Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-27@09:51:20 GMT

راهنمای جامع نگهداری و نظافت چمن مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۵۸۹

راهنمای جامع نگهداری و نظافت چمن مصنوعی

قبل از اینکه به توضیح در مورد نحوه نظافت چمن مصنوعی بپردازیم، ابتدا بهتر است کمی راجع به اینکه چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد مطالبی را ارائه کنیم. امروزه با پیشرفت در عرصه‌ی تکنولوژی و صنایع، تحول عظیمی در تمام امور، بخصوص هنر طراحی و دکوراسیون ایجاد شده است. تولید چمن مصنوعی یکی از دستاورد‌هایی است که از کاربرد فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم ابتدا تعریف مختصری از چمن مصنوعی و کاربرد آن را بیان کرده و سپس به نحوه نظافت چمن مصنوعی پرداخته و ابعاد گوناگون آن را مورد بررسی قرار دهیم.
خرید چمن مصنوعی جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی در اغلب فضاهای پر تردد است و نگهداری ساده و کم هزینه ای دارد. مقرون به صرفه بودن و قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه و … موجب شده تا این کفپوش زیبا برای زمین های بازی کودکان و زمین های ورزشی مناسب ترین انتخاب باشد.

افزایش طول عمر چمن مصنوعی

چمن مصنوعی که یک محصول پلیمری متشکل از موادی اعم از پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون است. این محصول در انواع متعدد و برای مصارف مختلفی تهیه می‌شود. چمن مصنوعی را می‌توان به دو دسته چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی تقسیم نمود که هر یک دارای انواع مختلفی هستند. چمن مصنوعی تزئینی، برای مکان‌هایی همچون بالکن، رستوران‌ها، حیاط‌، ویلاها و بسیاری از فضاهای دیگر در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود که علاوه بر جلوه‌ای زیبا و بافتی طبیعی، بسیار راحت و نرم نیز می‌باشد. اما چمن مصنوعی ورزشی، در مکان‌هایی مانند زمین‌های فوتبال، زمین گلف، تنیس، بیسبال و غیره نصب می‌گردد و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

نظافت چمن مصنوعی به صورت هفتگی یا ماهیانه

با اینکه چمن‌های مصنوعی قابلیت رشد کردن نداشته و نیازی نیست آن‌ها را کوتاه کنیم، اما باید به صورت هفتگی یا ماهیانه به نظافت و رسیدگی به آن‌ها پرداخت. به این‌صورت که ابتدا زباله‌‌های جامد و بزرگ را از روی آن جمع‌آوری نموده، سپس با برس، گرد و غبار یا آلودگی‌های جزئی را پاک‌کرده و سپس با استفاده از آب و ترکیب آن با مواد پاک‌کننده هر نوع آلودگی را از سطح چمن‌های مصنوعی تمیز کنیم.

نحوه نظافت چمن از مواد چسبنده یا مایعات

در محیط‌هایی مانند رستوران یا ویلاها احتمال ریختن مواد چسبنده‌ای مانند آدامس، شکلات یا ریزش مایعاتی مانند نوشابه و غیره بر روی چمن مصنوعی بسیار زیاد است. اما نظافت چمن مصنوعی از این نوع مواد به هیچ‌وجه کار دشواری نیست. مایعات و مواد چسبنده اغلب با آب رفع می‌شوند. در مواردی که میزان آلودگی و چسبندگی زیاد باشد می‌توان آب را با مواد شوینده مخصوص یا صابون ترکیب نموده و محل آلودگی را تمیز نمود. توجه داشته باشید که به هیچ‌وجه از مواد شوینده اسیدی یا موادی که ایجاد ساییدگی و خوردگی می‌کنند مانند الکل، استون یا وایتکس برای شستشوی چمن مصنوعی استفاده نکنید؛ زیرا موجب آسیب‌رساندن به بافت و الیاف آن خواهند شد.

تمیز کردن چمن از فضولات و پسماند حیوانی

اگر چمن مصنوعی شما به فضولات حیوانات آلوده گردید. به راحتی می‌توانید به وسیله‌ی ترکیب آب و مواد پاک‌کننده، فضولات مایع مانند ادرار حیوانات را رفع نموده و برای پسماندهای جامد نیز پس از جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به کیسه زباله، محل مورد نظر را با آب بشویید. استفاده از مواد ضدعفونی کننده نیز می‌تواند در فرآیند پاکسازی و تمیزکردن چمن مصنوعی بسیار تاثیرگذار باشد.

تمیز کردن چمن مصنوعی برای جلوگیری از رشد ویروس‌ها

استفاده از محلول آب و سرکه برای تمیز کردن چمن مصنوعی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از رشد و تکثر ویروس و باکتری‌ها جلوگیری نماید. بدین منظور یک محلول از ترکیب آب و سرکه آماده کرده و در یک ظرف نگهداری نمایید. از این ترکیب می‌توانید هفته‌ای یکبار برای نابودی ویروس‌ها و پاکسازی چمن مصنوعی استفاده کنید.

نظافت و نگهداری از چمن مصنوعی در مواقع یخ‌زدگی و بارش برف

قطعا این پرسش در ذهن افراد بسیاری به وجود می‌آید که در هنگام بارش برف یا باران چگونه چمن مصنوعی را تمیز کنیم؟ لازم است توجه داشته باشید که چمن مصنوعی تزئینی دارای لایه‌های زهکشی بوده که سبب خروج آب از کف آن می‌شود. بنابراین بهترین شیوه این است که صبر کنید تا برف یا یخ، آب شده و از کف چمن خارج شود. اما اگر نیاز بود که سریعا به نظافت چمن مصنوعی بپردازید، ابتدا با برف‌ روب یا پاروهای پلاستیکی حجم زیادی از برف را جمع کرده و وقتی تنها لایه‌ی نازکی از برف بر سطح چمن مصنوعی باقی‌ماند، آن را با کاردک یا چنگک‌های پلاستیکی مخصوص تمیز نمایید. دقت کنید که تحت هیچ شرایطی از پاروهای تیز و زبر فلزی استفاده نکنید زیرا این پاروها سبب پارگی یا خمیدگی بافت چمن مصنوعی می‌شوند.

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی

تمیز کردن سطح چمن مصنوعی اصلا کار دشواری نیست و به سادگی انجام می شود. به طور معمول با توجه به میزان تردد روی چمن لازم است تا دفعات نظافت و تمیزکاری، تنظیم شود. برای مثال شاید بعد از هر پیک نیک در محوطه، بد نباشد سطح چمن تمیز شود. باقی مانده مواد غذایی یا ظروف یکبار مصرف و … خیلی زود محوطه را اشغال می کنند. در مورد چمن های مصنوعی که در فضای عمومی نصب می شوند دفعات تمیزکاری بیشتر است. این محصولات بهترین کفپوش برای محوطه سازی در مراکز فروشگاهی و فضای باز نمایشگاهی هستند. چمن مصنوعی زمین فوتبال یا چمن زمین بازی کودکان از دیگر موارد استفاده از این کفپوش زیبا و چمن گونه است. برای تمیز کردن چمن مصنوعی با جارو کردن شروع کنید.

شستشو

با مداومت در شستشوی چمن مصنوعی، زدودن سطح آن از گرد و غبار یا زباله‌ها و همچنین شانه و برس‌کشیدن صحیح چمن مصنوعی می‌‌توان از آن نگهداری کرد. بدین منظور می‌توان در بازه‌های زمانی منظم با استفاده از آب و مواد پاک‌کننده یا استفاده از شامپو فرش، سطح چمن مصنوعی را از آلودگی‌ها زدود و به شستشوی چمن مصنوعی پرداخت. دقت نمایید که از فشار آب بیش‌از حد استفاده نکنید زیرا این مسئله موجب تخریب بافت چمن مصنوعی می‌گردد.

استفاده از دستگاه‌ها

علاوه بر آب، با استفاده از ابزارآلات متعدد اعم از دستگاه‌های دمنده یا مکنده، جاروهای برقی و .. با حالت دورانی برای مکان‌های وسیع، جاروهای دستی و پاروهای پلاستیکی می‌توان برای نظافت چمن مصنوعی اقدام نمود و سطح آن را از زباله‌های بزرگ و کوچک، گرد و غبار یا حتی برگ‌های خشکیده در فصل پاییز زدود.

شانه کردن سطح چمن مصنوعی

شانه و برس کشیدن مداوم چمن مصنوعی خصوصا در مکان‌های شلوغ و پرتردد یکی از روش‌های کاربردی جهت نگهداری و حفظ استحکام آن به شمار می‌آید. البته این کار باید به شکل صحیح و منظم یعنی بر خلاف بافت چمن مصنوعی یا اصصلاحا در جهت مخالف خواب نخ آن انجام شود.

عدم استفاده از سیگار یا وسایل سوزاننده

همان‌طور که می‌دانیم سیگارکشیدن یا استفاده از هر وسیله‌ی قابل اشتعالی می‌تواند سبب سوزاندن و معیوب نمودن چمن مصنوعی شود. بنابراین بهتر است مانع از استعمال آن‌ها بر روی چمن مصنوعی شوید. برای دوام و کارایی بیشتر می‌توان در روزهای بسیار گرم مقداری آب سرد بر سطح آن پاشید تا سبب انبساط و طراوت الیاف چمن مصنوعی شود.

تعمیر و رفع معایب چمن مصنوعی

همچنین برای نگهداری از چمن مصنوعی می‌توانید میزان مقاومت و سختی آن را در مقابل کوبش یا فشارهای متعدد با انجام آزمایش‌هایی تعیین نموده و بدین ترتیب از آن محافظت کرد. در صورت آسیب‌دیدگی یا پارگی علاوه بر تعمیر چمن مصنوعی می‌توان به تعویض فیلتر در آن، با کمک و مشورت متخصصان این حوزه پرداخت. چمن‌های مصنوعی یکی از صنایع پرکاربرد و حائز اهمیت به شمار می‌آیند که دارای مصارف گوناگونی هستند. چمن‌های مصنوعی همچنین انواع بسیاری داشته که نگهداری و نظافت آن‌ها به آگاهی و دقت بسیاری نیاز دارد. نظافت چمن مصنوعی تاثیر بسزایی بر افزایش طول عمر، استحکام و زیبایی آن خواهد داشت. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به بررسی شیوه‌های متعدد نظافت در جهت تمیزکردن و نگهداری از چمن مصنوعی بپردازیم به طوری که که با در نظر داشتن آن‌ها بتوانید از چمن مصنوعی خود حفاظت بیشتری کرده و دوام و طول عمر آن را بیشتر کنید. برای اطلاعات بیشتر به گامان تزئین جاوید (gamantj.com) مراجعه کنید

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: نگهداری از چمن مصنوعی کردن چمن مصنوعی سطح چمن مصنوعی چمن های مصنوعی چمن مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل

این گیفت‌کارت‌ها را می توانید به دیگران هدیه دهید یا خودتان از آنها برای خرید محتواهای مورد نیازتان استفاده کنید. برای استفاده از گیفت‌کارت اپل، کافی است کد موجود بر روی کارت را به اکانت اپل خود اضافه کنید. سپس می‌توانید از اعتبار موجود در اکانت خود برای خرید محتواهای دلخواهتان در اپل‌استور، آیتونز، آی بوکس و دیگر خدمات اپل استفاده کنید. این روش ساده و مطمئن برای دسترسی به محتواهای موردنظرتان در اپل اکوسیستم است.

این گیفت‌کارت‌ها همچنین یک انتخاب محبوب برای کادو دادن در مناسبت‌های خاص هستند، زیرا به افراد اجازه می‌دهند که خودشان محصول یا خدمتی را که دقیقاً می‌خواهند انتخاب کنند. در مجموع، گیفت‌کارت اپل نه‌تنها یک روش پرداخت مناسب و امن است، بلکه انعطاف‌پذیری و دسترسی به یک‌دنیای وسیع از محصولات و خدمات را برای کاربران فراهم می‌آورد. خرید گیفت‌کارت اپل نیاز به یک اپل آیدی دارد. در واقع پس از خرید، می‌توانید کد آن را روی هر اکانت اپل آیدی ردیم کنید.

گیفت‌کارت اپل و ضرورت استفاده از آن

گیفت‌کارت اپل (Apple Gift Card) نوعی کارت پیش‌پرداخت است که توسط شرکت اپل ارائه می‌شود و می‌توان از آن برای خرید محصولات و خدمات مختلف اپل استفاده کرد. این گیفت‌کارت‌ها می‌توانند برای خرید برنامه‌ها، بازی‌ها، موسیقی، فیلم‌ها، کتاب‌ها از فروشگاه‌های آیتونز و اپ‌استور، یا حتی محصولات سخت‌افزاری مانند آیفون، آی‌پد، مک‌بوک و دیگر محصولات از فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین اپل به کار رود.

گیفت‌کارت‌ها در مقادیر مختلفی موجود هستند و به‌عنوان هدیه‌ای محبوب برای دوستداران محصولات و خدمات اپل شناخته می‌شوند. این کارت‌ها امکان خرید آسان و امن را بدون نیاز به استفاده از کارت اعتباری فراهم می‌آورند. همین‌طور در مقایسه با گیفت‌کارت اپل، می‌توانید از اکانت سیبچه استفاده کنید. قیمت خرید اشتراک سیبچه نسبت به خرید گیفت‌کارت‌های متعدد برای تهیه برنامه‌ها و بازی‌ها بسیار منطقی‌تر است.

از ویژگی‌های خاص گیفت‌کارت‌های اپل می‌توان به امنیت بالا و سهولت استفاده اشاره کرد. این کارت‌ها دارای یک کد منحصربه‌فرد هستند که هنگام استفاده باید وارد شود، و این امر از استفاده‌های غیرمجاز و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. همچنین، گیفت‌کارت‌های اپل بدون تاریخ انقضا هستند، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را در هر زمان که مایل باشند استفاده کنند، بدون اینکه نگران ازدست‌دادن اعتبارشان باشند.

مروری بر تاریخچه گیفت‌کارت اپل

گیفت‌کارت‌های اپل، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین هدایای انتخابی برای کاربران دنیای دیجیتال، نقش مهمی در افزایش فروش محصولات اپل و ایجاد تجربه خرید آسان و محبوب برای مشتریان داشته‌اند. تاریخچه این کارت‌ها به سال 2001 بازمی‌گردد، زمانی که اپل به همراه آیپادش رونمایی کرد.

در آغاز، گیفت‌کارت اپل به‌صورت فیزیکی عرضه می‌شد و به مشتریان اجازه می‌داد تا به ارزش مشخصی محصولات اپل در فروشگاه آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی اپل دسترسی داشته باشند. اما با گذر زمان و پیشرفت فناوری، این کارت‌ها به شکل الکترونیکی نیز موجود شدند که به کاربران اجازه می‌دهد که کد هدیه‌ای را مستقیماً در اکانت اپل خود وارد کنند و از آن به‌عنوان رصدی برای خرید محصولات اپل بهره‌مند شوند.

مزایای استفاده از گیفت‌کارت اپل

درصورتی‌که صاحب یک دیوایس اپلی، نظیر آیفون و یا آی‌پد و مک هستید، می‌توانید از مزیت‌ها و کاربردهای گیفت‌کارت اپل به شکل عالی استفاده کنید. امروزه، گیفت‌کارت‌های اپل یکی از پرطرف‌دارترین هدایا در جشنواره‌ها، تولد، و مناسبت‌های دیگر است و به‌عنوان راهی ساده و کارآمد برای هدیه‌دادن به علاقه‌مندان به فناوری و محصولات اپل شناخته می‌شوند.

تجربه خریدی آسان

استفاده از گیفت‌کارت اپل دارای مزایای بسیاری است، اما یکی از مهم‌ترین آنها، راحتی در خریداری است. با استفاده از گیفت‌کارت اپل، می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به داشتن کارت اعتباری یا حساب بانکی، از فروشگاه اپل، اپ‌استور، آیتونز و iBooks خرید کنید. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و با سادگی از محصولات و خدمات مختلف اپل استفاده کنند، بدون دغدغه‌ای درباره اطلاعات بانکی یا امنیت معاملات مالی. به‌این‌ترتیب، گیفت‌کارت اپل به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی به جهان دیجیتال اپل دسترسی داشته باشند و از تمامی خدمات آن بهره‌مند شوند.

هدیه‌ای جذاب

استفاده از گیفت‌کارت اپل به‌عنوان هدیه، یک گزینه بسیار عالی برای دوستان و خانواده‌ای است که از محصولات اپل استفاده می‌کنند. این گیفت‌کارت‌ها، به‌صورت آسان و سریع قابل خریداری هستند و به دارنده‌شان اجازه می‌دهند تا از تمامی محصولات و خدمات اپل، از جمله برنامه‌ها، بازی‌ها، موسیقی، کتاب‌ها و سایر محتواهای دیجیتال، بهره‌مند شوند. با این هدیه، شما از دوستان و خانواده‌تان به‌راحتی می‌توانید برای هر مناسبتی مثل تولد، عید، یا سالگرد، خوشحال کنید و آنها را به دنیای دیجیتال اپل بیاورید. به‌این‌ترتیب، هدیه‌دادن گیفت‌کارت اپل، فرصتی عالی برای ارائه یک هدیه مفید، متفاوت و خاص به عزیزان شماست که مطمئناً آنها را خوشحال و سرحال خواهد کرد.

امکان کنترل هزینه‌ها

علاوه بر مواردی که ذکر شد، استفاده از گیفت‌کارت اپل به شما امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر میزان پولی که برای خرید آنلاین صرف می‌کنید، داشته باشید. با این‌گونه کارت‌ها، شما می‌توانید مقدار خاصی از پول را که قصد دارید در اپل‌استور یا سایر سرویس‌های اپل صرف کنید، از پیش بر روی کارت بارگذاری کنید. این به شما امکان می‌دهد که به‌صورت دقیق‌تری مدیریت مالی خود را انجام دهید و از خرج‌کردن بیش از حد جلوگیری کنید.

علاوه بر این، با استفاده از گیفت‌کارت اپل، اطلاعات مالی حساب بانکی شما در فرآیند خرید آنلاین محفوظ خواهد ماند، زیرا شما از طریق این کارت به‌صورت مستقل از حساب بانکی خود پرداخت می‌کنید. به‌این‌ترتیب، شما از مزایای امنیتی و کنترل مالی بیشتری برخوردار خواهید بود و به‌راحتی می‌توانید مصرف خود را مدیریت کنید. خرید گیفت‌کارت ۵ دلاری اپل بهترین راه مدیریت هزینه‌ها است.

ایمنی هرچه‌تمام‌تر!

گیفت‌کارت‌های اپل یک روش بسیار امن برای پرداخت آنلاین هستند، زیرا نیازی به اشتراک گذاشتن اطلاعات بانکی شما ندارند. این کارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به‌راحتی و بدون نگرانی از امنیت اطلاعات حساب بانکی، از خدمات و محصولات مختلف اپل استفاده کنید. با استفاده از گیفت‌کارت اپل، شما به‌صورت مستقل و با استفاده از کد کارت خود، پرداخت می‌کنید، بدون اینکه نیازی به واردکردن اطلاعات حساب بانکی داشته باشید.

این ویژگی امنیتی باعث می‌شود که خریداری آنلاین شما مطمئن و بدون هرگونه خطر احتمالی از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما صورت گیرد. به‌علاوه، این کارت‌ها قابلیت محدودکردن مقدار پول موجود بر روی آنها را دارند که این امکان را به شما می‌دهند که به طور دقیق‌تر مدیریت مالی خود را انجام دهید و از برخورداری از امنیت بیشتر در هنگام خرید لذت ببرید.

خرید گیفت‌کارت ایفون برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای

گیفت‌کارت‌های اپل، ابزاری محبوب در جهان دیجیتال برای هدیه‌دادن و استفاده شخصی هستند. این کارت‌ها از طریق فروشگاه آنلاین اپل یا از فروشگاه‌های خرده‌فروشی قابل‌تهیه و استفاده هستند. آن‌ها به‌صورت فیزیکی و یا به‌صورت الکترونیکی و قابل‌مصرف در فروشگاه‌های آنلاین، برنامه‌ها، بازی‌ها، اشتراک‌های خدمات اپل و حتی برای خرید محصولات فیزیکی اپل مورداستفاده قرار می‌گیرند. این گیفت‌کارت‌ها گاهی به‌عنوان هدیه‌ای عملی برای دوستان و خانواده در انتخاب هدیه برای مناسبت‌هایی مانند تولد یا جشنواره‌ها استفاده می‌شوند. امکان خرید انواع محتوا و سرویس‌های دیجیتال با این کارت‌ها، آن‌ها را به یک انتخاب محبوب برای هدیه‌کردن یا خرید شخصی تبدیل کرده است.

کد خبر 846982

دیگر خبرها

  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها