Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم وآموزش ایرنا، علیرضا قدس روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره پلت فرم مختصات سرمایه انسانی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور تعدادی از فعالان اکوسیستم نوآوری کشور و فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار شد، افزود: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده ایران و دنیا خواهد بود و بر اساس مقایسه با آمار موجود جهان می توانیم متوجه شویم که در این زنجیره اقتصاد چقدر عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه پلتفرم مختصات روی دانشگاه و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی تمرکز دارد، خاطرنشان کرد: آنچه که در این زنجیره موجود باید تغییر کند، استفاده ازنیروی انسانی متخصص است.

مدیر پلتفرم مختصات سرمایه انسانی ادامه داد: جوان بودن زیست بوم دانش بنیان  کشور فرصت بی نظیری را رقم زده برای کسانی که بخواهند نقش آفرینی جدی و موثری در این زیست بوم داشته باشند، این فرصت بی نظیر در کنار ظرفیت مغفول مانده انسانی و دانشی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور، موجب پیدایش این پلتفرم شد که در آن هر فرد بر اساس مختصات خود و زیست بوم تخصصی مرتبط بهترین فرصت های نقش آفرینی را ایفا کنند.

قدس با بیان اینکه ترکیب دو مفهوم شبکه نوآوری و زنجیره های ارزش تخصصی هدف برگزاری دوره های  این پلتفرم است، افزود: با تحلیل درست این دو مفهوم در زیست بوم های تخصصی، خلاها و فرصت هایی که منجر به خلق ارزش های راهبردی می شود، نمایان شده و جهت دهی جریان سرمایه انسانی تحصیلکرده کشور به آن سمت منجر به تحریک تقاضا در سمت صنعت می شود و این کلید جهش اقتصاد کشور  است.

وی یادآور شد: زنجیره های ارزش تخصصی، محرک صنایع کشور است.

مدیر پلتفرم مختصات سرمایه انسانی به برگزاری چهار دوره آموزشی در این پلتفرم اشاره و تصریح کرد: در نظر داریم در دوره بعدی این پلتفرم در زمینه زنجیره ارزش حوزه سلامت، سلامت هوشمند و تجهیزات پزشکی  کار کنیم که در همه این موارد از فناوری های نوظهور استفاده شده، حوزه ای است که مشتری مدار و مورد نیاز مردم است و می توانیم تحلیل های خوبی داشته باشیم.

قدس همچنین گفت: چهارمین دوره مختصات با گزینش  ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کشور در زمینه ارشد و دکتری انجام شد و از بین آنها ۱۲ نفر انتخاب شدند و در طی ۴ماه فرآیند تربیتی کارشناسان زنجیره ارزش تخصصی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: استعدادیابی و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی افراد، توانمندسازی و تربیت کارشناسان زنجیره ارزش تخصصی، قرار گیری در شبکه ارتباطی نخبگانی کشور و استفاده از فواید این شبکه، تعیین مسیر نقش آفرینی و تحول آفرینی در زیست بوم دانش بنیان تخصصی افراد، توسعه ادبیات زنجیزه ارزش در اکوسیستم نوآوری و صنایع نوظهور و کارآمد کشور، جهت دهی و تسهیل فرآیند جذب نخبگان در دستگاه ها و در طول زنجیره ارزش تخصصی خود، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی به واسطه تربیت افراد متخصص زنجیره ارزش با نگاه و بینش فناور محور  از دستاوردهای دوره مختصات است.

همچنین در این مراسم حسین اصغری مدیر مجموعه فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار دانشجو از سیستم دانشگاه خارج می شود، گفت:  دید کلان باید برای دانشجویان حاصل شود وبه صورت نقطه ای فعالیت داشته باشند، ‌با بررسی هایی که انجام شد نگاه زنجیره ارزش تخصصی دیده شد، این زنجیره ارزش شامل نهاده، تولید، فرآورده، توزیع و فروش می شود، در بسیاری از موارد ما در در اصل موضوع و تولید آن مشکلی نداریم بلکه مشکل در تصمیماتی است که توسط افراد گرفته می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم ولی از آن طرف مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، در این پلتفرم به افراد بینش می دهد و بینش افراد را دچار تغییر می کند و مهارتی نیست.

این فناور با بیان اینکه در فضای سیاست کشور انقلابی رخ داده است گفت: در عرصه اقتصاد تاکنون انقلابی رخ نداده است و در ابتدای انقلاب پدران ما انقلاب کردند، بعد از آن هم این نسل خاک کشور را حفظ کرد و حال امیدواریم نسلی در اقتصاد کشور انقلابی ایجاد کند و با  توانایی جوانان بی بدیل و تحصیلکرده این اتفاق رقم بخورد.

در ادامه این مراسم به پنج دانشجوی برگزیده چهارمین دوره مختصات در زمینه کاتالیست صنایع نوظهور و راهبردی کشور شامل زینب یوسفی دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران، مریم مرادی کارشناس ارشد فیزیک اپتیک و لیزر از دانشگاه علم و صنعت، زهرا باقری کارشناس ارشد زیست سلولی، طاهره وکیل پور کارشناس ارشد برق دانشگاه شاهد، هدی فتحیان کارشناس ارشد برق گرایش نوروساینس از دانشگاه تهران گواهی پایان دوره اهدا و از ۶ تیم اجرایی این پلتفرم تقدیر شد.

برچسب‌ها دانشجو تحصیلات دانشگاهی فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو تحصیلات دانشگاهی فناوری دانشجو تحصیلات دانشگاهی فناوری دانش بنیان ها زنجیره ارزش تخصصی اقتصاد دانش بنیان فارغ التحصیلان سرمایه انسانی کارشناس ارشد زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاوردهای خوبی در حوزه دانش بنیان ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک های علم و فناوری و هیئت های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

کد خبر 6092682

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران