Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:51:29 GMT

انقلاب اسلامی ایران، ریشه فرهنگی و مذهبی دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۶۳۷۹

انقلاب اسلامی ایران، ریشه فرهنگی و مذهبی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی پنجشنبه در سومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم غبار روبی گلزار شهدای شهرستان نهاوند، گفت: بعضی‌ها هنوز می‌خواهند بگویند ماهیت انقلاب ایران ماهیت اقتصادی و سیاسی بوده در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مایه و ریشه فرهنگی و مذهبی دارد و برخاسته از حوزه علمیه و مساجد است، مردم از مساجد به مخالفت با طاغوت که با همه مظاهر دین مخالفت می‌کرد، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه مبانی ماهیت فرهنگی انقلابی را حفظ کنیم، بیان کرد: ماه‌های رجب و شعبان ماه‌های ویژه در تبلیغ دین و معنویت و فرهنگ دینی است، در این ماه‌ها به تبلیغ دین و معنویت و فرهنگ دینی بپردازیم چرا که مبانی فرهنگی انقلاب حفظ شود.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات کارها توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: امروز معنویت در جامعه ما مسئول است، هرچه در توان دارید، درجهت تقویت معنویت، مساجد، نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و یاد شهدا به کار ببرید.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از برکت مجاهدت و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر است، اظهار کرد: مراسم امروز تجدید عهد و پیمان با ارواح مطهر شهداست، امیدواریم راه عزتمند امام و شهدا را ادامه دهیم و در آخرت شرمنده امام شهدا نباشیم

کد خبر 5416040

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند انقلاب اسلامی ایران دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف عکس استانها ایلام همدان گرگان زنگ انقلاب سویه اومیکرون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری