Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از سازش در در ۱۲ فقره پرونده قتل عمد و غیر عمد توسط شعب حل اختلاف استان یزد خبر داد و گفت: استفاده از نهادهای سازشی، بهره‌گیری از ظرفیت داوری و میانجی‌گری نیازمند فرهنگ‌سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضاحداد در نشست آموزش مدل تعالی دادگستری استان یزد اظهار داشت: میانگین صلح و سازش در پرونده‌های وارد شده به شورای حل اختلاف در 9 ماهه سال گذشته 47 درصد بوده است که این عدد در 9 ماهه سال جاری به 67 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین و حرکت در مسیر قوه قضاییه هوشمند در اداره توسعه حل اختلاف استان یزد خبر داد و گفت: درصد ابلاغ الکترونیک در شعب شورای حل اختلاف 93 درصد است و این آمار در اجرای احکام شوراها به 98 درصد رسیده است.

حداد با تأکید بر ارتقاء عملکرد اداره توسعه حل اختلاف از حیث کمی و کیفی بیان کرد: بر اساس شاخص‌های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضاییه و اختصاص دو شاخص از شش شاخص به مجموعه توسعه حل اختلاف سبب شد با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری حرکت در این مسیر با شتاب انجام شود.

وی از ورود 56 هزار پرونده در 9 ماه ابتدایی سال جاری به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: عملکرد مجموعه شوراهای حل اختلاف یزد با مثبت عملکرد 675 قریب به 57 هزار پرونده را رسیدگی و مختومه کرده‌اند که به این آمار باید ورود 12 هزار پرونده به اجرای احکام شورا و خروج 13 هزار پرونده از این واحد را هم اضافه کرد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، با اشاره به دائر بودن شعب حل اختلاف در همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان یزد تصریح کرد: در شش شعبه مربوط به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان 81 درصد سازش رقم خورده است که نتیجه آن، آزادی 489 زندانی از بند زندان بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 12 فقره قتل عمد و غیر عمد در شعب حل اختلاف زندان های استان یزد به سازش رسیده است، افزود: از مجموع 12 فقره 9 مورد آن مربوط به پرونده‌های قتل عمد بوده است و 3 مورد آن در خصوص پرونده‌های قتل غیر عمد بوده که با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف به سازش رسیده است.

حداد با اشاره ثبت تنها 2011 مورد اعتراض نسبت به آراء صادره در شعب شورای حل اختلاف گفت: از مجموع 55 هزار و 863 فقره رأی صادر شده در شورا های حل اختلاف استان تنها نسبت به2011 مورد اعتراض شده که این نشان از اتقان آراء مجموعه شورای حل اختلاف دارد.

100 اعدامی بخشیده شده‌ چه محکومیتی داشتند؟نزاع و درگیری فامیلی در ورامین منجر به قتل شد/ قاتل در بند قانونپرونده قتل وحید مرادی/ چه کسی ضربه کُشنده را زد؟4 پرونده قتل شبه عمد در استان  فارس به سازش ختم شد

وی گفت: 384 نفر داور انفرادی و یا عضو در  موسسات داوری در استان داریم و در سال گذشته 580 فقره دادخواست ارجاع به داوری ثبت شده است و در 9 ماهه سال جاری این عدد 521 فقره بوده که قدر مسلم تا پایان سال نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استفاده از نهادهای سازشی و بهره‌گیری از ظرفیت داوری و میانجی‌گری را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: باید با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه هنر و رسانه سعی در جهت سوق دادن شهروندان به سمت استفاده از این ظرفیت به منظور حل اختلاف حقوقی مراجعین به دستگاه قضایی استان بود.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حل اختلاف استان یزد توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف شعب حل اختلاف هزار پرونده سال جاری قتل عمد غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، در جریان سفر به شهرستان ساوه، اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب‌هایی را متوجه آن کرده است.

وی افزود: بررسی میدانی دغدغه‌ها، مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف کردن آن در این سفر مورد تاکید قرار دارد و در دیدار با مسئولان این حوزه قضائی مسائل مبتلا به مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت؛ بازدید تفصیلی از حوزه قضائی شهرستان نیز نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد که می‌توان به موضوع ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده حوزه صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان به وقوع می‌پیوندند با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی، قضا زدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی ضمن بازدید از زندان ساوه، گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که یک حرفه مشخص را در زندان آموزش دیده و یا در کارگاه‌های وابسته به زندان حرفه آموزی کردند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادی برای تأمین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص باز اجتماعی شدن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه‌های متناسب با توانی که دارد توانمند شود تا بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه بازگردد.

کد خبر 6090404

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی