Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:28:36 GMT

تحقق استقلال فرهنگی مورد توجه جدی باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۵۵۴

تحقق استقلال فرهنگی مورد توجه جدی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تحقق استقلال فرهنگی به عنوان یک هدف مهم و اساسی مورد توجه جدی باشد، گفت: در جمهوری اسلامی بسیاری از ابزار تبدیل به هدف شده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به داشته های فرهنگی و اسلامی توجه و اعتماد به نفس داشته باشیم چرا که این داشته ها استقلال فرهنگی را محقق می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشارچی با بیان اینکه استقلال در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد نظر است، ادامه داد: باید استقلال فرهنگی را هدف بگیریم، گفت: خیلی از ابزارها، هدف شده اند، اکنون تئاتر، موسیقی و سینما خودشان نباید هدف باشند بلکه اینها ابزاری برای رسیدن به استقلال فرهنگی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی اینکه تحت تاثیر سیاست های دیگران قرار نداریم، استقلال اقتصادی هم به این معناست که تحت تاثیر تکانه های اقتصادی دیگران نباشیم، متذکر شد: با این وجود در خصوص استقلال فرهنگی که کمتر ازآن صحبت می شود، باید در حوزه نسبت به داشته های خودمان اعتماد به نفس داشته باشیم.

افشارچی افزود: ما بخاطر اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است زیر پرچم آن سینه می زنیم و حیات طیبه در سطح اجتماعی شامل مولفه هایی همچون عزت ملی، استقلال و آزادی است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه طی مدت ۱۴ ماهع فعالیت خود در سمت مدیرکل ارشاد استان اقدمات زیادی با وجود محدودیت های مالی و همچنین شیوع بیماری کرونا انجام داده است، گفت: بیش از ۲۶ عنوان جشنواره متنوع در سال‌جاری، جذب اعتبارات قابل توجه در موضوعات عمرانی و فرهنگی، مهیا کردن مقدمات تدوین دایره‌المعارف استان، اجرای ۷۲ عنوان برنامه در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان که کمیته فرهنگی و هنری و فصاسازی این کنگره نیز بر عهده این اداره‌کل بود، بخشی از اقداماتی است که با همت همکاران در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام شده است.

محمد ربیع احمد خانی با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در رابطه با سرانه فضاهای فرهنگی مناسب نیست و حدود ۵۰ سانت است، افزود: از سرانه‌ها عقب هستیم. از ۲۱ شهر استان حدود ۱۴ شهر فاقد فضاهای فرهنگی و هنری است.

کد خبر 5416279

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان ارشاد زنجان محسن افشارچی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف همدان عکس استانها ایلام زنگ انقلاب گرگان امیکرون استقلال فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگرپیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.

معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.

حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند