Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: تالاب‌ها اکوسیستم و عرصه طبیعی فوق‌العاده‌ای هستند.

علی سالاروند در آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب که امروز ۱۴ بهمن‌ماه با شعار تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیاِء کنیم، دوست بداریم برگزار شد، اظهار کرد: تالاب‌ها اکوسیستم و عرصه طبیعی فوق‌العاده‌ای هستند که حضور مجموعه‌ای از پرندگان آبزی و غیرآبزی ساکن در آن‌ها می‌تواند محلی برای بازدیدکنندگان طبیعت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تالاب‌ها خودبه‌خود تصفیه‌خانه‌هایی هستند که آلودگی متوسط موجود در محل را تصفیه و در خود هضم می‌کنند؛ محلی برای کنترل سیلاب محسوب می‌شوند و در راستای سدسازی و طرح‌های آبخیزداری نیز کاربرد دارند.

الشتری نژاد رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر نیز در این مراسم با اشاره به کارکردهای مختلف تالاب‌ها خاطرنشان کرد: ارزش‌گذاری تالاب‌ها از طریق شناسایی نقاط داغ، تنوع زیستی، منابع آب شیرین، جذب کربن و معیشت مشخص می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: بازسازی و احیا یکی از موارد مطرح در ارزش‌گذاری تالاب‌ها است که امید می‌رود اقدام‌های مثبت و مؤثری در راستای احیای تالاب‌های استان به‌ویژه شهرستان پلدختر انجام شود.

گفتنی است؛ در شهرستان بروجرد برنامه‌های مختلفی جهت تنویر افکار عمومی و نشان دادن اهمیت اکوسیستم‌های تالابی با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط‌زیست لرستان و جوامع محلی در روستاهای اطراف تالاب بیشه دالان این شهرستان برگزار شد؛ از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات عکاسی با موضوع تالاب، دوچرخه‌سواری، برگزاری کارگاه پرنده‌نگری در اطراف تالاب بیشه دالان بروجرد، رهاسازی پرندگان تیمار شده، پاکسازی حریم تالاب، برگزاری کلاس آموزش برای جوامع محلی و بازدیدکنندگان و دانش‌آموزان، کاشت درخت به مناسبت بزرگداشت دهه فجر و روز تالاب و حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان در برنامه رادیو بروجرد و تبیین کارکردهای مختلف تالاب‌ها اشاره کرد.

در شهرستان دلفان به مناسبت گرامی داشت روز تالاب یک دوره مسابقه نقاشی به همین مناسبت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نورآباد برگزار شد.

در شهرستان رومشکان و به مناسبت روز جهانی تالاب با شعار  تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیاِء کنیم، دوست بداریم» برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با مباحث زیست‌محیطی، برگزاری مسابقه نقاشی برای دانش آموزان ابتدایی در بستر فضای مجازی و سامانه شاد از برنامه‌های انجام شده در این روز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بروجرد دهه فجر تالاب حفاظت محیط زیست تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم

دریاچه زریبار با وسعت ۸۵۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است، که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران نیز به ثبت رسید.

زریبار همچنین در سال ۹۷ همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر، به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی به ثبت رسید.

آب این دریاچه از چشمه‌های خود جوش کف دریاچه، بارندگی و آب شدن برف کوه‌های اطراف تأمین می‌شود، و هیچ رودی به آن جاری نمی‌شود.

اطراف زریوار(زریبار) را نیز روستا‌هایی بکر و دیدنی، چشم انداز کوه و جنگل زاگرس احاطه کرده است.

این دریاچه زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبای بومی و مهاجر است که هرساله از مناطق شمالی کره زمین به این دریاچه مهاجرت می‌کنند، است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دریاچه هر ساله، مقصد صد‌ها هزار مسافر داخلی و خارجی است. گردشگران می‌توانند برای عبور از میان جزیره‌های زیبای زریوار از قایق‌های پدالی اجاره‌ای دریاچه استفاده کنند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مسافران برای خوردن کباب ماهی بسیار لذیذ که در رستوران‌های اطراف دریاچه سرو می‌شود، سفر می‌کنند.

 از دیگر جا‌های دیدنی در اطراف دریاچه زریوار، شهر لک لک‌ها در روستای ساحلی دره تفی است، که روستاییان با ساخت لانه‌های مخصوص، از ده‌ها لک لک مهاجرمیزبانی می‌کنند و فرهنگ بالای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس