Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:21:41 GMT

۶۱ فوتی جدید کرونایی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۷۳۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا مرگ و میر کرونا ویروس اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط عوارض اومیکرون باقی می‌ ماند افزایش تعداد فوتی های اومیکرون به ۱۰ نفر شناسایی بیش از ۴ هزارو ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا ثبت ۳۱ فوتی جدید کرونا در کشور خطر شیوع اومیکرون مرگ های سه رقمی را بر می گرداند خطر وقوع یک عارضه نامطلوب ناشی از واکسن کم است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها خاتمی در مراسم ختم آیت الله صافی گلپایگانی + عکس مدیر سی‌ ان‌ ان به علت فساد اخلاقی استعفا کرد ۶۱ فوتی جدید کرونایی ثبت شد سفر فردا موتورز با T۵ به قزوین و کرمان آغاز بلیت‌ فروشی چهلمین جشنواره فیلم فجر با این روش سرطان را مهار کنید! ترفند ساده برای استفاده ساده از گوگل درایو چند دوز واکسن کرونا تزریق شد؟ واقعیتی عجیب درباره کثیفی خودرو + فیلم برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته توصیه مهم به داوطلبان کنکور هشدار به رانندگان تاکسی متخلف واکنش وزیر آموزش و پرورش درباره مهاجرت نخبگان اعلام آماده باش به بخش اطفال بیمارستان‌ ها آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۱۴) بازگشایی ۱۲ روزه زاینده‌رود + عکس جلسه سنا در مورد برجام پرچم عربستان تغییر می‌ کند؟ آقای رییسی، تکلیفتان با بورس روشن نیست! اختراع حسگر جدید برای نظارت بر سلول‌ های قلب انفجار در سواحل نیجریه + فیلم موتورسیکلت یاماها ۱۲۱میلیون تومان شد + جدول تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و ژاپن پشت پرده ممنوعیت توزیع رایگان لوازم پیشگیری از بارداری! آشنایی با اهمیت ورزش در دوران بارداری خرید زمین در متاورس / سودآور یا زیان‌ بار؟ قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۱۴ بهمن) افزایش شمار بستری‌های کرونا در گیلان اهمیت سیر رشد کودکان در پیشگیری از بیماری ها ۱۰ رییس شعبه موفق بانک دی معرفی شدند التهاب مزمن با فعالیت در پلتفرم‌ های اجتماعی ارتباط دارد؟ کنایه فرهاد مجیدی: ترجیح می‌ دهم قهرمانی‌ هایم پاک باشند! این مواد غذایی ضد سرطان است! آشنایی با مضرات مصرف بیش از حد کشمش! درد در سمت راست قفسه سینه نشانه چیست؟ حباب سکه افزایش یافت لپ تاپ بسیار نازکی که هیچ پورتی ندارد! + عکس تغییر در نحوه محاسبه حقوق کارمندان دولت کاهش وزن اصولی با این ترفند! زیرساخت‌ های تشخیص و درمان سرطان باید افزایش یابد کلاغ‌ های پیر تهران را تصاحب می کنند؟ چرا برنج نپخته خطرناک است؟ پروتکل NEAR چیست؟ آمار نگران کننده تولد یک حیوان جدید در تهران! علت حساسیت پوست چیست؟ آیا پاها از ابتلا به دیابت خبر می دهند؟ برگ سبز یا سند دفتری؟ / تعلل مجلس در تصمیم‌ گیری آشنایی با فواید خوردن عسل قبل از خواب! علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ شرکت‌ های فناوری زیر ذره‌بین وال استریت / سود گوگل از تبلیغات دو برابر شد DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا مرگ و میر کرونا ویروس اومیکرون شهرستان در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید

 دکتر علی ضامن صالحی فرد با گرامیداشت روز جهانی مالاریا اظهارداشت: امسال  روز جهانی مالاریا با شعار "پیاده سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا" نامگذاری شده است.

وی درخصوص اقدامات حذف مالاریا و جلب مشارکت عمومی برای دستیابی به آن گفت: بیش از شش دهه است که تلاشگران حوزه سلامت با ایثار و جانفشانی در دورترین و صعب العبور‌ترین مناطق کشور با کمترین تجهیزات وامکانات رفاهی در حال مبارزه با بیماری مالاریا هستند.

وی اضافه کرد: پیامد این مجاهدت و زحمات شبانه روزی، کاهش میلیونی موارد مالاریا در طول دهه‌های گذشته به تعداد کمتر از ۱۰ هزار مورد وارده یا انتقال از وارده در سال گذشته در کشور شده است.

 معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال بختیاری خاطرنشان کرد: پارسال ۱۷ مورد ابتلا به بیماری مالاریا در استان چهارمحال بختیاری شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

آیا رنگ‌ها می‌توانند انسان را خوشحال یا افسرده کنند؟

وی افزود: پارسال هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری مالاریا در استان و کشور گزارش نشده است و این شاخص یک دستاورد بی نهایت ارزشمند و مهم بوده که نتیجه برنامه ریزی مبتنی بر دانش و تجارب جهانی می‌باشد.
 
دکتر صالحی فرد ادامه داد: بدون شک کسب این موفقیت‌ها جز در سایه بکار گیری تجربیات علمی و عملی همکاران ستادی و نیرو‌های اجرایی محیطی حوزه سلامت، همکاری‌های موثر درون بخشی و برون بخشی داخلی وبین المللی در راستای تقویت همه جانبه نظام مراقبت بیماری، تامین و گسترش زیرساخت‌های لازم و در راس آن همکاری و همراهی هموطنان میسر نبود.

وی گفت: در راستای برنامه حذف بیماری مالاریا تدوین استراتژی‌های نوین و فعالیت‌های برنامه ریزی شده هوشمند وصحیح، جهت بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در راه رسیدن به این هدف حائز اهمیت فراوان است، چرا که برداشتن گام‌های آخر برنامه حذف مالاریا درکشور بسی سخت‌تر از اقدامات موثر و ارزشمند انجام شده در سال‌های گذشته می‌باشد.

صالحی فرد با اشاره به چالش‌های پیش روی برنامه حذف مالاریا و جلوگیری از بازگشت مجدد آن خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی به نفع گسترش و بهبود شرایط حضور ناقل بیماری، از جمله بارش‌های شدید باران در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور و تبادلات جمعیتی فراوان با این مناطق؛ تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان و محدودیت در تامین لوازم و تجهیزات مناسب جهت کنترل ناقل بیماری، کم شدن حساسیت پزشکان و کارکنان بهداشتی درمانی با توجه به کاهش اخیر بروز بیماری و در نتیجه آن تاخیر در کشف بیماران و به تبع آن، درمان بیماران؛ بروز موارد شدید بیماری با توجه به کاهش شیوع، مقاومت‌های دارویی انگل و مقاومت به برخی سموم و آفت کش‌ها در ناقل بیماری از مهمترین چالش‌های پیشرو برای حذف این بیماری است.

صالحی فرد در پایان توصیه کرد: کسانی که سابقه مسافرت به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کشور‌های همسایه از جمله پاکستان و افغانستان را داشته و دارای علائم تب و لرز می‌باشند به منظور شناسایی هرچه سریعتر بیماری و درمان آن باید به مراکز خدمات جامع سلامت؛ پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت نزدیک محل زندگی مراجعه نمایند.

گفتنی است: مالاریا (Malaria) یک بیماری انگلی است. دسته‌ای از انگل‌های تک‌یاخته به نام پلاسمودیوم به وسیله نیش پشهٔ آنوفل ماده عامل انتقال بیماری به انسان هستند. نخست، تصور می‌شد که عامل مالاریا پشهٔ آنوفل است؛ اما پشهٔ آنوفل تنها ناقل است و عامل را منتقل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت