Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه معتقد است این تیم ملی نسل طلایی فوتبال کشورمان را در خدمت دارد که می تواند بزرگترین اتفاق فوتبالی تاریخ را رقم بزند. نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفتگو با خبرورزشی، درباره بازی یادبود درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، همچنین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهاراتی را مطرح کرد:

در آستانه سالروز درگذشت علی انصاریان چه صحبتی در این باره دارید؟

روزی فیلمی در یکی از جشنواره ها پخش شد که در هشت دقیقه ابتدایی دوربین فقط سقف اتاق را نشان می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت چند دقیقه صدای تماشاگران بلند شد که این چه فیلمی است و بعد از حدود ۸ دقیقه تعدادی سالن را ترک کردند. کم کم دوربین از روی سقف پایین آمد و معلولی را نشان داد که بی حرکت روی تخت دراز کشیده است. اینجا بود که مشخص کردند وقتی ما تحمل ۸ دقیقه نگاه کردن به سقف را نداریم چطور می توانیم دوری عزیزان مان را برای روزها و سالها تحمل کنیم. به نظرم برگزاری مسابقات یادبود اینچنینی مثل بازی که قرار است این هفته برگزار شود، باید به یک عادت سالیانه تبدیل شود تا هر سال یاد این عزیزان زنده باشد و از طرفی همین نسلی که امروز این بازی را برگزار می‌کنند شاید دو یا سه دهه دیگر نباشند و یا پیرتر باشند و با خاطرات این روزها زندگی کنند.

از علی انصاریان و مهرداد میناوند چه خاطراتی دارید؟

چیزی جز خوشی، خنده و خوشحالی نیست. واقعاً هر زمان کنار این دو عزیز بودیم بهترین اتفاقات و بهترین لحظات برای مان رقم می‌خورد. باور از دست دادن شان هنوز هم سخت است. ای کاش امروز هم کنار ما بودند. کاش کرونا از این دو دریبل می خورد و شکست می خورد.

درباره تیم ملی و صعودش به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

باید تبریک بگویم. گرچه از ابتدا می دانستم که این تیم صعود می کند. یعنی میدانستم پس از مارک ویلموتس چه روزهای خوبی در انتظار تیم ملی است. مطمئنم این تیم اتفاقات بهتری را هم رقم خواهد زد.

چه اتفاقاتی؟

ما یک نسل بسیار طلایی در تیم ملی داریم. نسلی که در هر پست چند بازیکن قابل توجه حضور دارند. نسلی بسیار قوی مثل ۹۸ که قطعاً در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد شد. در پست دروازه بانی بازیکنان خوبی داریم. در هافبک و دفاع نفرات شایسته ای را می‌بینیم و در پست حمله ستاره‌هایی را داریم که در بهترین لیگ های اروپا می‌درخشند.

می‌توان با این تیم به دور دوم صعود کرد؟

شک ندارم اگر در گروهی قرار بگیریم که قرعه مناسبی داشته باشد حتما صعود می‌کنیم و اتفاقی رقم خواهد خورد که تاکنون در تاریخ فوتبال ایران تکرار نشده. امیدوارم این نسل یک بار دیگر مردم را خوشحال کنند، چون قبلا هم با صعود به جام جهانی این شادی را به مردم هدیه داده اند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی نیما نکیسا تیم ملی نیما نکیسا فوتبال کشورمان جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تقابل تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان از ساعت 17:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در سالن بانکوک آره‌نا، دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2024 بود که این مسابقه با پیروزی 8 بر 7 ایران (در مجموع وقت قانونی و ضربات پنالتی) به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم

این بازی با گل زودهنگام ایران آغاز شد. حرکت سریع سالار آقاپور به سمت دروازه ازبک‌ها و پاس روی به جلوی او، با اشتباه عادل‌اف همراه بود و این بازیکن به اشتباه دروازه تیم خودش را گشود. شاگردان ونانسیو لوپس خیلی زود بازگشتند و با گلزنی جورائف در دقیقه هفت، این دیدار با به تساوی کشاندند. گل اخمت‌زیانوف در دقیقه 18 نیز سبب شد تیم ملی کشورمان برای اولین بار در این مسابقه از حریف خود عقب بیفتد.

پس از پایان نیمه اول با شکست، تیم ملی کشورمان در نیمه دوم کاملاً هجومی وارد زمین شد که ازبکستان نیز دفاع سرسختی از خود نشان داد. در ادامه با پاس مسلم اولادقباد، اخمت‌زیانوف در دقیقه 25 دروازه تیم خودی را به اشتباه باز کرد تا ایران با دو گل‌به‌خودی به بازی بازگردد. حملات دامنه‌دار ایران در دقیقه 27 هم نتیجه داد و بهروز عظیمی گل سوم ایران را به ثمر رساند.

این پایان کار نبود و اخمت‌زیانوف در دقیقه 35 برای دومین بار موفق به گلزنی برای ازبکستان شد و گل تساوی را برای میزبان جام جهانی 2024 به ارمغان آورد. با این نتیجه، بازی به وقت اضافه رسید و دو تیم در 10 دقیقه وقت اضافه برای صعود به فینال جنگیدند.

در دقایق نخست وقت اضافه، ازبکستان مرتکب ششمین خطای خود شد تا پنالتی نقطه دوم تقدیم ایران شود. آقاپور این پنالتی را از دست داد تا پس از بسته ماندن دروازه دو تیم در ادامه مسابقه، بازی به ضربات پنالتی برسد.

علیرضا رفیعی‌پور، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، مهدی کریمی در ضیافت پنالتی‌ها برای ایران موفق به گلزنی شدند و سعید احمد عباسی پنالتی خود را از دست داد. باقر محمدی سنگربان ایران نیز دو پنالتی ازبکستان را مهار کرد و چهار پنالتی ازبک‌ها تبدیل به گل شد تا ایران در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 4 دست یابد.

با این نتیجه، تیم ملی کشورمان برای پانزدهمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و برای قهرمانی سیزدهم خود، باید میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند را شکست بدهد. تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان از ساعت 10:30 روز یکشنبه هفتم شهریور (به وقت ایران) برگزارکننده دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا خواهند بود. تیم‌های ملی ایران و تایلند نیز از ساعت 12:30 در فینال جام ملت‌ها به مصاف هم می‌روند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228503 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • هوادار با شکست مس سونگون صعود کرد
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی