Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:47:22 GMT

محدودیت‌های کرونایی به سقز بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۶۷۱۶

محدودیت‌های کرونایی به سقز بازگشت

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه امیدواریم شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم و این پیک را با کمترین مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا برای خانواده های شهرستان، طی کنیم از اعضای ستاد کرونا خواست تا تدابیر لازم را اتخاذ و مصوبات را به خوبی اجرا و رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان سقز بسیار زود وارد پیک ششم کرونا شد، یادآور شد: بخشی از دلیل این ورود زودهنگام، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری و کامل نکردن واکسیناسیون کرونا و بی توجهی به بحث ایمن سازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، واکسیناسیون دُز سوم در شهرستان سقز ایده ال نیست از مرکز شبکه بهداشت و درمان خواست تا در صورت نیاز برای راه اندازی مرکز تجمیعی دیگر، آمادگی لازم داشته باشند و در این راه ادارات شهرستان این دستگاه را یاری دهند.

رییس ستاد کرونا با اشاره به اینکه شهروندان پروتکل ها را رعایت و واکسیناسیون را تکمیل کنند، از شهرداری و تمام ادارات و رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی گسترده مردم را به رعایت پروتکل ها و کامل کردن واکسیناسیون تشویق و دعوت کنند.

فرماندار سقز افزود: پوشش کامل واکسیناسیون، افزایش پوشش دُز سوم و شناسایی و رصد بیماران در معرض خطر باید به جد توسط مجموعه بهداشت و درمان انجام رصد و انجام شود و این مهم جزو اولویت های ستاد کرونا است تا شاهد کمترین مرگ و میر شهروندان عزیز در این پیک ششم باشیم.

او با بیان اینکه مصوبات جدید ستاد ملی و استانی کرونا از طریق رسانه ها، اطلاع رسانی خواهد شد افزود: ستاد کرونا موظف است بیش از گذشته مسایل را به جد رصد کند.

 مصوبات این جلسه برای اجرا به مدت یک هفته شامل: فعالیت آموزشی مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود (آموزش و پرورش ها در مدارس روستایی که بسترهای مجازی شدن تدریس فراهم نیست تدابیر لازم را اتخاذ و موارد را به دبیرخانه ستاد کرونا اعلام کند).

ادامه فعالیت غذاخوری ها، بیرون بر باشد، مکان های ورزشی تعطیل خواهند بود، مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی برگزار شود، ادامه فعالیت نمایشگاه کتاب صرفا با رعایت پروتکل ها و پذیرش مراجعه کننده با ماسک خواهد بود.

نماز جمعه های شهرستان به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود، تمام کارمندان موظف هستند تا سه دوز واکسن را تزریق کنند، برگزاری نماز های یومیه جماعت در مساجد به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و کنسرت های موسیقی به مدت یک هفته کنسل شدند.

فعالیت تالارهای پذیرایی با ظرفیت یک سوم و متصدیان آن موظفند که از پذیرش افرادی که حداقل دو دوز واکسن را تزریق نکرده اند ممانعت به عمل آورند، تمام پاساژها و مراکز خرید سرپوشیده با رعایت پروتکل ها فعالیت خود را ادامه دهند و مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در شهرستان به صورت رژه خودرویی برگزار می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا سقز محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا سقز محدودیت های کرونا رعایت پروتکل ها مدت یک هفته ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند