Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:29:58 GMT

آسمان خوزستان از روز جمعه بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۴۸۸۹

آسمان خوزستان از روز جمعه بارانی می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد سبزه‌زاری گفت: این سامانه بارشی با وجود آنکه با لایه‌های میانی جو به خوبی همراهی می‌شود، ولی تمرکز و هسته اصلی بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق و شمال خوزستان خواهد بود.

او می‌گوید: پیش بینی شده بارش ناشی از فعالیت این سامانه فعال غربی، در منطقه اندیکا تا ۵۰ میلیمتر باشد، ولی در اهواز حدود ۲ میلیمتر و در هندیجان و ماهشهر حدود ۱۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان   بارش‌ها در مناطق مرتفع و وکوهستانی شمال شرق خوزستان به ویژه منطقه گردشگری «تاراز» به صورت برف خواهد بود و احتمال اختلال در آمد و شد خودرو‌ها در این جاده ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری جدی است.

این مقام مسئول گفت:  تغییرات دمایی ناشی از فعالیت این سامانه بارشی در خوزستان چندان محسوس نخواهد بود.

دوشنبه هفته جاری نیز این بیشتر مناطق خوزستان با فعالیت سامانه جنوبی، شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان شاهد ریزش برف بودند.

بارش برف و باران موجب خوشحالی کشاورزان و دامداران که پاییز بسیارکم بارشی را تجربه کردند شده است.

پلیس راه خوزستان از عموم شهروندان خواسته است در حد امکان سفر‌های غیرضروری خود را به دلیل پیش بینی احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد خودرو‌ها، به ویژه مناطق کوهستانی شرق و شمال شرق استان به تعویق اندازند تا شاهد حوادث ناگوار و تاسف بار رانندگی نباشیم.

در روز‌های بارانی و برفی به ویژه مه آلودگی در ساعات اولیه صبح سبب افزایش چشمگیر سوانح رانندگی در راه‌ها و جاده‌های اصلی در خوزستان می‌شود.

حادثه رانندگی در دی ماه گذشته در جاده بهبهان به رامهرمز به دلیل مه غلیظ که شعاع دید افقی را کمتر از ۵۰متر رسانده بود سبب برخورد ۴۹دستگاه خودرو سواری و به فاصله ۲۰۰ متر سبب برخورد ۱۲ خودرو و جان باختن پنج نفر از مصدوم شدن ۱۵ نفراز هموطنان شده بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی استان بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان

بهروز مرادپور با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از غروب امروز دوشنبه، اظهار داشت: در این راستا بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد و گفت: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود