Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:42:59 GMT

شکست کرونا در صحن علنی شورا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۶۹۱۵

شکست کرونا در صحن علنی شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، برگزاری بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی این شهر، با حواشی بسیاری همراه بود. حواشی از جنس کرونا که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت.

ماجرا از آنجا شروع می شود که در این جلسه، غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد در تذکری خطاب به مهدی ناصحی نائب رئیس شورا مدعی می شود ۶ نفر از اعضا با وجود ابتلا به کرونا در جلسه حضور یافته اند و چرا جلسه باید با این شرایط تشکیل شود؟

حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی نیز اذعان می کند که با وجود آن که حال خوشی ندارد، در جلسه حاضر شده و البته این حضور خود را جهاد می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، حسن کریمدادی دیگر عضو شورا در اعتراض به منصوریان بیان می کند که حضور شما با احوال بیماری در جلسه توجیهی ندارد. وی می افزاید: ما از طرفی از مردم می خواهیم در خانه بمانند، اما خودمان خلاف شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل می کنیم و متاسفانه این کار را جهاد می دانیم.

مجید دبیریان دیگر عضو شورا در دفاع از منصوریان خاطرنشان می کند: ما به دلیل اهمیت موضوع به صحنه آمده‌ایم و این را جهاد می دانیم.

اما مهدی ناصحی عضو نائب رئیس شورا که مسئولیت جلسه را بر عهده دارد اعلام می کند که دوستان با رعایت پروتکل ها در صحن علنی حاضر شدند و هیچ کدام از اعضای حاضر در جلسه کرونا نداشتند.

سخنگوی شورا: هر روز که نمی‌توانیم از افراد تست منفی بگیریم!

اما کار به اینجا ختم نشد. موسی‌الرضا حاجی بگلو در گفت و گو با یکی از رسانه ها ضمن تکذیب اظهارات غلام‌حسین صاحبی درباره ابتلاء اعضاء شورای شهر مشهد به کرونا می گوید: «هیچ‌کس کرونا نداشته و انشاءالله گفته‌های آقای صاحبی صحت نداشته باشد. ایشان نظرشان را داده‌اند. مگر وقتی که در جلسه علنی شورای شهر یکی از اعضا درباره موضوعی نظر می‌دهد، دیگر آن موضوع قطعی است؟ خیر. شاید ایشان شنیده یا کسی چیزی گفته است.»

وی همچنین درباره این که حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد نیز به کرونا مبتلا بوده و به همین دلیل در صندلی رئیس شورا حضور نیافته، خاطرنشان می کند: «آقای موحدیان چون دیرتر به جلسه رسیده بودند، طبق آئین نامه بالا نرفته بودند و گفته‌اند جلسه به همان صورت ادامه پیدا کند. انشاالله که آقای موحدیان کرونا نداشته‌ و اگر هم داشته‌اند، حتما بهبود یافته که امروز در جلسه حضور پیدا کرده‌اند.

حاجی بگلو همچنین درباره نحوه نشستن اعضا در جلسه شورا و این که موحدیان با فاصله چند صندلی نسبت به دیگران در جلسه حاضر شده است نیز می گوید: «به دلیل محدودیت‌های کرونایی گفته‌ بودیم امروز اعضا با فاصله در صحن علنی بنشینند. اگر اعضای دیگر این فاصله را رعایت نکردند، اشتباه کرده‌اند.»

وی تاکید می کند: «قطعا کسی که مریض باشد در جلسه حاضر نمی‌شود. کسی که در صحن علنی شرکت می‌کند اگر کرونا داشته باشد و به کسی نگوید، حق‌الناس بر گردنش است. امیدواریم که انشاالله این مساله نبوده باشد و قطعا هم نبوده است.»

سخنگوی شورای شهر مشهد در پاسخ به این که «شاید» و «انشاالله» شما بیانگر تردید است و تکذیب ابتلاء اعضا به بیماری نیز از روی اطلاع ناکافی نسبت به موضوع است می افزاید: «مگر من پزشکم و معاینه کرده‌ام که بگویم؟ هر روز که نمی‌توانیم از افراد تست منفی بگیریم! کسی که علائم داشته باشد باید برود تست بدهد. آقای صاحبی مگر پزشک بوده که درباره افراد چنین مطلبی را گفته است؟ انشاءالله که آقای موحدیان کرونا نداشته‌اند. اما به هر حال ایشان ۲۰ روز است که استراحت کرده‌ و مشکلی نداشته‌اند.»

آقایان کرونا داشتند و ادعا می کنند نداشتیم

اما غلامحسین صاحبی عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره حواشی کرونایی این جلسه به خبرنگار فارس می گوید: آقایان کرونا داشتند و ادعا می کنند نداشتیم. آقای موحدیان اگر کرونا نداشت، چرا به جلسات نمی آمد و چرا روی صندلی رئیس شورا قرار نگرفت؟ خانم سلیمی و همسرشان هم مبتلا به کرونا بودند.

وی می افزاید: آقای حاجی بگلو سخنگوی شورا اصلا در جلسه حضور نداشت و یکی از غایبان جلسه بود. چگونه در این مورد اظهار نظر کرده است؟ جلسه با ۱۲ نفر تشکیل شد. آقایان ضمیری و فرهمندی را هم گفتند بیمار هستند و به جلسه نیامدند.

صاحبی تاکید می کند: آقای منصوریان که کنار من نشسته بود، به من گفت شما دورتر بنشین تا مبتلا نشوی! بعد ایشان رفت جلو نشست تا از من فاصله داشته باشد. ایشان گفته بود من بیمار بودم و به جلسه آمدم و کار جهادی کردم.

عدم رعایت پروتکلها در شان شورای اسلامی شهر مشهد نیست

در شرایط قرمز کرونایی، همه مردم و علی الخصوص افرادی که قرار است به نمایندگی از مردم قانون وضع کنند، می بایست ابتدا خودشان عامل به قانون باشند. طبق مصوبات ستاد کرونا و توصیه های اکید پزشکان، حضور یک فرد مبتلا به سویه جدید کرونا حتی در فضای باز ممکن است به بیماری حداقل ۱۰ نفر مبتلا شود و این میزان در محیط محصور و سربسته به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. حتی اگر حکم قانون را در نظر نگیریم، به حکم شرع، حضور افراد بیمار در میان مردم، اگر موجب آلودگی آنان شود، منجر به ضمان شرعی و اگر منجر به فوت شود، موجب دیه می شود. موضوعی که در استفتا از برخی مراجع تقلید هم به صراحت بیان شده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز شورای شهر مشهد شهر مشهد صحن علنی رئیس شورا عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟