Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:19:38 GMT

علت حساسیت پوست چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۸۵۳

‍‍‍‍‍‍

پوست حساس یعنی چه؟ علل؛ چه چیزی باعث ایجاد پوست حساس می شود؟ بروز هر نوع حساسیت پوستی، دلایلی دارد که شامل: علائم و عوامل مؤثر؛ آیا من پوست حساسی دارم؟ اگزما معمولا روی نواحی زیر اثر می گذارد: درماتیت تماسی چگونه پوست حساس را درمان کنم؟ مراحلی برای آرام کردن پوست حساس: نمک حمام

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ گاهی اوقات ممکن است روز خوبی نداشته باشیم و احساس کنیم که این موضوع روی جسم مان هم تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داخل بدن ما تا حد زیادی واکنش هایش را روی جسم و پوست ما نشان می دهد. هیچ پوستی به خودیِ خود پوست بدی نیست اما گاهی اوقات حساس می‌ شود و واکنش شدیدی نسبت به محصولات مورد استفاده دارد که در این قسمت از بهداشت و سلامت قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم.

پوست حساس یعنی چه؟

تعریف دقیق و واضحی برای پوست حساس وجود ندارد و هرکس پوست منحصر به فردی دارد. عموماً پوست حساس پوستی است که به راحتی دچار حساسیت می شود و کاملا واضح است که احساسات ناخوشایند مانند خارش، سوزش، درد، قرمزی و ورم همگی جزء علائم رایج پوست حساس هستند. این علائم ممکن است بعد از استفاده از یک سری محصولات به صورت طبیعی باعث ایجاد واکنش شود.

این روز ها مردم درک بیشتری نسبت به پوست حساس پیدا کرده اند. بیش از 60 درصد خانم‌ ها و بیش از 50 درصد آقایان گزارش کرده اند که پوست حساسی دارند. ممکن است که خانم ها حساسیت پوست خود را بیشتر بفهمند، زیرا پوست خانم ها نازک‌تر است و بیشتر از محصولات مختلف استفاده می کنند و در نتیجه زودتر متوجه حساسیت می شوند.

علل؛ چه چیزی باعث ایجاد پوست حساس می شود؟ بروز هر نوع حساسیت پوستی، دلایلی دارد که شامل:

ترک در دیواره های پوستی

دیواره پوستی باعث حساسیت پوست می شود. پوست عملکردهای مختلفی در بدن دارد تا از خود در برابر سموم و مواد حساسیت‌زا محافظت کند و رطوبت را داخل خودش نگه دارد و در واقع از چربی‌ هایی مانند سرامید و لیپید استفاده می‌ کند تا بتواند این دیواره را حفظ کند. زمانی که این دیواره ترک بخورد یا بشکند، سموم و مواد حساسیت زا داخل پوست نفوذ می کنند، رطوبت از آن بیرون می‌ آید و خشکی، قرمزی و خارش ایجاد می‌ شود.

صابون ها و پاک کننده ها باعث می‌ شوند که این چربی های محافظتی در هم بشکنند و رطوبت آن بیرون بریزد؛ دقیقاً شبیه به شستن ظرف های کثیف با صابون و مایع ظرفشویی است که چربی ها و مواد باقیمانده را بیرون می‌آورد‌ و همین امر باعث تخریب دیواره محافظتی می‌ شوند و پوست حساس را به وجود می‌ آورد.

محصولات پوستی نامناسب

محصولاتی که حاوی اسید ها و رتینوئید ها و رتینول ها هستند، برای کاهش چین و چروک و بهبود تناسب پوستی استفاده می‌ شوند که از طریق لایه برداری پوست عمل می‌ کنند و لایه محافظتی پوست را بر می دارند و باعث می ‌شوند که پوست حساسیت بیشتری پیدا کند.

اگزما و آلرژی های پوستی

بعضی دیگر از وضعیت های پوستی مانند آلرژی ها و اگزما باعث ایجاد به هم ریختگی هایی در عامل محافظتی می‌ شود و پوست حساس را ایجاد می‌ کند؛ بنابراین بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی پوستمان را آزار می‌ دهد و آن را درمان کنیم.

علل دیگر حساسیت پوستی

    همه انواع دیابت می توانند باعث ایجاد پوست خشک و پوست حساس شوند یا روی عصب تاثیر بگذارند و پوست را مستعد حساسیت و واکنش شدید کنند‌‌‌‌.

    وضعیت های ایمنی و وضعیت های تیروئیدی باعث پوست حساس می‌ شوند.

گاهی اوقات تشخیص دادن پوست حساس و اتفاقات دیگر برای پوست؛ کار سختی است که متخصصان می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

علائم و عوامل مؤثر؛ آیا من پوست حساسی دارم؟

این سؤال به راحتی پاسخ داده نمی شود. شما می توانید علائم پوست حساس را شناسایی کنید تا بفهمید که پوست حساسی دارید یا خیر. برخی از این علائم عبارتند از:

اگزما

بیش از نیمی از مردم پوست حساسی دارند و به اگزمای پوست دچار هستند. اگزما یا درماتیت از بچگی آغاز می‌ شود و ریشه در شکنندگی عوامل محافظتی پوست دارد‌ و شبیه به پوست حساس هستند. وقتی که این عامل محافظتی شکسته می‌ شود، پوست بیشتر در معرض سموم و دیگر مواد قرار می گیرد، رطوبت خود را زودتر از دست می دهد، خشک می شود و حالت خارش و حساسیت پیدا می‌ کند.

اگزما معمولا روی نواحی زیر اثر می گذارد:

    دست

    گردن

    آرنج

    زانو

همه انواع اگزما باعث ایجاد پوست حساس می شوند اما همه پوست های حساس باعث ایجادِ اگزما نمی‌ شوند.

درماتیت تماسی

گاهی اوقات حساسیت، پاسخ سیستم ایمنی را مستقیماً بر می انگیزد که این حساسیت به خاطر سموم ایجاد می‌ شود. آلرژی و درماتیت تماسی در افراد جوان رایج‌ تر است. اگر متوجه ورم لب، پلک یا صورت شدید که خیلی شدید بود، حتما باید به متخصص مراجعه کنید. پوست حساس نشان دهنده این است که چه چیزی در عمق پوست در حال رخ دادن می‌ باشد.

چگونه پوست حساس را درمان کنم؟

درمانِ پوست حساس اغلب از آنجا شروع می شود که شما باید بفهمید چه چیزی آن را به وجود آورده است‌‌. باید سعی کنید بررسی کنید و ببینید که پوست در معرض چه چیزهایی قرار می‌ گیرد و چگونه واکنش می دهد؛ سپس روتین پوست خود را کنار بگذارید و سعی کنید هر محصولی که حاوی اسید، رتینوئید و لایه بردار است را جدا کرده و دیگر استفاده نکنید‌.

مراحلی برای آرام کردن پوست حساس:

    کمپرس سرد را روی پوست بگذارید تا ورم و سوزش کاهش پیدا کند.

    با نمک حمام کنید تا عوامل محافظتی پوست ترمیم پیدا کند.

    برای کاهش خارش؛ از آنتی‌هیستامین استفاده کنید‌‌.

نمک حمام

اگر هنوز هم بعد از طی کردن این مراحل، پوست تان حساس است، می‌ توانید با پزشک خود صحبت کنید‌. درمان‌های دارویی مانند تجویز کورتیکواستروئید های موضعی می تواند به درمان آلرژی، حساسیت و اگزما کمک کند اما مصرف آنها در طولانی مدت خطرناک است‌، پس طبق دستور پزشکتان عمل کنید.

در آخر؛ اگر بابت آلرژی پوستِ خود نگران هستید، می‌ توانید تست آلرژی بدهید که بسیار کمک کننده است و مشخص می کند که به چه چیز هایی حساسیت دارید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آلرژی پوست اگزما پوست صورت حساسیت پوستی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط این عوامل باعث «اگزما» می‌شود توصیه‌هایی برای کنترل خارش‌ پوست نوعی بخور گیاهی که پوست را شفاف می کند با این ماسک پوستی شفاف داشته باشید! این میوه پوستتان را بوتاکس می کند! فواید و مضرات پلاسما درمانی برای پوست صورت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها پروتکل NEAR چیست؟ آمار نگران کننده تولد یک حیوان جدید در تهران! علت حساسیت پوست چیست؟ آیا پاها از ابتلا به دیابت خبر می دهند؟ برگ سبز یا سند دفتری؟ / تعلل مجلس در تصمیم‌ گیری آشنایی با فواید خوردن عسل قبل از خواب! علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ شرکت‌ های فناوری زیر ذره‌بین وال استریت / سود گوگل از تبلیغات دو برابر شد کاهش سه میلیون تنی رسوب کالا در بنادر بهبودی ضربه مغزی در کودکان با فعالیت های فکری عنایتی: خیلی جدی می‌ گویم علی کریمی می‌ تواند به تیم ما بیاید عدم تزریق واکسن بردسکن را قرمز کرد ۷۳۰ میلیارد تومان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد راز زنان کره ای برای داشتن پوست زیبا چیست؟ صعود صندوق ‌های قابل معامله همگام با رشد بازار سهام پس از ابتلا به اومیکرون چه کار کنیم؟ لیلا حاتمی برنده جایزه افتخاری جشنواره وزول فرانسه شد شوفاژهای برقی تغییر قیمت نداشت + جدول رییس‌ زاده داوطلب تزریق دوز سوم واکسن نورا شد رنگ بندی کرونایی ۷۷ شهر قرمز شد مراسم تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی در نجف اشرف + فیلم سریال پهلوانان از لیست ۲۵۰ سریال برتر IMDB حذف شد! بلینکن یک ایرانی را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد چراغ سبز دلار به توافق اعلام آماده باش به مراکز بهداشتی در پیک ششم پول‌ های بلوکه شده ایران آزاد می‌ شود؟ آسیب اضافه وزن به مهارت های فکری قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۱/۱۴)​​ تب داغ ثبت ازدواج در ۲۰۲۲/۰۲/۰۲ + عکس چه میزان رمزارز به موسسات خیریه اهدا شده است؟ واکسن از شدت اومیکرون می‌ کاهد؟ قیمت دلار ۱۴ بهمن ماه۱۴۰۰ دولت حامی سینمای بیدارگر است نشانه ای از کرونا که نباید نادیده گرفت خبر جدید درباره خرید سربازی کمیته علمی و ستاد ملی کرونا همکاری کامل دارند سهم زنان از جامعه بیکاران افزایش یافت قیمت جاروشارژی چند شد؟(جدول) ۲ هفته‌ تعطیلی برای تمام اماکن ورزشی مشهد پیشنهاد جالب یک کاربر به سازمان زندان‌ ها سرکشی عجیب قیمت خودرو / جهش یکباره قیمت سمند سروکله همسر رییس جمهور کره شمالی بالاخره پیدا شد + فیلم دلار چه زمانی سقوط می‌کند؟ ماندگاری ۸ روزه اومیکرون بر روی پوست و سطوح پیشنهاد پرداخت وام به جای یارانه این عادت روده هایتان را نابود می کند! علائم هشدار دهنده برای پاکسازی کبد طرح استفاده از رمزارزها در تجارت به کجا رسید؟ نحوه فعالیت اصناف در شرایط جدید کرونایی برای تقویت چشم چه غذایی بخوریم! DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلرژی پوست اگزما پوست صورت حساسیت پوستی باعث ایجاد پوست حساسیت پوستی پوست حساس پوست حساس حساسیت پوست گاهی اوقات چه چیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • امیری: امیدوارم تیم لایق‌تر قهرمان لیگ شود/ حساسیت باعث کسل شدن بازی شد
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! (+عکس)
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! + عکس