Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سردار سیدمهدی فرحی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی محتوایی ماهواره کوثر اولین ماهواره بخش خصوصی در گردهمایی روز ملی فضایی در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تشکیل جلسه شورای عالی فضایی بعد از هشت سال و نیم توسط رییس جمهور نشان از توجه ویژه به این بخش است، در نخستین جلسه این شورا مقرر شد جلسه دوم شورای عالی فضایی تا قبل از پایان سال تشکیل و برنامه  ۱۰ ساله دوم فضایی کشور مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در جلسه اول در شورای عالی فضایی برنامه سال ۱۴۰۱ تصویب شد و بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شد در جلسه بعدی نقش آفزینان و خطوط واصل در این برنامه مشخص می شود.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اولین برنامه فضایی کشور که در وزارت دفاع در سال ۸۴ تدوین شد یک نقطه شروع در تحول فضایی کشور بود، تا پنج سال اول برنامه ۱۰ سال اول فضایی یعنی از سال ۸۴ تا ۹۴ این برنامه ۱۰ ساله تعریف شده بود  که ۵۰ درصد این برنامه در همان ۱۰ سال محقق شد.

فرحی یادآور شد: در سال ۹۳ شروع به تدوین سند توسعه هوا فضای کشور کردیم و در سال ۹۴ تصویب  و مقرر شد طی برنامه ۱۰ ساله سند جامع توسعه هوا و فضای کشور شامل هوایی، فضایی، هوانوردی و موشکی محقق شود تا بتوانیم در سال ۱۴۰۴ ماهواره سنجشی را در مدار زمین آهنگ طراحی کنیم و ماهواره مخابراتی نیز در مدار زمین آهنگ قرار دهیم، اما متاسفانه محقق نشد. حال بارقه های امیدی که  در حال حاضر وجود دارد مایه خوشحالی است.

جانشین وزیر دفاع افزود: بنابراین این سند انجام شد اما متولی پیاده کردن آن که ستاد توسعه فناوری های فضایی معاونت علمی ریاست جمهوری است که امسال سال هفت تدوین این سند است، پیشرفت خوبی نداشته و چیزی حدود ۲۴ درصد پیشرفت کرده است.

فرحی ادامه داد: این حمایت حداقلی، نگاه حداقلی و انقباضی باعث شد که نتوانیم در این حوزه خوب عمل کنیم، امروز بارقه های امید کم کم در حال شکل گیری است و فضای خوبی به وجو آمده است.جانشین وزیر دفاع گفت: 

وی  با یادآوری اینکه امروز با ۱۵ سال پیش در حوزه فضایی به لحاظ بلوغ در این حوزه  فرق کرده ایم، خاطرنشان کرد: امروز در وزارت دفاع ۶۵۰۰ وندور  داریم، همه ساله بیش از دهها هزار میلیارد  تومان بودجه برای تامین محصولات دفاعی می دهیم  که بیش از ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.

رونمایی از ویرایش دوم نظام نوآوری دفاعی در دهه فجر

وی همچنین گفت: امروزه ما می خواهیم وارد فاز دوم عرصه فضایی شویم، حتی در بحث نظام نوآوری دفاعی که ویرایش دوم آن در دهه فجر رونمایی می شود، با یک عقبه کار با بخش خصوصی صورت گرفته، در ویرایش دوم نظام نوآوری دفاعی، بحث نظام نوآوری، نسل ششم  دیده شده  که همه می تواند  به کمک  توسعه فضایی بیاید.

تدوین سند ملی فضایی به زودی

جانشین وزیر دفاع با یادآوری اینکه سند ملی فضایی به زودی تدوین می شود و به مجلس ارایه می شود، تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته ما با یک شیب تند به سمت استفاده از  جامعه دانشگاهی رفتیم و با ۱۰ دانشگاه کشور از مشهد، اهواز، کرمان، اصفهان، صنعتی شریف، پلی تکنیک، خواجه نصیر، علم و صنعت، ۱۰ پژوهشکده توسعه فضایی راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: ما حتما باید برای توسعه فضایی دست نیاز به شرکت های دانش بنیان، ‌دانشگاه ها  و اساتید دراز کنیم، تجربه های ما درد عرصه های دیگردفاعی نشان داده  که با کوچک کردن حوزه دفاعی در حد یک سوم، ظرفیت های و دستاوردهای بیشتری داشته ایم.

به گزارش ایرنا،‌ ماهواره کوثر امروز به عنوان اولین ماهواره بخش خصوصی در روز ملی فناوری فضایی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری ‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی کشور رونمایی محتوایی شد.

برچسب‌ها شورای عالی فضایی فناوری فضایی دانش‎ بنیان ‎ها وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی فضایی فناوری فضایی دانش بنیان ها شورای عالی فضایی فناوری فضایی دانش بنیان ها وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شورای عالی فضایی جانشین وزیر دفاع برنامه ۱۰ سال نظام نوآوری فضایی کشور بخش خصوصی ۱۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان