Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان اتهامات درباره حضور شبه نظامیان این جنبش در ناآرامی‌های ماه ژانویه در قزاقستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، «ذبیح ا... مجاهد» معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان اتهامات در مورد مشارکت اعضا خود در شورش‌های ماه ژانویه قزاقستان را رد کرد.

وی در صفحه توئیتر خود در این مورد نوشت: شماری از رسانه‌ها به نقل از مقامات رسمی روسیه می‌گویند که برخی از مردم افغانستان نیز در ناآرامی‌های قزاقستان شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به شدت چنین ادعاهایی را رد می‌کنیم.

مجاهد تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان اجازه استفاده از خاک این کشور را به ضرر هیچ کشور دیگر یا دخالت در امور سایر کشورها را نمی‌دهد و نخواهد داد.

بنابر نوشته وی، هیچ شواهدی هم در این مورد وجود ندارد.

مجاهد در ادامه خاطرنشان کرد که طالبان از ابتدا خواستار راه حل معقول و مسالمت آمیز مشکلات قزاقستان بود و بار دیگر تاکید می‌کند که طالبان طبق تعهد خود به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری، استفاده کند.

در تاریخ ۱۰ ژانویه رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد که شبه نظامیان خارجی به طور عمده از کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان و خاورمیانه، در اعتراضات گسترده قزاقستان شرکت کردند.

در قزاقستان ۲ ژانویه بر اثر افزایش قیمت گاز مایع، تجمعاتی برپا شد که در پی آن دولت این کشور استعفا داد.

بعد از درخواست تاکایف سازمان پیمان امنیت جمعی برای اولین بار نیروهای حافظ صلح خود را به این کشور وارد کرد.

در تاریخ ۱۳ ژانویه تاکایف در مورد پایان عملیات ضد تروریستی در  اکثر مناطق این کشور خبر داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت افغانستان قزاقستان طالبان شورش آسیای مرکزی خاورمیانه روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!