Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی وزیر ارشاد با اشاره به تلاش دولت بر مقابله جدی را ناهنجاری‌های فرهنگی، گفت: فعالیت‌های رایگان فرهنگی در ۱۱ استان و ۷۲ شهرستان محروم کشور اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: در شرایط دشواری دولت را با کرونا آغاز کردیم و در روزهای اول 700 نفر از هموطنانمان را به خاطر این ویروس از دست می‌دادیم اما با کار جهادی و وارد کردن واکسن شاهد کاهش چشمگیری از کرونایی‌ها و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم به علت شیوع گسترده امیکرون در سطح کشور شاهد کاهش فعالیت‌ها هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگردیم.

مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در دهه فجر اجرا می‌شود

اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری سال در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: هم اکنون چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری و برای اولین بار جشنواره تئاتر فجر در یزد برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان یزد اقدامات بسیار ارزنده‌ای تاکنون صورت گرفته است، عنوان کرد: شخصیت‌های مهم و تأثیرگذاری در استان یزد و شورای فرهنگ عمومی این استان حضور دارند که از گذشته تا به حال از دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه انتظار این است که در تحول فرهنگی، استان یزد پیشتاز باشد و به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت تقویت شوراهای فرهنگ عمومی است و همین مسئله طی پنج ماه گذشته در مشی وزارت ارشاد قرار داشته و با تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم این جلسات بدون حتی یک تعطیلی و با مصوبات امیدبخش در سطح کشور برگزار شده است.

اسماعیلی افزود: بسیاری از مسائلی که در گذشته پشت سد شورای فرهنگی عمومی کشور بود، امروز به خوبی و بدون هیچ مشکلی آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بسیاری از چالش و مسائل را برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: امروز با اصلاحاتی که در شورای عالی اتفاق افتاده و جایگاهی که به شورای فرهنگ عمومی در طرح اصلاحی داده شده، دغدغه‌ای برای رسیدگی و اجرای مصوبات این شورا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یزد می‌تواند استان پیشرو در ارتقا وضعیت و ساختار شورای فرهنگ عمومی در کشور شناخته شود و این ظرفیت در استان درالعباده یزد وجود دارد.

پروژه‌های فرهنگی با پیشرفت بالای 80 درصد در استان یزد تامین اعتبار می‌شوند

اسماعیلی با بیان اینکه همه پروژه‌های نیمه تمام استان با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار بررسی و تصویب خواهد شد، گفت: تقریبا همه پروژه‌های با پیشرفت بالای 80 درصد در همه شهرستان‌های استان یزد از محل اعتبارات وزارت خانه تامین اعتبار خواهند شد و این کار به‌زودی انجام خواهد پذیرفت.

حمایت از طرح‌های مردمی مصوب شده در شورای فرهنگ عمومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جریان مردمی یزد بسیار قوی است، اضافه کرد: این مردم یزد هستند که در مسائل اقتصادی و فرهنگی جایگاه بسیار خوبی را از آنِ خودکرده‌اند و ما آماده حمایت از طرح‌های مردمی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی این استان تصویب شود و سعی در تامین اعتبار آن خواهیم داشت.

وی گفت: مسئله فرهنگ در استان یزد برای ما در سطح کشور بسیار مهم است و سعی داریم تا با پیگیری‌ها و اختصاص اعتبارات لازم، مشکلات این حوزه را مرتفع سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم به حرکت عمومی و انقلابی، عنوان کرد: در دولت سیزدهم نمی‌توانیم نسبت به هنجارها و مسائل ارزشی و فرهنگی بی‌تفاوت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با ناهنجاری‌های اجتماعی در شکل‌های مختلف مقابله خواهیم کرد، ادامه داد: این ناهنجاری‌ها چه در فضای مجازی و چه در سبک زندگی مردم باشد، تفاوتی ندارد و دولت اسلامی باید این‌گونه باشد تا بتواند مسیر به‌حق خود را طی کند. تحکیم پایه‌های فرهنگی و به سامان رساندن حوزه فرهنگی از وظایف دولت انقلابی، دینی و اسلامی است.

تلاش دولت سیزدهم بر حذف ناهنجاری‌ها از زندگی حقیقی و مجازی مردم

اسماعیلی با بیان اینکه مسائل مربوط به فرهنگ مردم در اولویت دولت سیزدهم است، افزود: ما دنبال ناراحتی و ایجاد مشکل برای مردم نیستیم ولی به دنبال حذف ناهنجاری‌ها از زندگی حقیقی و مجازی مردم هستیم و این اراده دولت سیزدهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که مردم مشاهده کنند که مردم صادقانه برای حل مشکلاتشان عزم دارند آنها نیز وارد میدان خواهند شد.

اجرای فعالیت‌های رایگان فرهنگی در 11 استان و 72 شهرستان محروم کشور

وی در پایان استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اعتلای حوزه فرهنگی کشور را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: ان‌شاءالله با یاری خدای متعال به دنبال برقراری عدالت فرهنگی هستیم و در همین راستا در حال حاضر در 11 استان و 72 شهرستان محروم فعالیت‌های رایگان فرهنگی آغاز شده و جزء برنامه‌های قطعی دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های رایگان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان محروم دولت سیزدهم ناهنجاری ها فعالیت ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه،کتابخانه عمومی "شهدای بیوران" در روستای بیوران شهرستان سردشت افتتاح می‌شود.

خدیجه معصومی، با بیان اینکه ساختمان کتابخانه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع در دو طبقه، توسط دهیاری روستای بیوران به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده و دارای بخشهای مخزن و امانت، کودک، نشریات و سالن مطالعه است،افزود: این کتابخانه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

معصومی گفت: روستای بیوران با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت است و این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی به هشت روستای اطراف نیز خدمت رسانی فرهنگی خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»