Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا به مناسبت دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: شهدای ما با دفاع از ارزش های اسلامی اسوه‌های ایثارگری بودند که برای همیشه ارزش ها و آرمان های والای اسلامی را در این مملکت ماندگار و جاوید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اقتدار، عظمت و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون درخشش شهدایی است که از هستی و جان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش باشیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امروز ما وظیفه داریم از خانواده های شهدا به عنوان چشم و چراغ این مملکت قدردانی کنیم چون همگی مدیون رشادت های شهدا هستیم.

وی بیان کرد: تکریم خانواده معظم شهدا و رفع مشکلات آنان وظیفه همه مسوولان است.

در این آیین از خانواده شهید "اکبر بازبین "سرباز انتظامی که در منطقه عملیاتی موسیان در سال ۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل آمد و همچنین شهید "مهدی ده مجنونی "از نیروهای ارتش در سال ۶۱ در مناطق عملیاتی سردشت به افتخار شهادت نایل شدند تجلیل شد.

همچنین به مناسبت سومین روز از دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مزار شهدای شهرستان قصرشیرین با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قصرشیرین، فرماندار، مسوولان، خانواده های معظم شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و اهدای شاخه های گل و عطرافشانی مزار شهدا، بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که در اوایل جنگ تحمیلی در اشغال متجاوزان بعثی بود، این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۷۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.

غبار روبی مزار شهدای سرپل ذهاب 

در گرامیداشت سومین روز از دهه مبارک فجر امام جمعه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سرپل ذهاب با حضور در مزار شهدای حرم احمد ابن اسحاق ره گلباران و غبار روبی شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب تاکنون اظهار داشت: به یقین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای معزز تکلیفی ملی و شرعی است تا یاد آن نیک سیرتان برای همیشه در اذهان و خاطره ها جاودان بماند.

«شهریار حیدری»، تجدید میثاق با ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب و بستن پیوند ناگسستنی با ولایت را از وظایف دینی و آرمانی همه برشمرد و اظهار کرد: خون شهیدان، باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شده است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی تاکید کرد: ما در اینجا با شهدا عهد می‌بندیم که به وظایفمان به نحو احسن عمل کنیم و برای ارتقا فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شهر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

لازم‌ به ذکر است در پایان مراسم غباروبی، حاضرین در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) ‌حضور یافتند و با قرائت فاتحه با آرمان های امام راحل. ره و شهدا تجدید بیعت نمودند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزارنفرجمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.  

برچسب‌ها سرپل ذهاب پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران قصرشیرین شهدا گلزار شهدا دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی سرپل ذهاب پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران قصرشیرین شهدا گلزار شهدا دهه فجر پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی سرپل ذهاب مزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز