هفته کتاب از استاندار به عنوان رئیس انجمن استان تقدیر شد. کتابخانه های عمومی استان و کتابداران ما در راستای استفاده مفید از امکانات فضای مجازی صفحات اینستاگرام و کانال های اطلاع رسانی تشکیل داده اند و هزاران نفر از جمعیت استان در اشتراک گذاری مطالب و برنامه های مفید گسترش فرهنگ مطالعه با کتابخانه های عمومی فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد 29 انجمن در استان داریم که در سال 99 47 جلسه انجمن برگزار شد و این جلسات در سالجاری به 84 جلسه افزایش یافت. همچنین تعداد مصوبات این جلسات در سال گذشته 283 مصوبه بود که در سالجاری این مصوبات به 554 مصوبه افزایش یافت.


حسنی خونسار بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، مصوبات جلسات انجمن و برگزای منظم این جلسه ها برای رفع مشکلات توسعه کتابخوانی به صورت مستقیم تاثیر گذار است.

وی در ادامه گزارشی کامل از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و فعالیت های آن به اعضای جلسه ارائه داد. 

محمود مرادی، استاد دانشگاه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی در ادامه این جلسه گفت: ترغیب افراد به مطالعه و اشاعه فرهنگ کتابخوانی برای ما حائز اهمیت است. کتاب هم مانند بقیه سبد کالای مصرفی خانواده ها یک کالای ارزشمند است و ما باید مانند سایر کالاها در بازاریابی و مارکتینگ این محصول دقت نظر داشته باشیم؛ لذا باید با بررسی منابع و درخواست مخاطبان از کتابخانه نیازسنجی کنیم و منابع مورد نیاز مردم را به کتاب های موجود بیافزاییم تا در جذب تمامی اقشار جامعه به کتابخوانی موفق عمل کنیم.

فضل اله رنجبر، فرماندار کرمانشاه در این جلسه با دفاع از نیاز های فرهنگی مردم جامعه گفت: تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه یک مطالبه مردمی است و ما به عنوان متولی نباید اجازه دهیم توسعه زیرساخت مطالعه با مشکل مواجه شود. فرهنگ زیربنای توسعه است و اکنون با تاخیر در اجرای روند تکمیل کتابخانه مرکزی استان ما در امر توسعه فرهنگی کوتاهی می کنیم.

رنجبر با تاکید بر لزوم تامین اعتبار پرژه ساختمان کتابخانه مرکزی خاطرنشان کرد: باید در سال 1401 ساختمان کتابخانه مرکزی از این وضعیت بلاتکلیفی خارج شود و اعتبار آن از طرف دولت تامین شود؛ لذا تمام مسئولین استانی برای تکمیل این مکان ارزشمند باید تلاش کنند تا خدمتی به عموم مردم انجام داده باشند.


در ادامه جلسه انجمن هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی مطالب خود را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کردند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار