Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش درباره مهاجرت نخبگان از جمله جوانان دارای مدال در المپیادهای علمی، گفت: بسیاری از این دانش آموزان در کشور هستند و بسیاری هم از کشور می‌روند و پس از مدتی باز می‌گردند، در واقع هویت ملی در بین این بچه‌ها هست و خیلی نباید در این امر تاریک نمایی کنیم چراکه شاهد بازگشت بسیاری از این عزیزان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی و جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور و در جمع خبرنگاران درباره اهمیت جلوگیری از مهاجرت بی بازگشت نخبگان، اظهار کرد: باید نسبت به جدی بودن مسئولیتمان نسبت به نگهداری دانش آموزان نخبه توجه کنیم و مسئولان این امر را در اولویت کار خود قرار دهند.  اخیرا نیز معاونت علمی ریاست جمهوری مصوبه‌ای را در هیات دولت به منظور لحاظ کردن مشوق‌هایی برای این افراد داشته است. 


وی ادامه داد: از سوی دیگر باید فرهنگی ایجاد کرد تا نخبگان بدانند آنچه را که برای مملکت خود انجام دهند بهتر از رفتن و انجام همان امور در کشورهای دیگر است. 


وزیر آموزش و پرورش ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان نخبه  را از جمله اقدامات وزارتخانه برای آنها دانست و ادامه داد: این ارتباط صمیمی و نزدیک بین مرکز آموزش استعدادهای درخشان و بنیاد نخبگان وجود داره و می‌تواند بعدها منجر به فراهم شدن تسهیلاتی برای این افراد شود. 


نوری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز از بیش از ۳۰۰ نفر از برگزیدگان کنگره قرانی دانش آموزان استعدادهای درخشان و برگزیده جشنواره جوان خوارزمی و دانش آموزان المپیادهای علمی تجلیل به عمل آمد، تصریح کرد: این دانش آموزان همان دانش آموزانی‌اند که با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و با حضور در مراکز پژوهشی به سرمایه های این کشور ارزش مضاعفی خواهند داد. ما نیز باید  در جامعه زمینه حضور و بروز این افراد را به خوبی فراهم کنیم. 


وی هنچنین درباره ضرورت منسجم شدن باشگاه دانش پژوهان جوان، گفت: اساسنانه باشگاه دانش پژوهان چوان باید تدوین و به عنوان یک موتور محرک برای این عزیزان فعالیت خود را منسجم تر تداوم بخشد تا بتوانیم واحدهای این باشگاه را در استان ها تقویت کنیم و عدالت آموزشی و تربیتی مد نظر را برای دانش آموزان شهرستانی فراهم کنیم. 

نوری در پایان سخنان خود درباره "طرح شهاب" توضیح داد: طرح شهاب یک طرح استعدادیابی افراد برتر و سرآمد است و فعالیت‌های خوبی در طول سالیان برایش انجام شده و نیازمند تبدیل به یک سکوی جامع است که پلتفرمی را برایش طراحی کنیم تا بتوانیم به صورت هوشمند دانش آموزان را به مراکز تخصصی اعم از مدارس خود و یا مراکز تخصصی بیرونی در حوزه های مختلف هدایت کنیم. این اقدام خویی است که از دوره ابتدایی و حتی از دوره پیش از دبستان باید انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یوسف نوری مرکز استعدادهای درخشان نخبه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه امروز ساعت ۱۳:۵۵ اولین پرواز ورود عمره‌گزاران به کشور از جده انجام می‌شود، گفت: ما آماده هستیم بلافاصله بعد از پروازهای عمره امسال، عملیات حج تمتع را نیز با آمادگی آغاز کنیم و مشکلی بابت آغاز این عملیات پروازی بزرگ نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور اظهار کرد: عملیات اعزام زائران عمره که از روز سوم اردیبهشت آغاز شده بود با انجام ۲۲ پرواز به پایان رسید و از امروز ۱۳ اردیبهشت پروازهای بازگشت زائران عمره به کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات اعزام زائران عمره پس از ۹ سال انتظار بالاخره در سال ۱۴۰۳ با توافق‌های صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان سعودی احیا شد و مشتاقان زیارت بیت‌الله الحرام توانستند در قالب حج مفرده به این سفر معنوی مشرف شوند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انجام مناسب این عملیات برنامه‌ریزی کردند؛ از آنجا که با پایان عملیات حج مفرده، عملیات اعزام زائران حج تمتع نیز در پیش است، ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم که در زمان مربوط بتوانیم به بهترین شکل پاسخگوی زائران بیت‌الله الحرام باشیم.

فرزادی‌پور تصریح کرد: عملیات اعزام زائران عمره ۱۴۰۳ بامداد روز سوم اردیبهشت از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد و طبق هماهنگی با دیگر دستگاه‌های متولی مقرر شد با ۴۴ پرواز رفت و برگشت ۵۶۱۰ زائر اعزام شوند.

وی تاکید کرد: عملیات اعزام زائران عمره امسال از ۱۱ فرودگاه کشور شامل تهران، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان و شیراز انجام و بر این اساس تلاش شد ایستگاه‌های پروازی مدنظر به گونه‌ای باشد که زائران ساکن در چندین استان همجوار بتوانند به راحتی و با طی کمترین مسافت خود را به ایستگاه پرواز برسانند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تأخیرات هما در پروازهای رفت سفرهای عمره متوسط ۱۲ دقیقه بود که عامل بروز این تأخیرات هواپیما نبوده است، گفت: در عملیات بازگشت نیز روزانه ۲ پرواز از فرودگاه جده به مقصد فرودگاه حضرت امام (ره) و ۱۰ ایستگاه پروازی دیگر انجام می‌شود.

فرزادی‌پور با یادآوری اینکه امروز ساعت ۱۳:۵۵ اولین پرواز ورود عمره‌گزاران به کشور از جده انجام می‌شود، اظهار داشت: ما آماده هستیم بلافاصله بعد از پروازهای عمره امسال، عملیات حج تمتع را نیز با آمادگی آغاز کنیم و مشکلی بابت آغاز این عملیات پروازی بزرگ نداریم.

به گزارش ایمنا، در عملیات حج تمتع سال جاری نیز ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و روند اعزام زائران تمتع نیز از بیست‌وچهارم اردیبهشت کلید می‌خورد، آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا نیز از یکم تیر خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 749973

دیگر خبرها

  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم