Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@21:59:35 GMT

۳۵ هزار روستای کشور گازرسانی شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۶۰۳۰

۳۵ هزار روستای کشور گازرسانی شدند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ۳۵ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره مند هستند، گفت: مابقی طی دو سال آینده گازرسانی می شود.

به گزارش مشرق، چگینی عصر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۲۶۰ شهر و ۳۵ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره مند هستند، گفت: طی دو سال آینده تمامی روستاهای باقی مانده کشور از نعمت گاز بهره مند می‌شوند، گفت: رویکرد رئیس جمهور و کادر دولت جهادی است و طی چندماه گذشته نیز تحولی در تمام زمینه‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره ه اینکه میزان فروش نفت طی چندماه گذشته افزایش یافته است، گفت: میزان تولید گاز و توافق‌ها و تبادلات صورت گرفته متفاوت از گذشته شده است و هرجا نیروی جهادی و انقلابی پای کار بیاید اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

چگینی افزود: شبانه روز تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر گازرسانی به سه شهر و روستاهای باقی مانده غرب استان گازرسانی شود.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز با گرامیداشت دهه فجر و تقارن آن با ماه رجب اظهار داشت: پیگیری گازرسانی به سه شهر کوهستانی منطقه از قبل از تشکیل مجلس جدید ادامه داشت و در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه شده است.

وی با تاکید براینکه باید برای رفاه مردم گام برداریم، گفت: با طرح گازرسانی روستاهای میان بند و بخش مرکزی نور نیز از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

محمدعلی محسنی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بااشاره به اینکه انجام پروژه‌های عمرانی و گازرسانی سبب ماندگاری روستاییان خواهد شد، گفت: همچنین اجرای این طرح به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک می‌کند.

وی با اظهار اینکه مردم روستاهای مختلف تا ۱۴۰۳ گازرسانی می‌شود، گفت: پروژه دوآب کجور از جمله مطالبات است و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری کلنگ زنی این مسیر به زمین زده شود.

وی تسریع پروژه‌های گازرسانی روستاهای کوهستانی مرزن آباد را از دیگر مطالبات بیان کرد و گفت: در بیش از نیمی از سال سرما مردم این منطقه را آزار می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت دهه فجر شرکت ملی گاز ایران گازرسانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نعمت گاز بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه