Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،امام جمعه تفت در این مراسم گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سبب شد تا به قرآن توجه ویژه ای شود و آموزش، یادگیری و ترویج فرهنگ قرآنی که تا قبل از آن ناچیز بود، توسعه یابد.

حجت الاسلام علی محمد گُلوردی افزود: یادگیری، روخوانی و حفظ قرآن همه مقدمه ای برای عمل به قرآن است و باید هر اجتماعی مفاهیم قرآنی را عملی کند تا موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح دارالقرآن شهید دهقانی را پیوند شهادت با قرآن دانست و اضافه کرد: از ثمره انقلاب اسلامی و خون شهدا گسترش فعالیت های قرآنی و افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن است که باید همچنان بیش از پیش ادامه یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این مراسم گفت: آماده کردن دارلقرآن یادشده با این آراستگی و زیبایی حاصل تلاش  و زحمت زیاد کادر آن و حمایت های مسوولان شهرستان است که جای تتشکر دارد.

حسینعلی ملانوری افزود: باید تلاش شود تا در شهرستان با هم افزایی بین مجموعه های مختلف از موازی کاری در فعالیت های قرآنی پرهیز شود و فعالیت های قرآنی شهرستان با فعالیت های آموزش و پرورش هم راستا شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار دانش آموز در استان یزد به صورت تخصصی در دارالقرآن ها به آموزش قرآن می پردازند، از همه کسانی که توانایی دارند خواست تا آموزش و پرورش را در تحقق سند تحول بنیادین یاری کنند.

مدیر دارالقرآن شهید دهقانیتفت  هم در این مراسم گفت: ساختمانی که پیش از آن مدرسه ای به نام شهید محمدرضا دهقانی تفتی بود با موافقت خانواده شهید به دارالقرآن اختصاص یافت و ۶۰۰ میلیون ریال صرف تجهیز آن شد.

فاطمه ابوالحسنی افزود: این دارالقرآن در برپایی آموزش های تخصصی قرآن و برگزاری برنامه های فرهنگی قرآنی فعالیت دارد و فضایی مهیا شد تا کودکان و نوجوانان ضمن بازی در محیطی دلنشین به فراگیری قرآن بپردازند.

ابوالحسنی فعالیت های دارالقرآن پیش از این را، برگزاری محافل انس با قرآن، صبح گاه قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت، اردوهای قرآنی، دوره های توانمندسازی، جشن بزرگ قرآن و سبک زندگی قرآنی و مسابقه قرآنی عنوان کرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*** برگزاری کارگاه‌ آموزشی تحکیم خانواده در کتابخانه مرکزی میبد 

 همچنین کارگاه آموزشی تحکیم خانواده با حضور تعدادی از بانوان و دانش‌آموزان در محل کتابخانه مرکزی شهر میبد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، رییس اداره کتابخانه های عمومی میبد در حاشیه کارگاه در گفت و گو با ایرنا گفت: دوره آموزشی یادشده  با موضوع‌ فرزندپروری ، مدیریت رفتاری با نوجوانان و مهارت های زندگی ویژه دانش آموزان ابتدایی و شامل پنج کارگاه آموزشی روابط زناشویی(مهارت های ارتباطی) و سه کارگاه مهارت های فرزندپروی است که با هدف کسب مهارت برای داشتن روابط محکم و رضایت بخش بین همسران و والدین با فرزندان است.

محسن کارگر موضوع کارگاه را خودشناسی ، شناخت انواع نیازها و آشنایی با روش های حل تعارض عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح آموزشی ادامه دارد و در کارگاه های آینده مهارت های ارتباط ، کنترل خشم، مهارت حل مساله و ارتباط با کودک و نوجوان آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد : طرح آموزشی یادشده با همکاری کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی و کتابخانه مرکزی میبد و با برگزاری کارگاه های تحکیم خانواده و مهارت های زندگی دختران ابتدایی در چند جلسه متوالی در حال اجراست.

وی یادآور شد: همانگونه که رانندگی بدون آموزش و کسب مهارت امکان پذیر نیست ، مهارت های زندگی باید از افراد متخصص و دانش آموخته آموخت و قدم اول در این مسیر خودشناسی است.

کارگر ، زمان برگزاری کارگاه های آموزشی تحکیم خانواده  را عصر یکشنبه و سه شنبه ذکر کرد و گفت : شرکت در کارگاه برای عموم مردم آزاد است.

هفت باب کتابخانه عمومی در شهر میبد فعال است و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد شهید یزد کارگاه آموزشی مهارت اموزی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش تفت دهه فجر پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد شهید یزد میبد شهید یزد کارگاه آموزشی مهارت اموزی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش تفت دهه فجر تحکیم خانواده آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای